November 26, 2002
Jag hatar folk som säger Trance i vid mening. Trance2000...bla bla. Massa skitalbum som släppts och folk som lyssnar på det tycker dem är skitballa bara för att det är "Trance".
Trancen, enligt min mening, är psy-trance och Goa. Helt klart...det är där den härstammar ifrån. Tror inte det finns någon "äkta Trance" utan det va som någon skrev, trancen har väldigt många inriktningar.
Modernt producerad psy-trance är dock det som jag tycker bäst om. Astrix, Alien Project, Talamasca, Safi Connection, Silicon Sound m.fl.
Ska ni lyssna på ett RIKTIGT bra album så lyssna på Israliens 4. Helt sjukt...löjligt bra. 🙂
"Jag skriver min egna låtar..."
December 4, 2001
Phil Green - The Discovery (Goliath 9 Mix)
Shiva Shidapu - Power of Celtic
Gigi D`Agostini - L´amour Toujours
Warp Brothers - Blast The Speakers
Huxflux - Idiot
Ruudaman Feat. I-Witness (Replay Dance Mania) - Heaven is a place on earth
Vanilla Ice - Ice Ice Baby 2001 (Gigi D´Agostini mix)
Där har ni några sköna låtar o svänga loss till
June 28, 2001
så vitt jag vet så är infected mushroom Psykadelic Trance.
har en snubbe i klassen som är helt såld i sådant, han säjer att det heter så. extremt likt sådan musik jag har lärt mig kallas Goa.
diggar ni sådan musik måste ni höra infected mushroom - disco mushroom, 4:45 in i låten kommer det bässt =). så jävla skönt.
har en cool flashfilm med ett klipp ur den låten, se den
ftp://nh:pack@194.236.112.225:.....trance.swf
October 28, 2002
vocal = melodiskt 😉
Rave, finns INGEN musik som heter så, däremot en sorts fest.
Trance är fortfarande flera stilar; Melodiskt, Chill, Psy, Goa, Progg.
Trance: Jazz > House > AcidHouse > Acid > Techno > Goa Trance > Psy trance > resten e jag inte riktigt klar över.
Goa trance kommer från indien, semester ställe, rave mecca. semesterfirare kom dit med Acidhouse från england, det utvecklades lokalt, blev goa, gjordes om lite i england, blev psy. Proggen, melodiskt, och chill kommer jag inte ihåg helt 100 hur det var med...
Chill kom dock bara några år sen och har blivit riktigt stort...fort.
June 28, 2001
läste för längesedan att det börja med lite laserdance, 80ths disco thingi. och sen så kom Housen, blev sedan Acid house, som sedan blev Acid. och så kom det till tror det var chicago och då blev det techno.
och du lägger jazz inom trance genren ??!
btw, har du nån Goa med lite typisk indiskt ljud i ? typ sådana flummiga instrument dom har.
1 Guest(s)