Träna upp svagheter?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Träna upp svagheter?
Illogical_Squirrel
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 5, 2005 - 10:02 am
sp_Permalink sp_Print

Har relativt dålig logik och är inte särskilt snabbtänkt; finns det något sätt att träna upp denna förmåga? Lirar lite bejeweled 2 deluxe, men det kanske inte hjälper? Är även dålig på att prata framför många människor och sådana grejer, så jag har köpt en bok för det. Sen är jag ganska dålig på enkel matematik så som 7 + 8, 12x7 etc etc. Finns det något gratis program som man kan använda för att träna upp denna förmåga?

Och sen en liten fråga till er: vad är era svagheter?

Dehman
Member
Medlem
Forum Posts: 7340
884378
May 5, 2005 - 10:05 am
sp_Permalink sp_Print

Prata inför människor hade jag också problem med innan. Men vi har redovisat väldigt mycket på den linjen jag går, så nu är det inte några problem längre. =) F.ö. det enda bra med den linjen.

Min största svaghet är väl att jag så väldans snygg så jag aldrig får vara ifred. 🙄

Nae, men jag är väldigt blyg, det tycker jag är ganska jobbig. D;

Coore
Member
Medlem
Forum Posts: 6002
884384
May 5, 2005 - 10:13 am
sp_Permalink sp_Print

Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?

Vad det gäller att stå och snacka inför människor så vet jag inte vad man ska göra för att det ska gå lättare, tycker själv att det är lite jobbigt.

Mina svagheter, hmmm... Jag har svårt för att lära mig saker jag inte är intresserad av.

SkuTiDuTi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 393
884386
May 5, 2005 - 10:14 am
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Min största svaghet är väl att jag så väldans snygg så jag aldrig får vara ifred. 🙄

Aa, jag känner igen det där på mig själv också 🙄

Extatic
Member
Medlem
Forum Posts: 2910
884388
May 5, 2005 - 10:16 am
sp_Permalink sp_Print

Jag pratar sluddrigt, folk har svårt att fatta vad jag säger ibland 😉

Sen så har jag lite svårt att förstå saker, ifall jag inte greppar varför, det är på ett visst sätt så
har jag svårt för att ta till mig det. Detta gäller matte och såna grejer.

Illogical_Squirrel
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 141
884389
May 5, 2005 - 10:17 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?

Vad det gäller att stå och snacka inför människor så vet jag inte vad man ska göra för att det ska gå lättare, tycker själv att det är lite jobbigt.

Mina svagheter, hmmm... Jag har svårt för att lära mig saker jag inte är intresserad av.

Läste Sam, så jag hade inte mer än Matte C

Coore
Member
Medlem
884391
May 5, 2005 - 10:18 am
sp_Permalink sp_Print

Illogical_Squirrel wrote: [quote=Coore]Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?

Well, köp en matte D bok då och börja räkna. 🙂

whak
Member
Medlem
Forum Posts: 4718
884408
May 5, 2005 - 10:50 am
sp_Permalink sp_Print

Enkla mattetal är jag inte heller något vidare på.
Ska själv försöka träna upp det.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
884410
May 5, 2005 - 10:51 am
sp_Permalink sp_Print

Coore wrote: [quote=Illogical_Squirrel][quote=Coore]Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?

Han säger ju att han har problem med enkla tal, baserna alltså. Då är väl det bättre att träna på sånt än att ge sig in i matte d djungeln. 😉

nivaman
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1496
884411
May 5, 2005 - 10:59 am
sp_Permalink sp_Print

lär dig schack...
börja med korsord...

Coore
Member
Medlem
884421
May 5, 2005 - 11:28 am
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: [quote=Coore][quote=Illogical_Squirrel][quote=Coore]Börja med att lära dig matematiken, då kommer du lära dig att tänka logiskt också. Hur mycket matte har du läst i skolan? Hur gammal är du?

Han säger ju att han har problem med enkla tal, baserna alltså. Då är väl det bättre att träna på sånt än att ge sig in i matte d djungeln. 😉

Oh, missade jag, sorry.
Enkel matematik är nog värre att träna upp sig på, för det är ju så trist.. 🙂
Men då är det nog en matte a bok du får försöka skaffa fram om du ska träna på det.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
884426
May 5, 2005 - 11:34 am
sp_Permalink sp_Print

Lär dig teckenspråk

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
884485
May 5, 2005 - 1:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Är helt värdelös på "enkel" matte, har svårt att ta till mig information där det är många siffror involverade, det lustiga är att lite svårare matte är mycket lättare, betade av C matten på en månad förra sommaren och fick VG.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
884495
May 5, 2005 - 1:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Extatic wrote: Jag pratar sluddrigt, folk har svårt att fatta vad jag säger ibland 😉

Sen så har jag lite svårt att förstå saker, ifall jag inte greppar varför, det är på ett visst sätt så
har jag svårt för att ta till mig det. Detta gäller matte och såna grejer.

Faan ...du har ju samma problem som jag!
1. Folk hör inte vad jag säger inte äns dom jag umgås med varjedag 😛
2. Jag måste veta varför. (just nnu har jag probbs med att fatta varför man ska lära sig en funktion för ett rakt streck i matten typ y=kx+m)....
3. Jag tar allt för mkt skit.

Coore
Member
Medlem
884498
May 5, 2005 - 1:27 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: just nnu har jag probbs med att fatta varför man ska lära sig en funktion för ett rakt streck i matten typ y=kx+m

Du ska lära dig det för att du ska kunna beskriva en linje och kunna räkna ut lutningen på den samt kordinater för punkter på linjen.
Och det ska du kunna för att sen kunna tillämpa det inom olika områden, kan vara allt från att du räknar på komponenter när du sysslar med elektronik till att du ska göra en eknomisk undersökning...
Hoppas att det gjorde saken lite klarare för dig.. 🙂

.
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 99
884634
May 5, 2005 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Dehman wrote:
Nae, men jag är väldigt blyg, det tycker jag är ganska jobbig. D;

känner igen mig själv.....

Jekyll 3000
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1330
884644
May 5, 2005 - 5:21 pm
sp_Permalink sp_Print

Farbror wrote: [quote=Extatic]Jag pratar sluddrigt, folk har svårt att fatta vad jag säger ibland 😉

Faan ...du har ju samma problem som jag!
1. Folk hör inte vad jag säger inte äns dom jag umgås med varjedag 😛

Försök artikulera bättre så hör nog folk vad du säger. Du behöver nog inte tänka på det särskilt länge innan det går av sej själv.

Lord_Kvadd
Member
Medlem
Forum Posts: 3176
884695
May 5, 2005 - 6:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Varje gång du har minsta lilla tråkigt, så kan du underhålla dig själv med att räkna tal i huvudet. Är ett bra sätt 😛

Sedan kan du ta och införskaffa Chefrens pyramid som är sjukt rolig trots att det är så enkelt.

För att tala inför personer, finns det inget bättre än likgiltighet egentligen. Bara totalt skit i att dom finns där framme framför dig. Gör du fel eller något, bjud lite på dig själv, få det till att bli lite roligt och komiskt.

Mina svagheter: Måste veta saker in i detalj, frågar för mycket, blyg inför personer jag inte känner oftast, alldeles för stort samvete.

Drinitiev
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 368
884733
May 5, 2005 - 8:00 pm
sp_Permalink sp_Print

min lilla svaghet är att jag måste förstå allt jag håller på med...

Den stora är att jag så gärna vill göra saker, men kommer inte igång... tänkte t.e.x tvinga mig själv till att göra lite armhävningar innan jag ska äta etc etc.. men blir bara inte av... blir så sur!
Hjälp mig med det tack:P

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 335
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL