May 1, 2003
finns det inte något rekord i hur många gånger man blivitt träffad av blixten..
hm.. ska kolla
Edit: Från Guinness world records 2000:
Träffad av blixten flest gånger
Roy Sullivan, parkvakt i Virginia, USA, träffades av blixten rekordmånga sju gånger under sitt liv: 1942, då han förlorade en stortånagel; 1969, då han förlorade ögonbrynen; 1970, då han brände vänster axel; 1972, när håret fattade eld; 1973, när håret brann igen och svedde benen; 1976, när han skadade vristen; och 1977, när han fick brännskador på bröst och buk. Sullivan tog livet av sig i september 1983, enligt uppgift på grynd av olycklig kärek.
March 21, 2003
Urax wrote: [quote=Extatic][quote=Farbror]Det va nu i fredags på "Sista natten Më gänget" på Skara sommarland om du nån var där..
var du där? På vår skola fick man också åka dit om man ville men det var inte så många så jag sket i det 🙂
Stod i gruvbanan när en blixt slog ner precis när en blixt slog ner bredvid,
jag och mina kompisar stod och kollade på de fyra nerdalande fåglarna medans övriga hysteriskt springer nerför trappan
Ganska så kul förutom att man skulle klara sig på en 90g's hamburgare hela dagen 🙄
Hahah ..... aa det va rätt fattigt jag menar för 180kr borde man juh få en bigmac minst :[
June 28, 2001
Marron wrote: finns det inte något rekord i hur många gånger man blivitt träffad av blixten..
hm.. ska kolla
Roy Sullivan, parkvakt i Virginia, USA, träffades av blixten rekordmånga sju gånger under sitt liv: 1942, då han förlorade en stortånagel; 1969, då han förlorade ögonbrynen; 1970, då han brände vänster axel; 1972, när håret fattade eld; 1973, när håret brann igen och svedde benen; 1976, när han skadade vristen; och 1977, när han fick brännskador på bröst och buk. Sullivan tog livet av sig i september 1983, enligt uppgift på grynd av olycklig kärek.
jag har sett på tv när dom tjötade om den nissen, men jag har för mig att dom intervjuade han direkt, fast när jag kollar dina datum så är det omöjligt.
chansen att bli träffad så många gånger är ju typ 1 på 9999999999999999999999999999999999999999999 nånting.
och det är rätt mkt.
June 17, 2002
Mind wrote: [quote=Marron]finns det inte något rekord i hur många gånger man blivitt träffad av blixten..
hm.. ska kolla
jag har sett på tv när dom tjötade om den nissen, men jag har för mig att dom intervjuade han direkt, fast när jag kollar dina datum så är det omöjligt.
chansen att bli träffad så många gånger är ju typ 1 på 9999999999999999999999999999999999999999999 nånting.
och det är rätt mkt.
njae.. chansen enligt alla Thunderstorm program på Discovery e typ 1 på millionen...
Sen beror det ju på vart man e oxå.. E man i ett landskap där det åskar ofta höjs ju risken...
February 12, 2003
azN- wrote: MULLVADEN: No shit att det är större risk att man blir träffad på ett ställe där det åskar ofta... Om man däremot sitter inne i an gummiboll lär du klara dig relativt helskinnad 😀
MEN NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
Gummit har inget med saken att göra......myten har uppstått för att alla säger att det är däcken på bilen som skyddar en men så är inte fallet!
En blixt på flera miljoner volt har inga som hellst problem att tränga igenom lite gummi!
May 19, 2003
x-per wrote: [quote=azN-]MULLVADEN: No shit att det är större risk att man blir träffad på ett ställe där det åskar ofta... Om man däremot sitter inne i an gummiboll lär du klara dig relativt helskinnad 😀
MEN NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ
Gummit har inget med saken att göra......myten har uppstått för att alla säger att det är däcken på bilen som skyddar en men så är inte fallet!
En blixt på flera miljoner volt har inga som hellst problem att tränga igenom lite gummi!
Precis. Det är väl pga av "buren" av plåt som gör att man är skyddad? Minns att när man var liten så trodde man att det var gummit, men jag lärde mig ganska snabbt motsatsen.
1 Guest(s)