Träna samma muskel med olika övningar|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Träna samma muskel med olika övningar
Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
sp_UserOfflineSmall Offline
945697
September 3, 2005 - 8:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Death On Wings]Inte vet jag, men lägger man upp passen så man tar en del varje dag och vilar under helgen så blir det precis så det tar 1 vecka.

Kroppen behöver vila det är ju då man växer.

Tycker du ska ha lite roligt ett tag till så jag fortsätter att vägra.

Du vet inte varför du gör det, du bara gör det?

Det är sant att tillväxten sker under vilan, dvs när proteinsyntesen är aktiv. Så länge du inte använder någon form av doping, så vara den i max två dygn. Varför ska man då vila ytterligare fyra dygn?

Enklare att skoja bort det, istället för att vara en man och erkänna att du hade fel.

Tror inte jag pratat med en trögare person i mina dagar.
Säger det igen, lägger upp mina pass så att jag går igenom kroppen på en vecka så därför bröjar jag om varje vecka. När jag kört så några veckor kastar jag om allt så att inte kroppen vänjer sig och kastar om övningarna.

Förstår du nu ?

Edit: Jag sa aldrig att man tränade olika delar av den, dock att det svarar olika mycket på olika ställen beroende på vilka övningar man kör.

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
sp_UserOfflineSmall Offline
945703
September 3, 2005 - 9:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=Death On Wings]Inte vet jag, men lägger man upp passen så man tar en del varje dag och vilar under helgen så blir det precis så det tar 1 vecka.

Kroppen behöver vila det är ju då man växer.

Tycker du ska ha lite roligt ett tag till så jag fortsätter att vägra.

Du vet inte varför du gör det, du bara gör det?

Det är sant att tillväxten sker under vilan, dvs när proteinsyntesen är aktiv. Så länge du inte använder någon form av doping, så vara den i max två dygn. Varför ska man då vila ytterligare fyra dygn?

Enklare att skoja bort det, istället för att vara en man och erkänna att du hade fel.

Tror inte jag pratat med en trögare person i mina dagar.
Säger det igen, lägger upp mina pass så att jag går igenom kroppen på en vecka så därför bröjar jag om varje vecka. När jag kört så några veckor kastar jag om allt så att inte kroppen vänjer sig och kastar om övningarna.

Förstår du nu ?

Du skrev;

4-5 dagar i veckan är inga problem då man aldrig kör samma del mer än 1 gång i veckan.

Dvs, du skrev inte att du gjorde det, du skrev att "man" (=alla) gör det.

Min fråga är varför man skulle vilja vila längre än nödvändigt.

Edit: Jag sa aldrig att man tränade olika delar av den, dock att det svarar olika mycket på olika ställen beroende på vilka övningar man kör.

Det är fortfarande fel.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 474
Currently Browsing this Page:
5 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL