August 19, 2001
Har fastnat för Trance/techno låtar så jag skulle va tacksam om ni gav några härliga tips på låtar..
MSI KT266 PRO RAID|Chieftec Miditower 340W(Spraid+Plexi. Om en vecka kommer mitt neonrör|S-B Live 1024|Win 2000|3DMark 2001:6842|2x92mm zalman chassifläktar|Taisol fläns med thermaltake fan|
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2001-11-11 15:17 ]
June 14, 2001
Trance
Black Spider - Save Your Life
DJ Cerla - Floorfilla Anthem II
Planet Violet - Velvet Skies
Phat^Trance - The way of Trance
Phat^Trance - This is my Fantasy
Voodoo & Serano - Blood is Pumpin (Pumpin Clubmix)
Techno
Prodigy - Voodoo People
Prodigy - Out of Space (Techno Underworld Remix)
Antiloop - Only U
Aquagen - Partyalarm
June 13, 2001
jösses...detta börjar bli tjatigt nu...
Hur kan man katagorisera Prodigy och Antiloop i samma låda??..TECHNO??..hah..
är det nån här som hört techno??....
Techno härstammar från underground scenen i Detroit för ca 20 år sen eller mer... och det ligger närmare ACID eller HARDCORE än nå hemmabyggt disco-dance-musik som antiloop...
Prodigy började sin karrär med att blanda lite acid och techno ..(obs att techno inte finns längre om man ska se det så...den är kluven i småbitar åt olika håll och i olika musikstilar)
Sen fick Prodigy mersmak på dem 2 senaste plattorna (utav det som numer kallas för Chemical beats) och dom tappade all sin charm (kanske inte helt)
Trance....ja ni....MAN SJUNGER INTE I TRANCE MUSIK...Det råkar vara så att någon har influenser FRÅN trance musiken..och använder i Dance musiken...
Om ni tar och laddar ner något riiktigt gammalt med Carl-Cox så får ni höra techno..
det finns ingen genre som heter techno längre...(dumma exempel) För typ 10 år sen ..ja då var ju 2-unlimited techno...sen var U96 Techno.(bara för dom säger techno i das-boot) sen kom nog alla dom härna e-typ och dom ..ja då var ju det techno det med...
Äh ..jag orkar inte sitta å hålla på med detta längre..jag ger upp...kalla det vad ni vill...bara ni tycker det låter bra...
[ Detta Inlägg ändrades av: kottetrance den 2001-11-11 20:54 ]
October 14, 2001
On 2001-11-11 20:42, kottetrance wrote:
jösses...detta börjar bli tjatigt nu...Hur kan man katagorisera Prodigy och Antiloop i samma låda??..TECHNO??..hah..
är det nån här som hört techno??....
Techno härstammar från underground scenen i Detroit för ca 20 år sen eller mer... och det ligger närmare ACID eller HARDCORE än nå hemmabyggt disco-dance-musik som antiloop...Prodigy började sin karrär med att blanda lite acid och techno ..(obs att techno inte finns längre om man ska se det så...den är kluven i småbitar åt olika håll och i olika musikstilar)
Sen fick Prodigy mersmak på dem 2 senaste plattorna (utav det som numer kallas för Chemical beats) och dom tappade all sin charm (kanske inte helt)
Trance....ja ni....MAN SJUNGER INTE I TRANCE MUSIK...Det råkar vara så att någon har influenser FRÅN trance musiken..och använder i Dance musiken...
Om ni tar och laddar ner något riiktigt gammalt med Carl-Cox så får ni höra techno..
det finns ingen genre som heter techno längre...(dumma exempel) För typ 10 år sen ..ja då var ju 2-unlimited techno...sen var U96 Techno.(bara för dom säger techno i das-boot) sen kom nog alla dom härna e-typ och dom ..ja då var ju det techno det med...
Äh ..jag orkar inte sitta å hålla på med detta längre..jag ger upp...kalla det vad ni vill...bara ni tycker det låter bra...[ Detta Inlägg ändrades av: kottetrance den 2001-11-11 20:54 ]
Håller fullkomligt med dig!
Dagens "techno" och trance börjar ju allt mer likna eurotechno, e-type och alice deejay... I mitt tycke är det bara skit.
Vill man lyssna på nå bra, så lyssanr man som sagt på Aphex Twin. Men om man vill ha dunka dunka musik, så köp en skiva från ID-T, typ thunderdome. där finns det otroligt sköna låtar!
Förresten så är Prodigy fortfarande bra. Gillar stilen dom har nu.. Kalla den va ni vill....
/Defcon has spoken.
July 3, 2001
Lyssna på den här kanalen. Kör mycket bra trance stundtals.
http://www.digitallyimported.com/trance/
October 17, 2001
Folk som säger att scooter och Dj Quicksilver är trance har juh lika stor koll som typ... öhh... ja,,, ingen koll alls iallafall!
RIKTIG(!!) trance är:
Man with no name
Son Kite (låten "Knob adjustement" är enligt mig världens bästa låt)
Infected
Hallucinogen
Human Blue
Huxflux
osv....
1 Guest(s)