August 27, 2003
😀 😀 😀
Helt sjuka människor borta i gissa vad?
Amerika!
Kolla på deras resonemang om att jorden är platt och homosexuella.
🙄 🙄 🙄
February 25, 2002
Blir så trött på att läsa ännu en tråd där skribenten helt enkelt tror att alla "kristna" representerar varandra.
Hemsidan är ju till 100% skriven av en och samma person i jag-form och om han säger sig vara kristen så vet han nog inte riktigt vad en kristen är.
Själv tycker jag att sidan var ganska lik tidningen som fanns när man var liten "En ding ding värld" och vem som helst fattar att det knappast kan finnas något allvar bakom historierna.
March 11, 2003
UndaC wrote: Sidan är bara en ploj, ett skämt, komedi etc.
Bara en kille som har lite roligt, personligen tyckte jag det var ganska skoj.
Fast varför tycker man det är OK att driva med kristna och deras knasigheter?
Driver man med Islam på samma sätt så tar det fyr i helsike, och man blir kallad både det ena och det andra.
Ingen funderar ens på att driva med hinduism eller buddism, trots att de båda står för ganska rejält med knasigheter.
Jag får nog hålla med Dhorum i hans kritik. Det har blivit lite väl enkelt att hacka på kristendomen idag. Det är nästan som om det skulle vara bra att man bespottar vår egen trostillhörighet.
March 11, 2003
DiDi wrote: Du har aldrig tänk på att det är bra att vi inte tar så hårt på sådana saker...
Tänk om vi skulle börja spränga något varje gång vi ser en sådan sida...
Jo, jag tycker att det är jättebra att vi inte tar så hårt på religionsutövandet. Jag, precis som de flesta i Sverige är sekulariserad, i stort sett bortom religiöst utövande. Men det gör det inte mer rätt att kritisera de som faktiskt utövar sin tro på ett fredligt sätt. Framför allt inte när man tiger still om andra trosuppfattningar som faktiskt just spränger och mördar frekvent. Det är så lätt att hacka på kristna grupper. Oftast på grund av att de just aktivt utövar det kristna budskapet om att inte göra motstånd. Det är ju lätt att klaga på någon som inte ger igen. Klagar man för mycket på Shintoisterna får man ju en tub med saringas uppstoppad där solen inte skiner, så det kan man ju inte göra.....
November 29, 2001
denstore wrote: [quote=UndaC]Sidan är bara en ploj, ett skämt, komedi etc.
Bara en kille som har lite roligt, personligen tyckte jag det var ganska skoj.
Fast varför tycker man det är OK att driva med kristna och deras knasigheter?
Driver man med Islam på samma sätt så tar det fyr i helsike, och man blir kallad både det ena och det andra.
Ingen funderar ens på att driva med hinduism eller buddism, trots att de båda står för ganska rejält med knasigheter.
Jag får nog hålla med Dhorum i hans kritik. Det har blivit lite väl enkelt att hacka på kristendomen idag. Det är nästan som om det skulle vara bra att man bespottar vår egen trostillhörighet.
Jag tycker han driver med dem på att bra sätt. Jag skulle gärna se att man drev likadant med andra religioner. 😉
Jag har inte sett liknande sidor om andra religioner så om något "tar fyr" vet jag inte.
Men sen att det är ok att driva med sin egen trostillhörighet är väl inget underligt. Så är det med ALLT i hela världen. Du kan driva med dig själv långt mer än vad det är accepterat att driva med andra.
Inget konstigt i det i mina ögon.
March 11, 2003
UndaC wrote:
Jag tycker han driver med dem på att bra sätt. Jag skulle gärna se att man drev likadant med andra religioner. 😉Jag har inte sett liknande sidor om andra religioner så om något "tar fyr" vet jag inte.
Men sen att det är ok att driva med sin egen trostillhörighet är väl inget underligt. Så är det med ALLT i hela världen. Du kan driva med dig själv långt mer än vad det är accepterat att driva med andra.
Inget konstigt i det i mina ögon.
Problemet är att folk inte driver med sin egen trosuppfattning, här heller. Man hävdar att man minsann tar avstånd ifrån all kristen lära, och sedan ställer man sig och häcklar dem efter noter.
Men man vill gärna behålla de trevliga bitarna, som jul och påskledighet
Du säger att du gärna hade sett att man drev med andra religioner. Varför tror du att man ser det så sällan?;)
November 29, 2001
denstore wrote:
Problemet är att folk inte driver med sin egen trosuppfattning, här heller. Man hävdar att man minsann tar avstånd ifrån all kristen lära, och sedan ställer man sig och häcklar dem efter noter.
Men man vill gärna behålla de trevliga bitarna, som jul och påskledighet
Du säger att du gärna hade sett att man drev med andra religioner. Varför tror du att man ser det så sällan?;)
De kanske inte är troende kristna med hela samhället och vår historia är extremt färgad av kristendom. Så för mig som svenne känns det helt klart mer legitimt att driva med protestantismen än tex. islam.
Besides kan man driva med jehovas, scientologerna och alla andra tokstollar så ska man också kunna driva med de störe världsreligionerna.
Varför jag tror att man ser det så sällan?
Till stor del för att länder där islam, buddhism med flera religioner är i majoritet ofta är väldigt strikta/icke-demokratiska (tex. kina som avlyssnar all internettrafik i princip) eller att de helt enkelt är utvecklingsländer.
När var senast du läste en samhällskritisk satir från nordkorea tex? 😉
2 Guest(s)