Träna samma muskel med olika övningar|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Träna samma muskel med olika övningar
toker
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
sp_UserOfflineSmall Offline
943994
August 30, 2005 - 5:26 pm
sp_Permalink sp_Print

ska du köra efter doggcrapp så får du ta till beräkningen att dessa pojkar är fulltankade med divers steroider.

sen 1 övning per muskelgrupp lycka till å hitta nån som plaserar sig bra inom sporten bodybuilding som bara kör 1 övning per muskelgrupp 😀

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
943996
August 30, 2005 - 5:28 pm
sp_Permalink sp_Print

toker wrote: ska du köra efter doggcrapp så får du ta till beräkningen att dessa pojkar är fulltankade med divers steroider.

sen 1 övning per muskelgrupp lycka till å hitta nån som plaserar sig bra inom sporten bodybuilding som bara kör 1 övning per muskelgrupp 😀

Lycka till att någon som placerar sig bra inom bodybuilding som inte är fulltankad med diverse steroider.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
944001
August 30, 2005 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Ondjultomte wrote: [quote=Death On Wings]Jag själv brukar alltid lägga några övningar per muskelgrupp, 1 är ju inget, man är ju inte ens slut efter en.

då tränar du fel.... man blir jäkla slut efter bara ett set om man kört hårt.

Ja självklart tränar jag fel. Jag har ju igentligen inte den blekaste aning om vad jag håller på med överhuvud taget.

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
944002
August 30, 2005 - 5:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium, nja, kanske ansträngd då, men inte slutkörd.

Maxa knäböj är inte härligt, håller på att spy efter det.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
944049
August 30, 2005 - 6:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: Ni (Death On Wings, NES_Boy och toker) som säger att man måste köra flera övningar eller set per muskel för att överbelasta den, vad har ni för faktiska referenser på detta?

Mind jag råder dig att besöka Kolozzeum.com/kolozzeum istället, där får du garanterat bättre svar och slipper höra massor av gymmyter och gissningar presenterade som fakta av ex; Death On Wings, NES_Boy och toker

Härligt att du har så höga tankar om dig själv och dina metoder iaf wink
Jag säger inte att du har fel, jag återberättar bara det jag hört av baland annat sjukgymnsater under min tid som gymnast och även vad jag läst på diverse forum (bland annat Kolozzeum.com/kolozzeum men främst halso.info).

Jag säger inte att du har fel, det fungerar säkert för dig, men jag vet även att fler övningar per muskelgrupp fungerar bra för mig.

Death On Wings
Member
Medlem
944056
August 30, 2005 - 6:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944062
August 30, 2005 - 6:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

Varför skulle man inte klara sig på detta? Vilken del av bröstet blir inte aktivet i ex hantelplress?

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
944070
August 30, 2005 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

Varför skulle man inte klara sig på detta? Vilken del av bröstet blir inte aktivet i ex hantelplress?

Vanlig hantelpress tar inte ens i närheten så bra som tex lutad bänkpress på övre delen av brösten.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944074
August 30, 2005 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

Vanlig hantelpress tar inte ens i närheten så bra som tex lutad bänkpress på övre delen av brösten.

Varför skulle inte övre bröst stimuleras tillräckligt?

EDIT; ändra helt.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
944080
August 30, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

EDIT; ändra helt.

Pectoralis är så vitt jag vet delad i två delar (Pectoralis major och minor) preis som de flesta musklerna, en bra jämförelse skulle kunna vara mag träning, vanliga crunches tar inte hela magmuskeln utan missar nedre delan som då kräver andra övningar, på samma sätt tar inte vanlig hantelpress övre delen av brösten lika bra som lutad press.

EDIT: Pinsamt fel

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944090
August 30, 2005 - 7:21 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

EDIT; ändra helt.

Deltoiden är så vitt jag vet delad i två delar (Pectoralis major och minor) preis som de flesta musklerna, en bra jämförelse skulle kunna vara mag träning, vanliga crunches tar inte hela magmuskeln utan missar nedre delan som då kräver andra övningar, på samma sätt tar inte vanlig hantelpress övre delen av brösten lika bra som lutad press.

Det stämmer att bröstet består av två huvuden, dock att de övre inte skulle stimuleras tillräckligt av hantelpress vet jag inte, något upplutande så får du tillräckligt med stretch i båda. Brist i övningen i sig då när man kör plant och inte i sig bevis för att det krävs flera övningar.

Angånde magen, så har eran gud, King Grub, själv skrivit att det inte går att träna en övre eller undra del av magen.

Btw, "deltoid" = "axlar".

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
944098
August 30, 2005 - 7:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

EDIT; ändra helt.

Deltoiden är så vitt jag vet delad i två delar (Pectoralis major och minor) preis som de flesta musklerna, en bra jämförelse skulle kunna vara mag träning, vanliga crunches tar inte hela magmuskeln utan missar nedre delan som då kräver andra övningar, på samma sätt tar inte vanlig hantelpress övre delen av brösten lika bra som lutad press.

Det stämmer att bröstet består av två huvuden, dock att de övre inte skulle stimuleras tillräckligt av hantelpress vet jag inte, något upplutande så får du tillräckligt med stretch i båda. Brist i övningen i sig då när man kör plant och inte i sig bevis för att det krävs flera övningar.

Angånde magen, så har eran gud, King Grub, själv skrivit att det inte går att träna en övre eller undra del av magen.

OT: Damn, var nästan säker på den där med deltioiden embarassed ... Vad e det brösten heter då?

För det första har jag aldrig nämnt King Grub i den här tråden, och hur vida han har rätt i att det inte går att träna övre eller undre delan av magen kan nog disskuteras länge.

Men när du nu själv säger att man får bättre stimulans av övre bröst genom att köra lite lutat innebär ju det att det borde vara effektivare att köra fler övningar då rak press tar bättre på nedre delen av bröstet?

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
944110
August 30, 2005 - 7:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Rörigt värre här, quoting överallt, men jag instämmer med NES_Boy.
Men det beror ju lite på övningen (som även Deuterium säger, om jag förstått rätt).

Death On Wings
Member
Medlem
944118
August 30, 2005 - 7:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

Kan garantera dig att du inte gör det.
Men jag frågar dig igen har du någonsin lyft själv ?
För att få max stimulans över hela bröstet går det inte att köra en enda övning, du får säga vad du vill men så är det.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944127
August 30, 2005 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

NES_Boy wrote: [quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

EDIT; ändra helt.

OT: Damn, var nästan säker på den där med deltioiden embarassed ... Vad e det brösten heter då?

För det första har jag aldrig nämnt King Grub i den här tråden, och hur vida han har rätt i att det inte går att träna övre eller undre delan av magen kan nog disskuteras länge.

Men när du nu själv säger att man får bättre stimulans av övre bröst genom att köra lite lutat innebär ju det att det borde vara effektivare att köra fler övningar då rak press tar bättre på nedre delen av bröstet?

Ser inte hur plan skulle ta bättre, dock tar uppåtlutande bättre, då det ger bättre stretch.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944129
August 30, 2005 - 8:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

Kan garantera dig att du inte gör det.
Men jag frågar dig igen har du någonsin lyft själv ?
För att få max stimulans över hela bröstet går det inte att köra en enda övning, du får säga vad du vill men så är det.

Jag har och lyter själv, ja.

Varför skulle inte de båda huvuden stimuleras helt av en lätt uppåtlutande hantelpress?

Death On Wings
Member
Medlem
944137
August 30, 2005 - 8:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Finns delade övningar för att ta undersida/ovansida/yttersidor/innersidor.

Så du menar att du kör enbart en övning per muskelgrupp ? Ökar du något överhuvud taget ?
Allt jag någonsin läst säger det motsatta du sitter här och predikar om.

Ligger man och kör lutadhantel press tills man inte orkar lyfta en enda gång så kan man fortfarande köra flyes med remmar på ovansida likaså kan du köra nedåtlutande hantelpress för undersida av brösten.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944173
August 30, 2005 - 10:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Finns delade övningar för att ta undersida/ovansida/yttersidor/innersidor.

Så du menar att du kör enbart en övning per muskelgrupp ? Ökar du något överhuvud taget ?
Allt jag någonsin läst säger det motsatta du sitter här och predikar om.

Ligger man och kör lutadhantel press tills man inte orkar lyfta en enda gång så kan man fortfarande köra flyes med remmar på ovansida likaså kan du köra nedåtlutande hantelpress för undersida av brösten.

Inriktat på SL och ja, jag kör inte mycket mer än så, kanske plusar med någon övning någon gång. Jag har ökat bra på senastel...

En muskel är en muskel, du kan inte träna en del av den, allt eller inget.

Jag ska inte vara så motsträvande nu. Min poäng är att det räcker med ett fåtal set, sedan att av det är en grov minoritet av alla övningar, faktiskt tar alla huvuden är en annan sak. Väljer man kassa övningar får man helt enkelt köra fler stycken. Ex för glutes så klarar mer än väl med bara marklyft, tar både övre och undre delen jäkligt bra.

Att det finns energi att köra mer, betyder inte att det nödvändigtvis skulle vara bättre, tvärtom, det kräver längre återhämtning.

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
944272
August 31, 2005 - 11:50 am
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

EDIT; ändra helt.

hm då missar du att det man brukar kalla för magmuskeln är bara en muskel och kan således inte tränas i olika delar, eller tränar du quadriceps mittdel varannanvecka?? 😉

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944274
August 31, 2005 - 11:55 am
sp_Permalink sp_Print

Ondjultomte wrote: [quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

EDIT; ändra helt.

hm då missar du att det man brukar kalla för magmuskeln är bara en muskel och kan således inte tränas i olika delar, eller tränar du quadriceps mittdel varannanvecka?? 😉

Har jag sagt något annat? Jag vet väl mycket väl att man inte bara kan träna halva musklen, igenom att ex i bicepscurl bara göra halva reps och på så sätt få runda bulliga muskler laugh

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 446
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL