December 29, 2004
Tallji ganska fint schema, sattsardu på nått speciellt?
En fel som många gör är att bara gymma och skititer i kondition, gym ger bara korta muskler och är inte speciellt nyttigt för kroppen (alltså det ger inte så mycket positivt) generellt. Och många köra så jävla hårt, personer som kan vara betydligt mindre och väldigt mycket mindre fysiska starka kör ofta 20-40% mer än mig 😮 utan uppvärming eller nått! nu kanske jag kör ganska lungt och satsar på lite mer uthålliga muskler, men ändå, dom kanske kör 3-12 på varje maskin, det ända det ger är skador. :arg: :cy:
Pasta före och pasta med proteiner efter är det ultimata, glöm inte heller bananerna efter 😛
October 28, 2004
hypno toad wrote: Tallji ganska fint schema, sattsardu på nått speciellt?
En fel som många gör är att bara gymma och skititer i kondition, gym ger bara korta muskler och är inte speciellt nyttigt för kroppen (alltså det ger inte så mycket positivt) generellt. Och många köra så j**la hårt, personer som kan vara betydligt mindre och väldigt mycket mindre fysiska starka kör ofta 20-40% mer än mig 😮 utan uppvärming eller nått! nu kanske jag kör ganska lungt och satsar på lite mer uthålliga muskler, men ändå, dom kanske kör 3-12 på varje maskin, det ända det ger är skador. :arg: :cy:
Pasta före och pasta med proteiner efter är det ultimata, glöm inte heller bananerna efter 😛
Tack! Hmm, njae, inte i allmänhet, konditionen är mest för att orka mera, spec med taekwondon, men det är ändå inget ja satsar stenhårt på utan ser det som en bra träning med att kunna försvara sig m.m.
Gymmet är väl till största del för utseendes skull 😛 , ibörjan var det väl mer att man ska få hållning (ryggen m.m)
Jag är ganska mån om mitt utseende, då jag gillar att ha lite "stil", kavajjacka, dieseljeans - lägger ner mkt tid på frillan osv. Men det är bara en del av mig liksom :P.
I allmänhet har ja inte så mycket att göra om dagarna, visst skulle ja kunna plugga mera men det är så segt : ). Man har nästan alltid tid med allt bara man planerar gott o väl! Sen jag slutade med dataspel har man fått så mycket tid över. Förut när man var "datanörd" och spelade mycket world of warcraft (alias VOFF numera) blev man helt frusterad om man kom hem klockan 7-8 nåndag, nu är det liksom helt annorlunda, när man kommer hem, tar en kopp kaffe och tittar på tv, pratar med päronen eller pluggar.
Håller med dig - många kör bara gym utan uppvärmning, ännu mindre kondition. Då kondition är viktigast och står överst över ALLT.
Fördelen med maskiner är att det är oerhört svårt att få skador, gör man som anvisningarna som oftast står på själva maskinen så skadas man inte. det är vid fria vikter som det lättare förekommer skador.
jag kör oftast 3 x 6-7 sets. Dock har ja ingen speciellt schema utan kör tills muskeln är slutkörd
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
December 31, 2001
hypno toad wrote: Tallji ganska fint schema, sattsardu på nått speciellt?
En fel som många gör är att bara gymma och skititer i kondition, gym ger bara korta muskler och är inte speciellt nyttigt för kroppen (alltså det ger inte så mycket positivt) generellt. Och många köra så j**la hårt, personer som kan vara betydligt mindre och väldigt mycket mindre fysiska starka kör ofta 20-40% mer än mig 😮 utan uppvärming eller nått! nu kanske jag kör ganska lungt och satsar på lite mer uthålliga muskler, men ändå, dom kanske kör 3-12 på varje maskin, det ända det ger är skador. :arg: :cy:
Det som du nämner som ska ge skador är det som bygger styrka.
3-4 reps x 3 är fin fint för att bygga styrka och det ger inte mer skador än något annat. Självklart kör man inte såhär hela tiden utan man växlar med 20x3 någon vecka och lassar på ordentligt en vecka bara för att kroppen inte ska ha en chans att vänja sig vid det man kör.
December 29, 2004
Alltså 3-7 gr skulle det vara, EN GÅNG, inte gr 3 eller liknande, att köra så lite ska man typ bara göra om man vill se ut som Arnold, bara luft muskler.
Sen blir det enorma belastningar på muskler om man kör oupvärmd absolut max, speciellt om man är under 16 och rent allmänt aldrig har tränat. Sen är det en väldigt oregelbunden träning dom oftast kör. Och ingen teknik har dom inte heller.
December 31, 2001
hypno toad wrote: Alltså 3-7 gr skulle det vara, EN GÅNG, inte gr 3 eller liknande, att köra så lite ska man typ bara göra om man vill se ut som Arnold, bara luft muskler.
Sen blir det enorma belastningar på muskler om man kör oupvärmd absolut max, speciellt om man är under 16 och rent allmänt aldrig har tränat. Sen är det en väldigt oregelbunden träning dom oftast kör. Och ingen teknik har dom inte heller.
Luft muskler säger du ?
Ren och skär styrka kan man säga i stället. Att träna uthållighet och få långa seniga armar är bland det fulaste som finns i mina ögon.
Det som tar stryk är muskelfästena men har man hållt på ett tag så är det inga större problem.
Men det stämmer det du säger att man ser många småpojkar komma in och försöker köra med samma vikter som "oss" som kört i många år. Rättså roligt att titta på när de lyfter något och håller på att följa med i hela kroppen när vikten går tebax 😀
December 29, 2004
hehe, jo lite skoj är det när dom tar i så hela kroppen skakar 😛
men hur mycket ger det att köra max 3gr sen gå hem? Inget, det är det dom kör, sen att köra få absolut max ger väldigt korta muskel, VÄLDIGT, ingen vill väl se ut som arnold.
Eller? 😛
Med uthålliga menar jag inte maraton uthålliga, utan muskler som pallar ansträngning i mer än typ 5min, dom är också snyggaste enligt mig, inte för "bulliga" och definitivt inte för spinkiga.
December 31, 2001
hypno toad wrote: hehe, jo lite skoj är det när dom tar i så hela kroppen skakar 😛
men hur mycket ger det att köra max 3gr sen gå hem? Inget, det är det dom kör, sen att köra få absolut max ger väldigt korta muskel, VÄLDIGT, ingen vill väl se ut som arnold.
Eller? 😛
Med uthålliga menar jag inte maraton uthålliga, utan muskler som pallar ansträngning i mer än typ 5min, dom är också snyggaste enligt mig, inte för "bulliga" och definitivt inte för spinkiga.
Man kör inte bara en övning per muskelgrupp, fast kanske de "nya" personerna gör det.
Föredrar att se ut som arnold ja men det gör jag inte 😛
Eftersom man kör en blandad träning så får jag även ut uhållighet men jag lägger större del på just styrke ökning så uthålligheten är ju sämmre än vad den kunde vara.
October 28, 2004
Alla människor har olika träningsscheman - så mitt råd till dig är att försöka hitta ditt eget schema som du trivs med! det kommer oftast inte på en gång utan tar tid, tagit mig 2 år att hitta ett schema ja verkligen trivs med o kan följa varje dag.. har ändrat hur mkt som helst genom åren
http://WWW.Matlocks.net
Oerhört bra band för alla som gillar rock! verkligen värt att lyssna på!
2 Guest(s)