February 19, 2001
Enkelt.. GOA är tung bas och typinga vocals. och ett WAEEEOOOOOWWWW... utalas; WÄÄEEEOOWW ljud som kommer lite då o då...:grin: Typiskt Drog musik.. (rave)
Techno e typ; E-idiottype, La Cräm,osv, dvs, en förbannat sminkad uppumpad GRAF wannabe brud som sjunger, FREEEEEEE i varannan mening och en rappare (oftast svart) som säger nått obergripligt. (Fjortis Z-Tv SKIT)
Trance däremot.. oj oj oj oj... bör ej ens pratas om tillsammans med vederbörande..resten överlämnar jag åt Phat...
/| |`
[ Detta Inlägg ändrades av: Farenheit den 2001-07-14 16:34 ]
June 28, 2001
NEJ NEJ NEJ Farenheit
---(Techno e typ; E-idiottype, La Cräm,osv, dvs, en förbannat sminkad uppumpad GRAF wannabe brud som sjunger, FREEEEEEE i varannan mening och en rappare (oftast svart)---- som säger nått obergripligt. )HELT FEL
Etype e inte Techno!!!!
det e Euro-dance (euro-techno)har det hetat för längesedan.
Techno e bra musik dvs det spelas inte på radion.
nu förväntas jag att ta ett exempel på techno då altså :sad:inte hysterisk techno) Noustrum-Brainchild . Push-universial nation.
bra techno med lagom fräs i är tex pinoccio-flower on the moon.
Acid e det som regerar just nu, det e riktigt tung techno fast Acid(house) kom först och spelades på ravepartyn i början på 90 talet.
nu e house lugn musik %/
vill ni ha lite amatör techno så fixa : Linus Walleij - Warez the Phuture . techno gord av fragment från C64, kanske inte den låten med dom andra med den kisen iaf.
f-n jag har haft 3300st techno mp3s men inte längre så jag antar att jag vet vad jag tjötar om.
June 3, 2001
För den inbitne är det stor skillnad.
TRANCE= Oftast mjuk musik med softa slingor, en typ av modern J M Jarre. Förekommer givetvis tyngre åxå, men man hör att d e trance om man e van.
GOA= "Flummigare" typ av trance, med typiskt indiska ljud (förekommer alltid, därför lätt att känna igen). Faktum är att Goa e ett ställe i indien, där av namnet.
Rätta mig om jag har fel, men detta är min uppfattning. Själv föredrar jag riktigt soft Trance, då det är lättlyssnad musik som får en att slappna av.
June 18, 2001
OJOJOJOJOJ va fel ni har !!!!
GOA är en utsnurrning från Trance !!!! (eller rättare sagt GOA är vad Trance va för 6-8 år sedan)
Goa exempel är Astral Projection
Techno görs knappt längre.
Bra exempel på Techno är T99, tidig U96 (das boot), KLF, Tidig Prodigy (innan det blev breakbeat)
Trance görs knappt heller idag utan hänvisas isåfall till GOA.
Melodical Trance eller Dream som det också kan kallas är bl.a jag själv, Robert Miles, Chicane, Paul Van Dyk.
ACID = Hardfloor, ingen annan är så feta på det!
/Mikael
Spana gärna in min musik på http://www.sync24.net
December 28, 2000
Det var väl som jag tänkte, det finns inga enhetliga svar och alla har en egen uppfattning. Det kanske t.om. finns låtar som är olika stilar i olika delar av låten?
Vi kan väl i alla fall komma överens om att allt som spelas på kommersiela radistationer etc inte riktigt tillhör någon av dessa stilarna?
House är det ingen som sagt mycket om, vart kommer det in bland alla andra?
2 Guest(s)