April 20, 2002
Skriv ett brev till MIT. Dom har säkert funderat ut nåt sånt åt NASA nån gång.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 17, 2002
Haha, tji fick ni hela högen! sånt här finns visst i sverige!
Jippieeee! köpa!
April 9, 2001
Men asså!!! Laseroptronix...visst, jag har haft koll på dom, men dom har oxo bara sändare+motagare som klarar 300meter max. Du kan få något mer om du utrustar mottagaren med bättre antenn (miyagi antenn eller vad det heter...en sån där som ser ut som en gammal tv-antenn ni vet).
Ta som exempel dom som sänder pirat-radio måste ju ha feta stationer för det, inga grejjer du lastar på ett modellflygplan direkt. Du får fixa så sändningen går via GSM på något sätt, då har du nästan åka till sundsvall och fortfarande ha bildlänk aktiv.. =)
January 17, 2002
carnail wrote: Men asså!!! Laseroptronix...visst, jag har haft koll på dom, men dom har oxo bara sändare+motagare som klarar 300meter max. Du kan få något mer om du utrustar mottagaren med bättre antenn (miyagi antenn eller vad det heter...en sån där som ser ut som en gammal tv-antenn ni vet).
Ta som exempel dom som sänder pirat-radio måste ju ha feta stationer för det, inga grejjer du lastar på ett modellflygplan direkt. Du får fixa så sändningen går via GSM på något sätt, då har du nästan åka till sundsvall och fortfarande ha bildlänk aktiv.. =)
hehe, jag ska fråga mig fram 😀
Men endå, även om arrangemanget väger nåt kilo så har juh planet en vingspann på 1 m och klarar nog en hel del. men som sagt, fråga mig fram...
April 20, 2002
GSM=signalerna omvandlas och skickas ungefär som mobilsignaler.
Tror jag fattat det rätt.
Min fiskeblogg:
specimenfiske.se
January 17, 2002
WzuP wrote: aldrig att din kyosho med ducted fan klarar av att lyfta 1kg extra!
då får du uppgradera till t.ex borstlös motor som har mkt mer effekt
men det går på ca 2000kr
Då får jag väl byta då? Pengar är inga problem för mig
EDIT: Hmm, tror du att jag har en el-motor lr?? Det är bensin i min...
December 23, 2000
CoLiC wrote: [quote=WzuP]aldrig att din kyosho med ducted fan klarar av att lyfta 1kg extra!
då får du uppgradera till t.ex borstlös motor som har mkt mer effekt
men det går på ca 2000kr
Då får jag väl byta då? Pengar är inga problem för mig
EDIT: Hmm, tror du att jag har en el-motor lr?? Det är bensin i min...
jaha trode det var el!
January 17, 2002
Biblo wrote: Då tycker jag du köper en helikopter istället, mycket bättre förutsätningar....
Jag bjuder den man/kvinna, som inte vaknar/störs av det förbannade oljud en helikopter för omkring sig, på ett hörsel test! Dessutom kan man juh styla och hålla på med flyg =) Säg den helikopter som kan loopa!!
Mitt F-16 med bensa motor för inte mycket oväsen! Dessutom: Vad skulle imponera på dig mest? En helikopter som sakta hakar sig fram över ditt huvud samtidigt som den ger dig permanent tinitus eller en 1 m <--> jaktflyg som störtdyker mot ditt oskyddade huvud och sedan planar ut för att snabbt flyga vidare genom umeås gator och sprida allmän panik bland gammla kärringar? 😀 Nej, men allvarligt (Fast iden med att skrämma gammla kärringar var faktiskt lite lockande!) så kan inte en helikopter mäta sig med ett flygplan! Och dessutom hatar jag kontrollerna på en helikopter!!
December 23, 2000
det finns eldrivna varianter på Helikoptar som kan ta ganksa mycker vikt med sig
och du: Helikoptrar gör både loopar och enverterad flygning
Tycker att alla ska omedelbums titta på denna video
Enligt mig så gör denna pilot mkt coolare manövrar än man kan göra med ett plan
http://www.logo-club.de/Ubersi...../RalfB.wmv
Helin heter Logo10(eldriven) och är en jävligt bra Heli
January 17, 2002
WzuP wrote: det finns eldrivna varianter på Helikoptar som kan ta ganksa mycker vikt med sig
och du: Helikoptrar gör både loopar och enverterad flygning
Tycker att alla ska omedelbums titta på denna video
Enligt mig så gör denna pilot mkt coolare manövrar än man kan göra med ett plan
http://www.logo-club.de/Ubersi...../RalfB.wmvHelin heter Logo10(eldriven) och är en jävligt bra Heli
Hujjjjj! Han kunde flyga! Låten i videon va juh asbra! "Right said fred - Stand up for the champions" för er som undrar =)
October 7, 2002
nILGot wrote: bygg om en mobil som använder NMT nätet och fråga typ comviq óm du får låna någon gammal NMT mast bör ju räcka en bit... voltmodda mobilen så den får bättre sändning, och sen så bör det räcka några mil vid fri sikt.. där du...
Flera har föreslagt olika mobiltelefonsystem, men det finns en stor hake med de förslagen:
Har NMT/GSM verkligen den bandbredd som behövs för video??????
GSM har ju bara en kapacitet på ~14400 kbps.
NMT är ett analogt system, utformat för _ljudöverföring_.
Inget av dem sväljer rimligtvis den många gånger större bandbredden som krävs för video, oavsett om det är i digital eller analog form. Isåfall hade någon redan skapat ett sådant system.
Däremot bör ju 3G ha en bandbredd som räcker, men det är väl inte direkt ett genomförbart förslag förrän om möjligtvis något år...
January 17, 2002
Aja, skit i mobil teorierna =) Jag har hittat mitt system 😛 En täckning på 1 mil och 360 graders mottagning :bgrin:
Ni lär väl få se nån video nästa år =) Ska sälja min RC båt innan jag köper utrustningen.
Nån som är intresserad förresten?
Specs:
Sinus 80 skrov 1.2 meter gul lackad
CMB 90 motor på 15 cc och 3.6 hästar
Moppe avg.rör
Block svarvad special propeller
Special roder
Vätske kylning
Tillbehör:
Glödstift + laddare
Acc
Super startmotor (Värde 1000 kr)
Ratt radio
kablar
Ställ för båten med verktygs fack under
Pris för endast båt: 4500:-
Pris för båt + tillbehör: 6000:- (Ni lär inte få tag på en startmotor kraftig nog för denna båt om ni inte köper den av mig)
Hör gärna av er!
2 Guest(s)