October 10, 2001
Avfärdade de inte den där kometen för ett tag sedan?
Annars så vill jag helst inte veta, hade man ett exakt datum för vår undergång så skulle man börja räkna ned, stressa. Då är det bättre att inte veta och leva som vanligt ända tills det händer. Om det inte går att ordna upp på något vis förstås, men då är det inte en stundande undergång utan bara en potentiell sådan och således ett annat scenario.
Så om vi har en absolut undergång framför oss så vill jag inte veta om den. Bättre att leva i nuet så länge det går.
February 19, 2001
On 2001-11-12 20:54, ksw wrote:
"och när den fjärde ägeln blåser i sin basun, då komemr jorden att förgiftas av malörten" Malört på ryska heter tjernobyl, gissa fem gånger!
Om du ska posta sånt skit, ta med en källa oxå, lr åtminstonde säg VAR du hörde/läste det nånstanns...
June 3, 2001
Det är nog långt tills JORDEN går under, däremot mänskligheten har nog inte långt kvar, max 500 år till. Varför? Jo, bland annat sjukvården......
Nu tänker nog många att jag blivit helt rubbad, men nej, låt mig förklara:
Alla människor som tidigare dog redan som barn p.g av allvarliga sjukdommar får idag mediciner mot detta och växer upp och skaffar själv barn. Många av dessa sjukdommar har ju visat sig vara ärftliga, bland annat olika former av cancer och hjärt/kärl/nerv sjukdommar. Detta gör att snart hela mänskligheten måste gå på mediciner. Lägg där till att vissa av våra viktigaste mediciner MOT sjukdommar redan har börjat bli verkningslösa.Titta i naturen som vi är en del av..
Föds det en individ av något slag som inte är livskraftigt så galras detta bort för att dess deffekta gener inte skall föras vidare.
Vårt sätt att se på varandra kommer att bli vår död. Detta låter både pessemistiskt, elakt och sjukt...men tänk på det.
Sedan har vi ju detta med krig.
Vi människor är av naturen tävlingsinriktade och egoistiska. Bra vill ha bättre, ena religionen är bättre än den andra, allt måste ägas = avundsjuka. Detta gör att det alltid kommer att uppstå konflikter av olika grad.
Sedan har vi dom fysiska delarna så som, försuring, skövling, övergödning och ozon förtunning. Lägg där till att snart jorden är överbefolkad.
Allt ovan låter ju fruktansvärt pessimistiskt och deprimerande. Men man kan själv göra mycket för att inte ta del av aktiviteter som bidrar till ovan nämda saker, och vissa är ganska enkla:
Tänk miljövänligt.
Använd inte pencilin mot en vanlig förkylning
Var rädd om dina medmänniskor, vänner som ovänner.
Antar att vissa av er kommer att kasta skit på mig för detta, men det kan jag ta, för detta är fakta! Visst finns det undantag, men i stort så ser världen ut såhär. Acceptera och för sök gör något åt det.
[ Detta Inlägg ändrades av: Totto den 2001-11-13 10:30 ]
February 19, 2001
Totto: Om du nån gång får för dig att starta ett parti lr nått, så har du min röst iaf.
/| |`
[ Detta Inlägg ändrades av: Farenheit den 2001-11-13 12:55 ]
August 22, 2005
On 2001-11-13 03:46, Farenheit wrote:
On 2001-11-12 20:54, ksw wrote:
"och när den fjärde ägeln blåser i sin basun, då komemr jorden att förgiftas av malörten" Malört på ryska heter tjernobyl, gissa fem gånger!Om du ska posta sånt skit, ta med en källa oxå, lr åtminstonde säg VAR du hörde/läste det nånstanns...
bibeln, uppenbarelseboken!
June 13, 2001
Och den heliga bettan sade:
Dagen då Månen på sitt sjunde varv runt jorden,och den meridianska halvön norr om öland ligger i höjd med kajutan på en finsk fisketrålare den dagen skola eld sluka jorden från sitt innandöme, och människan skola slukas av dess egna vrede...
Oj va svårt det var att hitta på sånt da...
Domedags proftia.... *fnys* HAH,...
🙄
Oj....glömde källa..
Källa: Jag själv.. på 6:e jordevarvet..
Domedagen är nära... Hamstra bennys ärt-konserver idag.. (rea hela veckan) ..
[ Detta Inlägg ändrades av: kottetrance den 2001-11-14 14:41 ]
2 Guest(s)