May 19, 2004
Har tränat lite hemma då o då, men hade tänkt att sätta igång ganska duktigt nu när skolan slutar men då är frågan: Vad är den bästa övningen för att träna upp ryggen? Jag har nämligen en roddmaskin hemma men jag är inte säker på om den tränar ryggen utan bara armar/bröst. Har jag fel? Ge mig gärna lite tips för jag vill helst inte bara träna armar/mage/bröst o ingen rygg för då blire inte så bra ..
February 1, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: En rodmaskin tränar ryggen också,, villken del vet jag dock inte..
Har ingen koll på nåttegentligen,, jag går till gymmet å använder varenda apparat som finns tills jag tröttnat å sen är jag nöjd.. 🙂
AHHAHAHAAHAHAHAHHA...roligaste jag har hört...ahahahhaha
Om du ligger på mage och håller händerna vid huvudhöjd och lyfter upp bröstkorgen så ska det ta i ryggen.
February 12, 2002
StarCraft wrote: [quote=-=*ThE_cRoW*=-]En rodmaskin tränar ryggen också,, villken del vet jag dock inte..
Har ingen koll på nåttegentligen,, jag går till gymmet å använder varenda apparat som finns tills jag tröttnat å sen är jag nöjd.. 🙂
Om du ligger på mage och håller händerna vid huvudhöjd och lyfter upp bröstkorgen så ska det ta i ryggen.
Tycker din skumma beundran av mig börjat gå lite långt.. 😛
Brukar ta ungeför 2,5 timmar för mig att bli klar med det inklusive stretching.. Folk säger att man inte ska träna så länge för det är inte bra, men när jag tränar allt lite istället för att fokusera på en muskelgrupp i en timma så slipper jag den där hämska träningsvärken man får å känner istället en härlig känsla i hela kroppen.. 😉
Dessutom tycker jag de här har gett mycket bättre ressultat,, har tränat så här i dryga 2 månader nu å 3-5 gånger i veckan å det märks på hela kroppen nu att jag tränar istället för att jag har en jätte biceps som de flesta går omkring å skryter med.. 😛
Fast nu är jag inte helt mänsklig så ni kan ju köra lite kortare tid.. Men jag tror ändå det är en bra idée att träna hela kroppen när ni tränar istället för att fokusera..
February 1, 2004
-=*ThE_cRoW*=- wrote: [quote=StarCraft][quote=-=*ThE_cRoW*=-]En rodmaskin tränar ryggen också,, villken del vet jag dock inte..
Tycker din skumma beundran av mig börjat gå lite långt.. 😛
Du é leeet!
February 1, 2004
edinns wrote: StarCraft, seriöst jag har sett i många trådar nu att dina inlägg börjar spåra ur mer och mer tycker du ska lägga av med det innan du åker på ytterligare en varning. Om jag var du skulle jag vara lite rädd.
Om alla skulle vara tysta och rädda så skulle världen gå under mer än vad den redan har gjort.
Är det inte dom som står upp och säger vad dom står för som blir ihågnämnda?
ex. Luther King.
July 27, 2002
StarCraft wrote: [quote=edinns]StarCraft, seriöst jag har sett i många trådar nu att dina inlägg börjar spåra ur mer och mer tycker du ska lägga av med det innan du åker på ytterligare en varning. Om jag var du skulle jag vara lite rädd.
Om alla skulle vara tysta och rädda så skulle världen gå under mer än vad den redan har gjort.
Är det inte dom som står upp och säger vad dom står för som blir ihågnämnda?
ex. Luther King.
Visserligen, men om vi vill läsa inlägg liknande dina kan vi ju besöka t.ex nordicgamers forum istället?
January 5, 2002
obelix wrote: Militärpress...
... tränar axlarna.
Tips på övningar: http://www.exrx.net/Lists/ExLi.....ackWt.html
August 11, 2002
skiroy wrote: [quote=keffing]jag vet en bra övning för högerhanden iaf...
Ja gå och fortsätt med det då!
Var det så skönt
😉
pweh jag vågade
Iaf, man kan ju köra nånslags rygglyft då man ligger atingen platt på magen och lyfter, ja, ryggen. Eller så lägger du dig med överkroppen ut från nån bordskant sätter fast benen och, ja, lyfter sänker
July 27, 2002
Ryggen har ju en hel del muskler.
Men här ser du det mesta, med visande bilder också. ;>
http://www.ast-ss.se/styrke_tr....._intro.asp
January 12, 2004
snyde wrote: [quote=obelix]Militärpress...
... tränar axlarna.
Tips på övningar: http://www.exrx.net/Lists/ExList/BackWt.html
Även baksida av axlar och den delen av ryggen mot axlarna...
3 Guest(s)