November 29, 2004
Har relativt dålig logik och är inte särskilt snabbtänkt; finns det något sätt att träna upp denna förmåga? Lirar lite bejeweled 2 deluxe, men det kanske inte hjälper? Är även dålig på att prata framför många människor och sådana grejer, så jag har köpt en bok för det. Sen är jag ganska dålig på enkel matematik så som 7 + 8, 12x7 etc etc. Finns det något gratis program som man kan använda för att träna upp denna förmåga?
Och sen en liten fråga till er: vad är era svagheter?
March 10, 2002
Prata inför människor hade jag också problem med innan. Men vi har redovisat väldigt mycket på den linjen jag går, så nu är det inte några problem längre. =) F.ö. det enda bra med den linjen.
Min största svaghet är väl att jag så väldans snygg så jag aldrig får vara ifred. 🙄
Nae, men jag är väldigt blyg, det tycker jag är ganska jobbig. D;
January 4, 2001
Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?
Vad det gäller att stå och snacka inför människor så vet jag inte vad man ska göra för att det ska gå lättare, tycker själv att det är lite jobbigt.
Mina svagheter, hmmm... Jag har svårt för att lära mig saker jag inte är intresserad av.
November 29, 2004
Coore wrote: Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?
Vad det gäller att stå och snacka inför människor så vet jag inte vad man ska göra för att det ska gå lättare, tycker själv att det är lite jobbigt.
Mina svagheter, hmmm... Jag har svårt för att lära mig saker jag inte är intresserad av.
Läste Sam, så jag hade inte mer än Matte C
January 4, 2001
Illogical_Squirrel wrote: [quote=Coore]Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?
Well, köp en matte D bok då och börja räkna. 🙂
April 14, 2002
Coore wrote: [quote=Illogical_Squirrel][quote=Coore]Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?
Han säger ju att han har problem med enkla tal, baserna alltså. Då är väl det bättre att träna på sånt än att ge sig in i matte d djungeln. 😉
January 4, 2001
Marcan- wrote: [quote=Coore][quote=Illogical_Squirrel][quote=Coore]Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?
Han säger ju att han har problem med enkla tal, baserna alltså. Då är väl det bättre att träna på sånt än att ge sig in i matte d djungeln. 😉
Oh, missade jag, sorry.
Enkel matematik är nog värre att träna upp sig på, för det är ju så trist.. 🙂
Men då är det nog en matte a bok du får försöka skaffa fram om du ska träna på det.
March 21, 2003
Extatic wrote: Jag pratar sluddrigt, folk har svårt att fatta vad jag säger ibland 😉
Sen så har jag lite svårt att förstå saker, ifall jag inte greppar varför, det är på ett visst sätt så
har jag svårt för att ta till mig det. Detta gäller matte och såna grejer.
Faan ...du har ju samma problem som jag!
1. Folk hör inte vad jag säger inte äns dom jag umgås med varjedag 😛
2. Jag måste veta varför. (just nnu har jag probbs med att fatta varför man ska lära sig en funktion för ett rakt streck i matten typ y=kx+m)....
3. Jag tar allt för mkt skit.
January 4, 2001
Farbror wrote: just nnu har jag probbs med att fatta varför man ska lära sig en funktion för ett rakt streck i matten typ y=kx+m
Du ska lära dig det för att du ska kunna beskriva en linje och kunna räkna ut lutningen på den samt kordinater för punkter på linjen.
Och det ska du kunna för att sen kunna tillämpa det inom olika områden, kan vara allt från att du räknar på komponenter när du sysslar med elektronik till att du ska göra en eknomisk undersökning...
Hoppas att det gjorde saken lite klarare för dig.. 🙂
April 18, 2003
Farbror wrote: [quote=Extatic]Jag pratar sluddrigt, folk har svårt att fatta vad jag säger ibland 😉
Faan ...du har ju samma problem som jag!
1. Folk hör inte vad jag säger inte äns dom jag umgås med varjedag 😛
Försök artikulera bättre så hör nog folk vad du säger. Du behöver nog inte tänka på det särskilt länge innan det går av sej själv.
February 3, 2003
Varje gång du har minsta lilla tråkigt, så kan du underhålla dig själv med att räkna tal i huvudet. Är ett bra sätt 😛
Sedan kan du ta och införskaffa Chefrens pyramid som är sjukt rolig trots att det är så enkelt.
För att tala inför personer, finns det inget bättre än likgiltighet egentligen. Bara totalt skit i att dom finns där framme framför dig. Gör du fel eller något, bjud lite på dig själv, få det till att bli lite roligt och komiskt.
Mina svagheter: Måste veta saker in i detalj, frågar för mycket, blyg inför personer jag inte känner oftast, alldeles för stort samvete.
October 18, 2004
min lilla svaghet är att jag måste förstå allt jag håller på med...
Den stora är att jag så gärna vill göra saker, men kommer inte igång... tänkte t.e.x tvinga mig själv till att göra lite armhävningar innan jag ska äta etc etc.. men blir bara inte av... blir så sur!
Hjälp mig med det tack:P
1 Guest(s)