January 1, 2002
denstore wrote: Jupp, så är det. Höstens stora garv var ju Spore, spelet som man bara kunde installera ett begränsat antal gånger trots att man betalat dyrt för varan. Helt logiskt blev det ju etta på nedladdningstoppen. Hur många gånger kan man installera den piratade versionen? Just det, hur många man vill....
hur många gånger vill man installera det skitspelet egentligen? 🙂
December 17, 2002
Jag anser att det var rätt att fälla piratebay för att dess syfte är att sprida upphovsrättsskyddat material. Är ungefär som att vara en säljare på svarta marknaden. Det ska iaf vara kriminellt att driva sajter som piratebay.
Och sen ger jag inte ett jäkla vitten för "demokrati" överhuvudtaget. Om en majoritet skulle vilja ha väck upphovsrätten o kopieringsskydd så måste den nationen bli bestraffad på nåt sätt av andra länder som producerar digitalt material.
March 5, 2002
Campaigner wrote: Jag anser att det var rätt att fälla piratebay för att dess syfte är att sprida upphovsrättsskyddat material. Är ungefär som att vara en säljare på svarta marknaden. Det ska iaf vara kriminellt att driva sajter som piratebay.
Deras syfte är inte att sprida skyddat material. Vad har du fått det ifrån? TPB har aldrig spridit eller tillhandahållit skyddat material. Det finns ju inte ens något skyddat material på deras servrar.
Campaigner wrote: Och sen ger jag inte ett jäkla vitten för "demokrati" överhuvudtaget. Om en majoritet skulle vilja ha väck upphovsrätten o kopieringsskydd så måste den nationen bli bestraffad på nåt sätt av andra länder som producerar digitalt material.
Va? Förstår du vad du säger? :cy:
September 27, 2005
Fy fan. Detta ser jävligt illa ut i mina ögon: Misstankar om Jäv i TPB-dommen!
September 21, 2002
ojdå wrote: Fy fan. Detta ser jävligt illa ut i mina ögon: Misstankar om Jäv i TPB-dommen!
Nejnej, i Sverige finns ingen korruption... *tänker efter*
January 8, 2005
Har undrat mycket varför straffet blev såpass hårt, mot alla 4 dessutom.
Nu förstår jag mycket väl, tack till SR som lyfte detta till ytan.
Rättegången bör gå om, och jag hoppas att de åtalades advokater snappar upp detta och lämnar in en protest genast.
jag har ändå gått i god tron att det var en opartisk domare och att vi kunde lita på vårt rättsystem... oavsätt om domaren är jäv eller inte i detta fallet måste väl denna person förstå att han inte kan döma i ett mål som han själv är väldigt partisk till på sin fritid. Annars är jag mer rädd för det intellektuella hos denna person än hans eventuella jäv.
djupt besviken.
April 13, 2007
Dadde wrote: Det skumma är att dom pratade om jäv när domaren hade utsetts, långt innan rättegången, men dom kom fram till att han kunde döma. Varför reagerar dom en gång till nu om dom sa att det var lugnt innan?
Vilka pratade om det? Skulle gärna vilja läsa mer om det, har du länk?
August 7, 2003
Det var ju bara en "diskussionsklubb". Där man diskuterade för och nackdelar med upphovsrätten... eller just det det gjorde man ju inte.
Man kanske diskuterade andra saker som hur man skulle kunna böja och bända på lagen tillräckligt mycket för att få de där jobbiga spolingarna på TPB dömda.
Åklagaren hade ju några år tidigare beklagat sig det aldrig skulle gå, men med tillräckligt många juridiska kloka huvuden och lite fusk så gick det bra.
Sen när man kommit fram till hur man skulle göra så gav man uppdraget till hr. Åklagare som fick föra talan i skenrättegången.
Kanske Hr. Domare fick en färdigskriven dom av Monique, Henrik och den andra snubben. Det var också därför hon kunde komma med ett uttalande så snabbt (wow, hon läser 170 sidor på 2 min?), eftersom hon själv och hennes polare hade skrivit stora delar av den. Uttalade sig för nån journalist innan den blev officiellt releasad tom?
De fick ändra lite i den eftersom mycket av hur de trodde bittorrent funkar inte stämmer, vilket var lite tråkigt för den blev helt ologisk på sina ställen, men vad sjutton, med tillräckligt mycket juridiska termer kan man krångla till det ingen ska se det.
Så kan det gått till och jag tror inte det ligger så värst långt från sanningen iafl, men exakt hur det gått till går naturligtvis inte bevisa.
Hej hopp banan-monarki! bananer till alla 😀 Va, har ni tagit bort de dansande bananerna? eller har de aldrig funnits?
December 17, 2002
Fackamato wrote: Va? Förstår du vad du säger? :cy:
Ett typiskt exempel på att det man skriver inte alltid uppfattas som det man tänker :bok:
Menade inte det med kopieringsskydd på det viset det framstår men upphovsrätt måste ju finnas. Det är ju inte rätt att t.ex avskaffa upphovsrätten och se allting som andra länder producerar gratis.
January 8, 2003
emokid wrote: Vilka pratade om det? Skulle gärna vilja läsa mer om det, har du länk?
Kommer inte ihåg var men jag tror det var i gratis tidningen Metro och på Piratpartiets egen sida. Det var iaf om att försvaret anklagade åklagaren för jäv men eftersom det var på hans fritid så tyckte inte dom att det var jäv och så fick han åtala dom iaf.
November 22, 2001
http://www.aftonbladet.se/nyhe.....3854350.ab
Jan Guillou visar sig inte direkt från sin bästa sida.
Mest skrämmande kommentaren.
Olof: Jan du förstår väll att en hel del oskyldiga kommer bli dömda, om till exempel jag laddar ner filer illegalt från min grannes trådlösa nätverk kan min granne bli sittandes oskyldig i domstolen. Fast det är väll ingen större fara så länge ni kan stämma han och få tillbaka era pengar (som det inte ens var han som tog).
Jan Guillou: Juridiskt är det inte mer komplicerat än att det är bilen som lappas och inte felparkeraren.
Snarare så att någon stjäl din bil, gör ett bankrån eller liknande och du döms för det...
March 11, 2003
Jan Guillou känns som en av de mest egofixerade människorna i svenskt kändisliv. Det här handlar ju inte ett skit om vad som är moraliskt rätt eller fel. Det handlar om vad som är rätt och fel för Jan Guillou och hans plånbok. Påminner rätt mycket om hans beteende när det gäller folks kontra Jan Guillous förmåga att ha vapenlicenser. Han är helt enkelt en uppblåst tönt idag.
1 Guest(s)