November 10, 2002
Kom på tanken att det kunde vara intressant med lite mer djupgående information om våra husdjur här på NH. Så fyll gärna på ni också så kan det här kanske bli riktigt kul. Lite bakgrundsfakta etc om varje djur kan vara kul.
Jag och min flickvän har 3 underbara små katter. Alla med en otroligt egen personlighet. Här nedan följer lite mer information om alla 3 hårbollar.
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
[Image Can Not Be Found]
Djur: Katt
Namn: Pepzi
Född: 2004-08-24
Ras: Europé / bondkatt / norsk skogskatt
Vikt: Närmar sig 7kg
Personlighet: Väldigt lugn av sig. Älskar alla kan man väl säga. Gosar med allt han stöter på, senast en kiwi som låg i fruktskålen 😛
Kommer och lägger sig i min famn varje natt och vill sova hos mig. Det är nog det mysigaste som finns med denna kisse.
Väldigt glad i maten kan man väl också tillägga, men är inte speciellt duktig att gå på lådan. Det hamnar lätt en liten plutt utanför ibland. Men det får man leva med, ingen är perfekt...
Han har en otrolig kärlek till kartonger, som synes lite längre upp. Och till plastpåsar. När man varit och handlat så vill han jätte gärna krypa in och lägga sig i en påse, eller bara ta sig en titt vad som kan finnas i den.
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Namn: Balou
Född: 2004-08-24
Ras: Abesinnier / norsk skogskatt
Vikt: 5kg
Personlighet: En väldigt envis och smart katt. Pratglad och säger till
när han är hungrig eller bara vill ha uppmärksamhet. Öppna dörrar och luckor och sånt hör till vanligheterna för denna gråa filur. Att hoppa in i matskåpet nattetid och käka lite kattgodis ligger också i denna pojkes intresse.
Kan tillägga att han är bror till Pepzi 🙂
[Image Can Not Be Found][Image Can Not Be Found]
Namn: Zorro
Född: 2004-06-06
Ras: Abesinnier / ? något mer också
Vikt: 4kg
Personlighet: En liten kille som vill ha mycket uppmärksamhet och leka näst intill hela tiden. Ligger gärna i famnen och kelar ett bra tag. Hänger efter sina små kattkompisar Pepzi och Balou och jävlas lite med dem till och från.
Övrig info: Zorro har inte alltid varit den där sociala och lekfulla killen. Vi hittade honom för ungefär ett år sedan, ensam och övergiven. Satte upp lappar i området om att vi hittat en hemlös kisse. Efter bara några timmar hörde en kvinna av sig som visste hur det låg till. Tydligen hade han hållits inlåst i ett cykelförråd ett bra tag, med bara en skål mat och vatten. Så vi bestämde oss då för att inte leta reda på ägarna. Men så några dagar senare ringde ett par som beskrev Zorro in i minsta detalj så vi insåg att vi skulle förlora vår nyfunne vän. Paret kom och hämtade Zorro, men allt kändes inte bra. Dagen därpå åkte jag och besökte paret i deras lägenhet och till min förskräckelse möts jag av 16 katter, en del kattungar och en hund. Instängda på 32kvm i en 1:a. Jag förhandlar lite med ägarna och tar sedan Zorro med mig och går. Emot en obetydlig summa pengar. Ägarna är anmälda för deras vanvård av djur. Vet dock inte hur det gått nu.
Alla framsteg vi sett Zorro göra kan vi vara stolta över. Han var en jätte rädd liten kisse när vi först tog in honom. Han vågade inte gå i närheten av någon människa tidigare. Han låg under sängen i 2 dagar ungefär, sen började han ta för sig mer och mer. Och nu har han utvecklats till en underbar liten varelse som vi verkligen tagit till våra hjärtan. Han är här för att stanna...
December 17, 2005
Trevlig tråd 🙂
Själv har jag 2 katter..
Puffen är en hane på ca 2 år gammal, väldigt snäll kisse somär ute större delen av sin tid. Han är inte kastrerad så ;P
Lillis är en hona ca 1 år har jag haft henne. Hon är ganska rädd för ljud och sånt så hon sitter oftast i min famn, där känner hon sig säker.
Jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan mina katter. Så super kul att ha dom omkring en. hehe enda negativa måste nog vara att byta kattsanden, fan jag hatar det ;P
Over and out
April 21, 2004
haha jag håller med dig _Bjornstrom_ ända negitva är kattsanden.. men man står ut.. fast det är jäkligt jobbigt.
Vi har 5 katter hemma 😉
4 "normala" (öppnar bara dörrar och kattgodisförpackningar och så) varav en är mamma till de andra katterna. Och en onormal, enda hanen, han käkar typ bara barnmat, ost, grönsaker och råttor och all mat som vi äter :P... och han är allmänt dum i huvudet.. fast han är gullig och gosig 😀
August 7, 2001
namn: Tequila
djur: Chinchilla
ålder: ca 4 år
är: galen
namn: Melvin
ålder: 1 år och 9 mån
är: som en hund
namn: Sambuca
ålder: 7 v.
är: en studsboll
namn: Campari
är: ett popcorn
bilder:
Tequila, Sambuca, Campari
Melvin
Sambuca och Campari
December 17, 2005
dree wrote: namn: Tequila
ålder: ca 4 år
är: galennamn: Melvin
ålder: 1 år och 9 mån
är: som en hundnamn: Sambuca
är: en studsbollnamn: Campari
är: ett popcornbilder:
Tequila, Sambuca, Campari
Melvin
Sambuca och Campari
Hehe dom såg bra komiska ut
August 20, 2001
Djur: Undulat
Namn: Karl den III aka Kalle
Född: maj 2004
Personlighet: Tillgiven och halvt psykopatisk. Gillar att leka med pennor och sånt. Väcker man honom när han sover, så kan han bli småputt 😉
January 8, 2006
har här hemma hos mig 6 katter
Namn:Scott
Ålder:7 år
Personlighet:mjuk i huvudet, men väldigt gosig, och blir lite småsur när man påpekar att han är lite väl rund
Namn:Fredriksson
Personlighet:djävulen själv, men kan vara snäll och trevlig ibland
Namn:Lisa
Personlighet:gosig katt som håller sig undan, men kan helt plötsligt bara slå till närmaste djur/människa
Namn:Essy
Ålder:vet ej
Personlighet:tillbaka dragen
Namn:Siffa
Ålder:vet ej
Personlighet:lite halvt tillbakadragen, men kan bli väldigt gosig
Namn:Dessiré
Ålder:2 år
Personlighet:knäpp men stillsam, kan vara lite elak ibland
May 10, 2002
Ålder: vet ej gtfo
Personlighet: Misstänksam/Schizofren
Personer som mött Chans har alla olika erfarenheter, tillfälliga besökare får oftast hans trademarkade se-gullig-ut-tills-man-rör-han-så-blir-man-biten.
Man måste jobba för att få han att lita på dig.
Han lyssnar dock nu på mig och vi bråkar sällan till aldrig då han vet att han inte kan vinna några dispyter.
Men han gillar fan inte annat folk som kommer och hälsar på.
Och så har jag en annan hund som bara är helt blåst, fattar ingenting.
January 12, 2004
Gerbil: har tre, men den med mest personlighet heter Konrad.
Han är nyfiken och orädd, han rymde ett par gånger, och utan att tveka så sprang han fram till min förra hund cavall, och började klättra på min sovande hund, som vaknade och blev livrädd (cavall hade ett par oturliga incvidenter med en iller som valp).
Konrad flög all världens väg, sprang och gömde sig, för att senare kila fram till cavall och försöka klättra på honom igen, men denna gången var cavall beradd så det hyffsat bra.
Här är Konrad när han planerar att ta över världen...
January 12, 2004
Jag vill även ta med min förra hund Cavall, trots att jag nyligen avlivade honom.
Han var en storväxt schäfer, han var 75 cm i mank och vägde som mest +65 kg utan övervikt (en normalstor schäfer ca 35-40 kg).
Han hatade dessvärre andra hundar tack vare en upplevelse på hundskolan, han skulle ha blivit tjänstehund.
han brukade skämma ut husse genom att tömma väntrummen hos veterinären på hundar, detta gjordes genom att morra lite dovt och titta på dom andra hundarna.
Han älskade dock människor, speciellt barn, dom fick göra vad dom ville, utan protest.
en gång så var det en liten skit unge som satt och slog en liten kastrull i huvudet på honom, vi hörde hur det "klonkade" ute i köket, och när vi kom dit så vi ungjäveln sitta och slå honom i huvudet med kastrullen.
Cavall gnydde och pep när dom åkte, han saknade ungen...
Här en liten bild.
January 12, 2004
obelix wrote: Beata: En tvättäkta pansartax, hon är av blandningen Tax och Rottweiler, det var hennes mor som var rottis
Ålder: 6 år
Personlighet: Hon tar inte skit från någon, hon är en hund som är lite större än en tax, men som tror att hon är lika stor som en Rottweiler.
Hon tuktade min förra hund Cavall, som var en Schäfer på närmare 60 kg...
Jag har sett henne stirra ut två vansiniga Schäfrar en gång, dom tystnade och hon fnös och gick därifrån (dom satt i en hundbur i en bil).
Hon har även försvarat men förra schäfer genom att hoppa upp och hugga en anfallande schäfer i halsen, jag, min schäfer och den som anföll blev nog lika förvånade, för allt bara stannade av, och hunden lommade skamset iväg.
hon saknar humor, skrattar man åt henne så kan det ta dagar innan hon försåter en.
Om man väcker henne ser hon ut så här...
Här är en snällare bild på henne
[Image Can Not Be Found]
August 13, 2004
Har två kissar (egentligen en till men hon har emigrerat till grannen, mor till en av katterna, mormor till den andra 🙂 )
Klicka för större bilder
Lara
Ålder: 5 år i juli
Mamman till den svarta kissen, rätt go kisse, ogillar dock när man lyfter henne. Då blir hon arg och bitsk. :/
Gillar heller inte när hennes son är i närheten...
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Lucifer
Ålder: 1 år i maj
Alltid tillgiven och gosig, är lite utav en attention whore. Har 3 syskon också, dom bor dock inte hos oss. Han jag har som avatar btw. 🙂
[Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found] [Image Can Not Be Found]
Här är ett galleri tillägnat mina kattor.
2 Guest(s)