August 10, 2003
Läs här
http://www.aftonbladet.se/vss/.....__,00.html
Fy fan vad ledsen jag skulle vara om jag var en av dom som kastade. Jag skulle lätt känna mig skyldig till gubbens död. Hade vi aldrig kasttat hade han aldrig ansträngt sig osv osv..
Jag skulle bara vilja veta vad ni skulle känna typ.. :/
August 10, 2003
February 21, 2003
Barnen vet ju inte om personen i bilen är gammal eller inte. (Förmodar att barnen kastat ägg på bilen när den åkte på vägen.) De hade ju ingen chans i världen att bedöma om han skulle ta skada av att jaga dem eller inte. Visst de gjorde fel, ingen tvekan, men jag anser inte att de vållade hans död.
February 4, 2003
Givetviss är det vålande till annans död.
Vad är annars vålande till annans död ?
Om de hade vetat om att han skulle få hjärtinfarkt när han
skulle jaga dem så är det ju "mord" i princip.
Nästan så att de tillochmed pratade om det innan så det
blir "överlagt". *
Men givetviss kommer inte barnen åka ditt för det,
men ändå. Äggkastning är faktiskt väldigt LAMT och UTE.
Likadant som att sparka på gatulampor samt spränga
brevlådor.
/david
[b]* ingen juridisk expert, bara min egna tolkning.
February 21, 2003
Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.
Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så jävla dum att jag klev ut i gatan?
April 18, 2003
Ogrebeast wrote: Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.
Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?
Naturligtvis han som kör 200 på en 30 väg... du får ALDRIG köra fortare än att du kan stanna på den framförvarande vägsträckan du kan överblicka samt före varje förutsebart hinder, även om det kanske är skyltat högre.... Sen är ju du lite bidragande med... så jag förstår vad du menar men jag måste bara vara lite besvärlig när du ger ett sånt exempel 🙂
September 28, 2003
Ogrebeast wrote: Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.
Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?
dem e inte skyldiga givetvis inte dem kan aldrig bli dömda för något om död vårdslöshet kanske men inte mer tycker lite synd om grabbarna där för ca 10 bast och bli anklagad för mord eller liknande måste ju vara rätt jobbigt iaf lär dem ju kanske skylla på sej själva lite det skulle ju gentligen bara vara ett kul halloween spratt 😕
February 21, 2003
Jekyll 3000 wrote: [quote=Ogrebeast]Nä det kan aldrig bli vållande till annans död eftersom gubben själv hade ett val att inte springa.
Naturligtvis han som kör 200 på en 30 väg... du får ALDRIG köra fortare än att du kan stanna på den framförvarande vägsträckan du kan överblicka samt före varje förutsebart hinder, även om det kanske är skyltat högre.... Sen är ju du lite bidragande med... så jag förstår vad du menar men jag måste bara vara lite besvärlig när du ger ett sånt exempel 🙂
Menar du allvar med det du säger?
January 28, 2003
Ogrebeast wrote: Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?
utan tvekan hade han som kört bilen blivit dömd för minst vållande till annans död...
hade han hållt hastighetsgränsen hade han antagligen hunnit bromsa, i värsta fall hade du hamnat på motorhuven (om du inte fick för dig att stå på alla fyra mitt i gatan )
nädu Rutger, bättre paralleler klarar du 😀
February 21, 2003
MrWeizel wrote: [quote=Ogrebeast]Tänk er att jag går längs en trottoar och ser att någon åka i 200km/h på en 30-sträcka. Jag blir då irriterad och kliver ut i gatan för att markera att han ska sänka farten. Men han hinner inte stanna och kör ihjäl mig. Vem bär skuld till min död? Han som bröt mot hastighetsbestämmelserna och inte kunde stanna i tid, eller jag som var så j**la dum att jag klev ut i gatan?
utan tvekan hade han som kört bilen blivit dömd för minst vållande till annans död...
hade han hållt hastighetsgränsen hade han antagligen hunnit bromsa, i värsta fall hade du hamnat på motorhuven (om du inte fick för dig att stå på alla fyra mitt i gatan )
Så säger du bara för att tyka dig [Image Can Not Be Found]
Jekyll erkände iaf
Jekyll 3000 wrote: [quote=Ogrebeast]Menar du allvar med det du säger?
Njaua, det är ju nästan att räkna som självmord om man med flit kliver ut framför en bil som man ser inte kommer hinna stanna... 😉
1 Guest(s)