March 20, 2003
Lagade nyss en läcker måltid och tänkte festa till det lite extra.
Tog fram (pulver)potatismoset och kom ihåg att det är små portioner så jag drog till med att göra 2portioner. Till min fulla förskräckelse upptäckte jag att det blev ungefär lika mkt mos motsvarande 2snusdosor i storlek.
Nästa gång tänker jag göra 4portioner.....minst.....
Vart vänder jag mig för att klaga, eller skall jag helt enkelt bara äta pasta i fortsättningen???
May 23, 2003
March 20, 2003
macrus wrote: Måndagsexemplar kanske. 🙄
Nope, har testat flera märken och alla ger samma resultat........har inte ätit pulvermos på ngra månader nu och det var värre än jag kom ihåg!
magnuz wrote: Laga mat efter tolv, hur orkar du göra det? en chipspåse hade jag tagit 😀
Har lite skev dygnsrytm.
March 20, 2003
1.
a) Köpa potatis i affären, jobbigt att bära hem.
b) Skala skiten.
c) Koka i ?40min?
d) Mosa och grisa ner en kastrull+?mosvektyg? som gott hade kunnat användas 10ggr till.
2.
a) Köpa ett litet smidigt paket, enkelt att bära hem.
b) Koka vatten, häl i, rör om, skölj kastrullen.
Ser du skillnaden??
November 5, 2001
Pim_ wrote: 1.
a) Köpa potatis i affären, jobbigt att bära hem.
b) Skala skiten.
c) Koka i ?40min?
d) Mosa och grisa ner en kastrull+?mosvektyg? som gott hade kunnat användas 10ggr till.2.
a) Köpa ett litet smidigt paket, enkelt att bära hem.
b) Koka vatten, häl i, rör om, skölj kastrullen.Ser du skillnaden??
Jobbigt men tyvärr inte lika gott.
March 11, 2003
Tyvärr är det nog så att vissa saker bara är perfekta för ungkarlar. Pulvermos och fiskpinnar är den perfekta kombinationen. När jag körde detta receptet i korridorsköket trodde folk att jag var vansinnig:
Diska en liten kastrull.
Full fart på varmvattnet.
När man börjar nå skollhett vatten rätt ur kranen, tillsätt pulvret.
Rör om.
När du rört färdigt är nog fiskpinnarna klara i brödrosten.:)
February 12, 2002
denstore wrote: Tyvärr är det nog så att vissa saker bara är perfekta för ungkarlar. Pulvermos och fiskpinnar är den perfekta kombinationen. När jag körde detta receptet i korridorsköket trodde folk att jag var vansinnig:
Diska en liten kastrull.
Rör om.
Hehe, Skilz 😀
September 12, 2001
denstore wrote: Tyvärr är det nog så att vissa saker bara är perfekta för ungkarlar. Pulvermos och fiskpinnar är den perfekta kombinationen. När jag körde detta receptet i korridorsköket trodde folk att jag var vansinnig:
Diska en liten kastrull.
Rör om.
Gammal klassiker det där. 🙂
En polare som jobbade på en fin restaurang skulle bjuda mig på middag innan vi skulle ut och göra nattlivet osäkert i sthlm. Han snodde ihop denna "maträtt".
Hehehehe..klart fattigt men middagen var snabbt undanstökad iaf så vi gjorde oss en riktig helkväll ändå. 🙂
Kontrasten var dock stor med tanke på hans färdigheter vid spisen. 😀
November 5, 2001
-=*ThE_cRoW*=- wrote: Jag är då ensamboende ungkar å jag kan laga mat,,, gjorde varama mackor idag.. 😀
Är mycket imponerad av dina kunskaper inom ämnet matlagning. Själv orkar jag inte ens värma färdiglagat. Äter som sagt ute varje dag. Visst kostar det pengar men det är värt det.
February 12, 2002
Arny wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]Jag är då ensamboende ungkar å jag kan laga mat,,, gjorde varama mackor idag.. 😀
Är mycket imponerad av dina kunskaper inom ämnet matlagning. Själv orkar jag inte ens värma färdiglagat. Äter som sagt ute varje dag. Visst kostar det pengar men det är värt det.
Vet väl inte om de är värt å äta ute varje dag heller, lunch & middag =/ Blir ju dyrt.. ( Ialf för en stackars student som jag)
Sitter är å dricker veckogammal mjölk å gnager på en snickers,, klumparna är bara nyttiga va?
4 Guest(s)