Tool-junkie...|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tool-junkie...
Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
sp_UserOfflineSmall Offline
1
July 18, 2004 - 3:29 am
sp_Permalink sp_Print

mm, enligt anonyma verktygsknarkare så är första steget till att bli frisk att erkänna att man är det, så here goes... jag har på senaste tiden fått värsta samlarmanin på verktyg... på typ en månad har jag köpt verktyg för typ 2 papp... förra veckan köpte en ny slipmaskin (fastän jag har tillgång till en på farsans verkstad), en liten gasbrännare (fastän jag har tillgång till 600l/h gassvets på farsans verkstad), en dremelkopia (gissa vad, farsan har en äkta dremel)... sen har jag köpt typ borrar o gängverktyg o shit... så fort jag går in på clas ohlsson så måste jag ha nåt... börjar bli jääävligt dyrt nu...

edit: lite nya lödgrejer också... glömde skriva det

NH|Mimer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 278
671131
July 18, 2004 - 5:54 am
sp_Permalink sp_Print

Kriterier för köpberoende

Känner du att du handlar för mer än du har råd med?
Här nedan finner du en mycket enkel självtest.
Vi på Kolmårdens Behandlingshem kan hjälpa dem som har fastnat i ett köpberoende.

Om du vill ha hjälp, så ring mig. Vi kan då boka ett studiebesök som blir helt kostnadsfritt för dig.

Roger Thörn, 011-39 82 55, 0708-16 08 14. Mail: [email]roger@kolmardenbehandling.se[/email]

1 Du tänker ständigt på shopping och planerar för nästa köp ("storkonsument").

2 Du köper för allt större belopp alternativt i större mängder för att uppnå spänning eller kickar ("ökad tolerans").

3 Du misslyckats gång på gång med att finna normal balans i ditt shoppande ("kontrollförlust").

4 Du blir rastlös och irriterad när du inte har möjlighet att shoppa ("abstinens").

5 Du shoppar för att slippa tänka på problem såsom ensamhet, ångest depression m.m. ("flykt").

6 Du ljuger och manipulerar din omgivning för att förneka vidden av ditt shoppande och slippa konfrontationer.

7 Du köper saker du inte behöver eller inte har råd med bara för att du "måste" ha dem.

8 Du begår brott såsom stöld, rån, förskingring m.m. för att finansiera ditt shoppande ("kriminalitet").

9 Du riskerar förlora viktiga relationer, anställningar, studier eller annan karriär på grund av ditt shoppande.

10 Du litar på att andra ska ordna fram pengar för att lösa ekonomisk kris som uppstått på grund av shopping ("finansiärer").

Om du instämmer helt i 5 påståenden eller flera, lider du av köpberoende eller är att beakta som en shoppingmissbrukare ("patologisk shoppare"). Du har problem med ditt köpbeteende om du instämmer i 3-4 påståenden.

hehe =)

Keffing
Member
Medlem
Forum Posts: 5118
671132
July 18, 2004 - 5:57 am
sp_Permalink sp_Print

ehm... hehe så farligt är det inte riktigt...

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
671164
July 18, 2004 - 9:47 am
sp_Permalink sp_Print

keffing wrote: ehm... hehe så farligt är det inte riktigt...

är det inte så att du just flytt hmmet? Om det är så så kan det vara bra att ha en ordentlig verktygslåde med sig till det nya hemmet.. keep on buying! (Om du tycker att du konsumerar för för mycket pengar så är det bara att tänka att du försöker höja den svenska BNP, det fungerar. lita på mig, ge mig pengar)

BelGarath
Member
Medlem
Forum Posts: 3611
671172
July 18, 2004 - 9:56 am
sp_Permalink sp_Print

Vad avänder du dessa verktyg till sedan då?

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
671198
July 18, 2004 - 10:43 am
sp_Permalink sp_Print

BelGarath wrote: Vad avänder du dessa verktyg till sedan då?

*host* (bryt) 😛 😛

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 351
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL