Tragiskt :(|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tragiskt :(
Kim^
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 206
sp_UserOfflineSmall Offline
1
November 1, 2003 - 4:18 pm
sp_Permalink sp_Print

Läs här

http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html

Fy fan vad ledsen jag skulle vara om jag var en av dom som kastade. Jag skulle lätt känna mig skyldig till gubbens död. Hade vi aldrig kasttat hade han aldrig ansträngt sig osv osv..

Jag skulle bara vilja veta vad ni skulle känna typ.. :/

Ogrebeast
Member
Medlem
Forum Posts: 3771
448277
November 1, 2003 - 4:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Retligt att det händer, men jag tycker faktiskt att det är gamlingens ansvar om han klarar av att springa eller inte.

Kim^
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 206
448279
November 1, 2003 - 4:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är det ju så fan heller. Klart man ska hänga efter om man får ägg på sin bil. Jag skule bli arg som fan. Jävla snorungar säger jag bara :arg:

m00pid00
Member
Medlem
Forum Posts: 2866
448284
November 1, 2003 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Skyll nån annans problem på något annat.

Hur skulle ungarna veta att gubben hade dåligt hjärta? Gubben måste själv vetat att hjärtat var dåligt.

Ogrebeast
Member
Medlem
448286
November 1, 2003 - 4:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Barnen vet ju inte om personen i bilen är gammal eller inte. (Förmodar att barnen kastat ägg på bilen när den åkte på vägen.) De hade ju ingen chans i världen att bedöma om han skulle ta skada av att jaga dem eller inte. Visst de gjorde fel, ingen tvekan, men jag anser inte att de vållade hans död.

davidhellmyrs
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1553
448295
November 1, 2003 - 4:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Givetviss är det vålande till annans död.
Vad är annars vålande till annans död ?

Om de hade vetat om att han skulle få hjärtinfarkt när han
skulle jaga dem så är det ju "mord" i princip.
Nästan så att de tillochmed pratade om det innan så det
blir "överlagt". *

Men givetviss kommer inte barnen åka ditt för det,
men ändå. Äggkastning är faktiskt väldigt LAMT och UTE.
Likadant som att sparka på gatulampor samt spränga
brevlådor.

/david

[b]* ingen juridisk expert, bara min egna tolkning.

Ogrebeast
Member
Medlem
448307
November 1, 2003 - 4:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.

Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så jävla dum att jag klev ut i gatan?

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
448308
November 1, 2003 - 4:50 pm
sp_Permalink sp_Print

hade ungarna kastat äggen på bilen på tex en motorväg så gubben hade kört av vägen och dött visst, lär upp dem...
men kasta ägg på en parkerad bil som ett bus när man är 8år lixom...
olyckligt.

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
448360
November 1, 2003 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.

Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?

Naturligtvis han som kör 200 på en 30 väg... du får ALDRIG köra fortare än att du kan stanna på den framförvarande vägsträckan du kan överblicka samt före varje förutsebart hinder, även om det kanske är skyltat högre.... Sen är ju du lite bidragande med... så jag förstår vad du menar men jag måste bara vara lite besvärlig när du ger ett sånt exempel 🙂

fastbullit
Member
Medlem
Forum Posts: 3042
448395
November 1, 2003 - 6:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.

Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?

dem e inte skyldiga givetvis inte dem kan aldrig bli dömda för något om död vårdslöshet kanske men inte mer tycker lite synd om grabbarna där för ca 10 bast och bli anklagad för mord eller liknande måste ju vara rätt jobbigt iaf lär dem ju kanske skylla på sej själva lite det skulle ju gentligen bara vara ett kul halloween spratt 😕

Ogrebeast
Member
Medlem
448409
November 1, 2003 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jekyll 3000 wrote: [quote=Ogrebeast]Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.

Naturligtvis han som kör 200 på en 30 väg... du får ALDRIG köra fortare än att du kan stanna på den framförvarande vägsträckan du kan överblicka samt före varje förutsebart hinder, även om det kanske är skyltat högre.... Sen är ju du lite bidragande med... så jag förstår vad du menar men jag måste bara vara lite besvärlig när du ger ett sånt exempel 🙂

Menar du allvar med det du säger? laugh

MrWeizel
Member
Medlem
Forum Posts: 4639
448413
November 1, 2003 - 6:39 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote: Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?

utan tvekan hade han som kört bilen blivit dömd för minst vållande till annans död...

hade han hållt hastighetsgränsen hade han antagligen hunnit bromsa, i värsta fall hade du hamnat på motorhuven (om du inte fick för dig att stå på alla fyra mitt i gatan laugh)

nädu Rutger, bättre paralleler klarar du 😀

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
448419
November 1, 2003 - 6:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Ogrebeast wrote:
Menar du allvar med det du säger? laugh

Njaua, det är ju nästan att räkna som självmord om man med flit kliver ut framför en bil som man ser inte kommer hinna stanna... 😉

Ogrebeast
Member
Medlem
448468
November 1, 2003 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

MrWeizel wrote: [quote=Ogrebeast]Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?

utan tvekan hade han som kört bilen blivit dömd för minst vållande till annans död...

hade han hållt hastighetsgränsen hade han antagligen hunnit bromsa, i värsta fall hade du hamnat på motorhuven (om du inte fick för dig att stå på alla fyra mitt i gatan laugh)

Så säger du bara för att tyka dig [Image Can Not Be Found]

Jekyll erkände iaf wink

Jekyll 3000 wrote: [quote=Ogrebeast]Menar du allvar med det du säger? laugh

Njaua, det är ju nästan att räkna som självmord om man med flit kliver ut framför en bil som man ser inte kommer hinna stanna... 😉

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 412
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL