Träna samma muskel med olika övningar|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Träna samma muskel med olika övningar
Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
sp_UserOfflineSmall Offline
944275
August 31, 2005 - 11:58 am
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Ondjultomte][quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=NES_Boy][quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Deuterium: Som det låter så har du aldlrig lyft ett skit i hela ditt liv, jag har hållt på i 4 år och man klarar sig inte att köra 1 övning på brösten. Har inte läst någon stans om någon som bygger på det sättet.

Varför skulle man inte klara sig på detta? Vilken del av bröstet blir inte aktivet i ex hantelplress?

Vanlig hantelpress tar inte ens i närheten så bra som tex lutad bänkpress på övre delen av brösten.

Varför skulle inte övre bröst stimuleras tillräckligt?

EDIT; ändra helt.

Deltoiden är så vitt jag vet delad i två delar (Pectoralis major och minor) preis som de flesta musklerna, en bra jämförelse skulle kunna vara mag träning, vanliga crunches tar inte hela magmuskeln utan missar nedre delan som då kräver andra övningar, på samma sätt tar inte vanlig hantelpress övre delen av brösten lika bra som lutad press.

Det stämmer att bröstet består av två huvuden, dock att de övre inte skulle stimuleras tillräckligt av hantelpress vet jag inte, något upplutande så får du tillräckligt med stretch i båda. Brist i övningen i sig då när man kör plant och inte i sig bevis för att det krävs flera övningar.

Angånde magen, så har eran gud, King Grub, själv skrivit att det inte går att träna en övre eller undra del av magen.

Btw, "deltoid" = "axlar".

hm då missar du att det man brukar kalla för magmuskeln är bara en muskel och kan således inte tränas i olika delar, eller tränar du quadriceps mittdel varannanvecka?? 😉

Har jag sagt något annat? Jag vet väl mycket väl att man inte bara kan träna halva musklen, igenom att ex i bicepscurl bara göra halva reps och på så sätt få runda bulliga muskler laugh

jag citerade nog lite fel, om du läser "dialogen" vet du vart mitt svar passar in 🙂

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
944303
August 31, 2005 - 1:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Man kan träna likaså magen på olika delar på den övre och undersidan likaså sidorna.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
944305
August 31, 2005 - 1:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Man kan träna likaså magen på olika delar på den övre och undersidan likaså sidorna.

Vi syfta på abdominis.

Death On Wings
Member
Medlem
944310
August 31, 2005 - 1:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Death On Wings]Man kan träna likaså magen på olika delar på den övre och undersidan likaså sidorna.

Vi syfta på abdominis.

Det är en del av magen ja ?

Ondjultomte
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 810
944312
August 31, 2005 - 1:52 pm
sp_Permalink sp_Print

om du tror att en muskel, en muskel inte muskelgrupp, kan delas in i olika segment ochtränas därefter så har du fel.

jag kan rekommendera dig att minska på NH forumstiden och äka den tid du lägger på att läsa om anatomi och fysiologi.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944316
August 31, 2005 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Man kan träna likaså magen på olika delar på den övre och undersidan likaså sidorna.

Vi syfta på abdominis.

Det är en del av magen ja ?

Vi syftare inte på magen som muskelgrupp, utan vi syftade på abdominis.

Death On Wings
Member
Medlem
944322
August 31, 2005 - 2:11 pm
sp_Permalink sp_Print

I stort sett alla övningar ta nästintill likvärdigt på magen, dock finns det en del man kan göra för att komma åt midjesektionen mer, man känner vart det svarar.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
944327
August 31, 2005 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: I stort sett alla övningar ta nästintill likvärdigt på magen, dock finns det en del man kan göra för att komma åt midjesektionen mer, man känner vart det svarar.

Du hävdar att man kan träna olika delar av rectus abdominis?

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
944391
August 31, 2005 - 4:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Litar själv inte aldeles för mycket på AST-SS men skulle den här sektions indelningen vara det minsta användbar om inte olika övningar tog olika bra?

Spyder
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 563
945640
September 3, 2005 - 5:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste bara hoppa in här och säga att Deuterium verkar
bra mycket bakom flötet haha..

Death On Wings
Member
Medlem
945644
September 3, 2005 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Måste bara hoppa in här och säga att Deuterium verkar

Indeed.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
945654
September 3, 2005 - 6:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Spyder wrote: Måste bara hoppa in här och säga att Deuterium verkar

Vad bidrar ditt inlägg med? Kom gärna konstruktivt kritik nästa gång, istället för att bete dig som en unge...

Death On Wings wrote: [quote=Spyder]Måste bara hoppa in här och säga att Deuterium verkar

Indeed.

Det gäller dig också, svara på inlägget istället;

Death On Wings wrote: I stort sett alla övningar ta nästintill likvärdigt på magen, dock finns det en del man kan göra för att komma åt midjesektionen mer, man känner vart det svarar.

Du hävdar att man kan träna olika delar av rectus abdominis?

Death On Wings
Member
Medlem
945655
September 3, 2005 - 6:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Att diskuter något med dig är som att diskutera med en nysasist och försöka få in i skallen på honom vad som hände under andra världskriget, det går liksom inte.

Jag och toker har givit upp att ens försöka längre.
Du får sitta med din ovishet när det gäller träningen för något större kommer du aldrig bli med de metoder du har.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
945659
September 3, 2005 - 6:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Att diskuter något med dig är som att diskutera med en nysasist och försöka få in i skallen på honom vad som hände under andra världskriget, det går liksom inte.

Jag och toker har givit upp att ens försöka längre.
Du får sitta med din ovishet när det gäller träningen för något större kommer du aldrig bli med de metoder du har.

Det är du som undviker att svara på frågan.

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
945664
September 3, 2005 - 7:03 pm
sp_Permalink sp_Print

tycker också det verkar knepigt att endast använda EN övning till varje muskelgrupp.
Jag tycker det beror lite på vilka muskler vi snackar om.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
945667
September 3, 2005 - 7:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: tycker också det verkar knepigt att endast använda EN övning till varje muskelgrupp.

Finns det ingen effektiv övning för att få full rörelelängd för en muskel, så är det klart att man får använda fler. Dock ska man också veta, att desto fler set och övningar, desto längre återhämtning, vilket i sin tur innebär att man inte kan träna lika ofta.

Death On Wings
Member
Medlem
945678
September 3, 2005 - 7:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Extatic]tycker också det verkar knepigt att endast använda EN övning till varje muskelgrupp.

Finns det ingen effektiv övning för att få full rörelelängd för en muskel, så är det klart att man får använda fler. Dock ska man också veta, att desto fler set och övningar, desto längre återhämtning, vilket i sin tur innebär att man inte kan träna lika ofta.

4-5 dagar i veckan är inga problem då man aldrig kör samma del mer än 1 gång i veckan.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
945682
September 3, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=Extatic]tycker också det verkar knepigt att endast använda EN övning till varje muskelgrupp.

4-5 dagar i veckan är inga problem då man aldrig kör samma del mer än 1 gång i veckan.

Varför skulle man inte köra en muskelgrupp oftare än var 7:e dygn?

Kul att du dessutom fortsätter debatten, men fortsätter att vägra ge svar på en tidigare fråga.

Death On Wings
Member
Medlem
945688
September 3, 2005 - 8:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Inte vet jag, men lägger man upp passen så man tar en del varje dag och vilar under helgen så blir det precis så det tar 1 vecka.

Kroppen behöver vila det är ju då man växer.

Tycker du ska ha lite roligt ett tag till så jag fortsätter att vägra.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
945695
September 3, 2005 - 8:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: Inte vet jag, men lägger man upp passen så man tar en del varje dag och vilar under helgen så blir det precis så det tar 1 vecka.

Kroppen behöver vila det är ju då man växer.

Tycker du ska ha lite roligt ett tag till så jag fortsätter att vägra.

Du vet inte varför du gör det, du bara gör det?

Det är sant att tillväxten sker under vilan, dvs när proteinsyntesen är aktiv. Så länge du inte använder någon form av doping, så vara den i max två dygn. Varför ska man då vila ytterligare fyra dygn?

Enklare att skoja bort det, istället för att vara en man och erkänna att du hade fel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 233
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL