December 27, 2003
började springa seriöst i våras, skaffade även gymkort samtidigt.
började med 5,5km löpning på över halvtimmen, 6-7min per kilometer tror jag taken var. Allteftersom flåset kommit tillbaka har jag lagt till slingor för 8km och 10,5km , samt maxat en runda på 15,6km.
Numera alternerar jag mellan 5,5 och 10,5km rundorna och försöker öka tempot varje gång. Den här veckan var första gången jag sprang 5,5 med ett tempo under 5min/km och idag gjorde jag det på 4:45
Running Activity 5.49 km | RunKeeper
nu blir det jobbigt om jag ska fortsätta öka tempot på den sträckan - ska nog snart satsa på långa sträckan under 5min/km också. sprang sträckan 10,5km för första gången ca en månad sedan på 5:51/km och gjorde den senast på 5:26/km
http://runkeeper.com/user/Marc...../110914536
edit: Målet är Göteborgsvarvet nästa år. har som sagt sprungit som längst 15,6km så det känns inte så långt ifrån. Det är dock väldigt slitande på knän och höfter känner jag. 5 och 10 kan jag springa varje dag utan att ta lid, men efter 15k känns det verkligen som jag måste vila minst 3 dagar för att spara på knän. inte värt att skada sig
Så då var man tillbaka på banan igen, varit lite dålig aktivitet för min del men faktiskt fått till en ganska intressant löparvecka senaste tiden.
Dragit till med två nya träningsrekord på milen där det nuvarande står i 39,08, så börjar snart närma mig en 38a på träning vilket känns positivt då jag endast varit i närheten av detta på tävling tidigare. Bör med andra ord kunna ta mig ner mot låga 38a, kanske tom höga 37 på tävling. Men mår illa av att bara tänka på det 😛
I alla fall känns under 40 på milen ganska överkomligt även en halvbra dag numera vilket känns som ett stort framsteg.
Igår hade jag tänkt springa 1,5mil för första gången i nya skorna men ett perfekt upplägg med pasta till lunch osv grusades av värmebölje och besök på stranden. Istället blev det löpning kl 21 en timme efter man tryckt i sig en fika med kaffe och morotskaka.. Det var ingen höjdare kan jag lova, sura uppstötningar och halsbränna i 8 km innan det började släpp, så är ganska nöjd med 1,2mil på 50min. Men nä, inga löppass snart efter mat/fika mera..
Här är de senaste tre rundorna:
10km @ 39,19
Endomondo | Community based on free GPS tracking of sports
10km @ 39,08
12 km @ 50,30
Fått tillbaka lite gnistan igen med bättre väder och bra tider så nu är nog nästa mål en hyfsad tid på 15km.
Cirap: Kul att höra om din utveckling! Häftigt hur man får kroppen på andra tankar genom att bara ligga i och träna på. När leder och liknande börjar ta stryk får man såklart ta det lite lugnt men annars kommer du nog kunna pressa dig längre än vad du tror. Så känns det i alla fall för mig! 🙂
Tekniknörd som gillar att träna.
May 15, 2005
August 17, 2001
Funderar på att köpa Endomondo, men först vill jag veta om det finns en sammanställningsfuktion i fullversionen. Har inte hittat nån sån i gratisversionen. Det jag är ute efter är nåt sätt att se hur mycket jag cyklat/sprungit den senaste veckan/månaden osv.
Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Oj var länge sedan man uppdaterade här!
Har varit långa veckor med jobb och allt möjligt, men träningen har faktiskt flytit på hyfsat förutom att man varit iväg i Tyskland två vänder i månadsskiftet. De där mässorna sätter käppar i träningshjulen.. 😛
Det har i alla fall blivit några löppass den senaste månaden och det längsta var ett försök till halvmara på träning som slutade vid 16km med en vad/hälsena som kastade in handduken. Lite trist men inget att hänga läpp över.
Har faktiskt sprungit en tävling i helgen också, blev första 5km-loppet i form av Falsterbolopper i Malmö. Med regn och rusk och ett beslut till att springa dagen innan så var väl inte förutsättningarna optimala. Men sprang med ett gäng från gymmet, Actic running group, här i Malmö och vi plockade hem två av tre pallplatser i 5ans lopp. Jag lyckades knipa tredjeplatsen vilket jag faktiskt är riktigt stolt över. Var bara runt 100 herrar som sprang femman men ändå! 🙂
Tiden blev 18,13 och låg trots allt på en godkänd nivå eftersom jag aldrig testat 5km ordentligt förr. Hade hoppats på lite bättre men kan inte klaga med tanke på placeringen och de två löparna jag hade framför mig som är riktigt duktiga och erfarna. Jag bjuder på en bild från prispallen, jag som står till höger om ni inte drog den slutsatsen själva hehe
[Image Can Not Be Found]
Sen blev det en form av cirkelpass igår på Actic, Actic Training Circuit, med 9 olika stationer, 45sek jobb, 15 sek vila mellan varje station. maxpuls typ konstant och fyra varv gav en 40 min helvetesträning och riktiga spagettiben idag. Kändes för jävligt 5-10 min efteråt men sedan började man vakna till liv igen och då kändes det skönt att kört igenom kroppen ordentligt. 🙂
August 23, 2001
Man får gratulera till bronspengen =)
Själv har det blivit lite slappare senaste månaden fast man haft semester och tänkt att nu jäklar ska det löptränas 🙂
Men har ju fått tillökning i familjen utav en liten pojk så tiden har som inte räckt till allt =)
Var faktiskt med i ett motionslopp jag med som jag tror jag vann, men var mest pensionärer som var med och promendernade och jag sprang =)
https://www.facebook.com/event.....534187773/
Men priserna lottades ut på startnumret och blev utan pris men fick dock lite motion och det är ju bra det =)
Nu när det börjar bli mörkt och kallare ute så tog jag en pass på löpbandet och det är tamigtusan det tråkigaste jag har gjort, mest plågsamma 30 minuter jag sprungit 😛
Grattis till tillökningen och vinsten Bjornsson! 🙂
Springa på löpband är verkligen tradigt, kan bara hålla med.. Men ser framför mig att det får bli mer sånt när nu vädret börjar bli sämre. 🙁
Tyvärr inte Snorch, det skulle jag ju egentligen gjort men har dåligt med tid, är produktlanseringar som stjäl min tid den här helgen..
Ska däremot börja träna löpning och springa lite mer lopp nu när jag börjat träna på Actic i Malmö, de har ett härligt gäng där som springer och det motiverar bra mycket mer än man själv kan göra. 😛
Men känner redan hur det börjat bli mindre löpning och mer gym nu med hösten, fast det är väl ganska naturligt kan tyckas.
May 15, 2005
För er som vill pröva nått nytt så börjar en ny omgång med turf idag.
Kul grej som man både kan göra springandes eller cyklandes. Gör att man får lite variation på sina rundor. Fått mig att cykla dryga 150 mil sen i början på augusti och gå en hel del extra meter när man är i stan.
Igår blev det tex den här svängen istället för att sätta sig på tricken vid Slussen så promenix till Hornstull, http://warded.se/turf/session/.....8ed2e7bbfa Mycket upp och ner på den rundan, så även om den är kort så blir det ändå nyttig motion.
Bra tips Danny! Faktiskt lite inne på att köpa nya pulver nu. Har tröttnat på att man inte får någon tillväxt på gymmet så ska nog börja trycka i mig lite mer protein. Kommer väl att påverka löpningen negativt till viss del, men så får det nog bli. 🙂
Hört mycket positivt om MMSports.se också, så får se vad och vart det blir.
November 18, 2003
Anton Karmehed;1283829 wrote: Bra tips Danny! Faktiskt lite inne på att köpa nya pulver nu. Har tröttnat på att man inte får någon tillväxt på gymmet så ska nog börja trycka i mig lite mer protein. Kommer väl att påverka löpningen negativt till viss del, men så får det nog bli. 🙂
Hört mycket positivt om MMSports.se också, så får se vad och vart det blir.
Kan bara rekomendera MMsports. Jag handlar enbart från dem och har gjort så senaste året.
Likvärdiga eller bättre produkter än gymgrossisten men till lägre priser 🙂
Jag är också lite sugen på kampsport, men vetefasen vad man ska börja med i så fall.. har svårt för att hålla tider också med jobbet som det är nu.
Har precis sprungit en runda idag och det märks att kroppen inte riktigt är van vid löpspåret. Ont i vaderna redan efter 7km.. blev 13,5km i 4,25 min/km vilket var ett tempo som flåset inte hade några problem med. Men benen och magen var lite griniga så är lite orolig för starten i yddingeloppet om två veckor. Får hoppas man hinner få fart på benen tills dess.. 😛
Från ingen löpning alls den senaste månaden har det blivit 4 mil totalt de senaste 4 dagarna. Två mil i helgen för att dra in pengar till barncancerfonden på Actic, dagens mil kl 11 efter en blöt utekväll var sådär.. 😛
Blir uppladdning innan troligtvis det sista loppet nästa helg, yddingeloppet i Malmö. 12km i lite grupperad terräng så blir nog lite halvtufft.
1 Guest(s)