January 1, 2002
Jag blev rent ut sagt arg på försäkringsbolaget idag..
Situationen var den att jag befann mig i rondellen, bussen hade lämna företräde. Denne körde full fart in i rondellen, klippte vänster bak på bilen och ville få det till att jag "slängde mig in framför bussen". Jag fick köra efter bussen och jaga ifatt honom för att få idioten att stanna.
Försäkringsbolaget bedömde att de inte kunde verifiera någon sida av händelsen, då busschauffören skrev att det hände längre bort. Han slipper alltså undan smitning + lämna företräde.
Suck.. man tycker det borde vara uppenbart när man blir påkört bakifrån + att det är lämna företräde..
March 10, 2002
Polekatt wrote: läste ej rondell.
dock så tänkte jag på reglen att linjetrafik har företräde vid tex utfart från busshållsplats etc.
men i detta fallet så har de inte företräde nej.
Okej, jo det har dem. Upp till och med 50-vägar. Men busschauffören måste fortfarande visa sunt förnuft och inte bara bränna ut. Som de alltid gör, bara för att de kan.
Majoriteten av de busschaufförer jag åkt med är en ren trafikfara. Visst, de har en tidtabell att följa, men det är en dålig ursäkt.
August 11, 2005
Väsrt var när jag var i en rondell i GBG och när en buss kommer in med ordentligt fart och nästan klipper mig i bilens front. Hade jag inte tvärnitat hade bilens motor suttit i bussens stötfångare...
Men sitter man i en lastbil vet de bättre än att våga sig på sånt skit.
1 Guest(s)