October 18, 2004
January 22, 2004
January 12, 2004
en sak som måste förbättras är samarbetet mellan kommunens psykvård/boende och landstingets psykvård.
Dessa två ligger i strupen på varandra, båda vill ha saker/hjälp av den andra, men ingen vill betala.
som ett exempel så kan jag berätta att en gruppboende hade som praxis att ringa efter polisen så fort deras boende blev högljudda och agiterade, istället för att göra det dom skulle så skickade dom in dessa stackare på psyk istället.
ett annat exempel är att psykvården får utöva utpressning mot socialtjänsten för att dom ska göra sitt jobb ibland, det sker på så sett att dom hotar med skriva ut sina patienter helt från psykavdelningen, och då är soc tvungen att ta sitt ansvar.
Och ibland så blir det dessvärre så att psyk är tvungna att skriva ut sina patienter pga att dom är medicinskt färdigbehandlade, men soc gör inte det dom ska...
obelix wrote: en sak som måste förbättras är samarbetet mellan kommunens psykvård/boende och landstingets psykvård.
Dessa två ligger i strupen på varandra, båda vill ha saker/hjälp av den andra, men ingen vill betala.
som ett exempel så kan jag berätta att en gruppboende hade som praxis att ringa efter polisen så fort deras boende blev högljudda och agiterade, istället för att göra det dom skulle så skickade dom in dessa stackare på psyk istället.
ett annat exempel är att psykvården får utöva utpressning mot socialtjänsten för att dom ska göra sitt jobb ibland, det sker på så sett att dom hotar med skriva ut sina patienter helt från psykavdelningen, och då är soc tvungen att ta sitt ansvar.
Och ibland så blir det dessvärre så att psyk är tvungna att skriva ut sina patienter pga att dom är medicinskt färdigbehandlade, men soc gör inte det dom ska...
Bra inlägg, men vad har det med snus/rökning att göra??
🙄
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
April 18, 2003
skiroy wrote: [quote=Jekyll 3000]Sånt snusk pysslar jag inte med.
Med dina små extravaganta vanor vad gäller livsnjutningar som whisky så är jag tämligen säker på att du puffar på en cigarr då och då.
Nej faktiskt inte, men däremot så blir det gärna en liten chokladbit till ibland. En mörk sak då förstås, den tar fram nya nyanser i whiskyn. Måste ju bara nämna att jag fick stifta bekantskap med en gammal god vän i fredagskväll, Ardbeg 17, den var det ett tag sen man fick smaka. Fortfarande lika god... =)
1 Guest(s)