August 28, 2005
Hejsan mitt namn är Jim och jag undrar lite om vad ni tycker om min träning.
jag tränar 4 gånger i veckan på gymmet (mån, tis, tor, lör) och efter varje träning när jag kommer hem så tar jag super mass fuel och ca: 2 timmar efter det så går jag ut och springer i en halv timma.
då undrar jag vad ni tycker om det e det bra att springa efter träningen?.
MVH Jim
Tacksam för svar.
May 11, 2005
ska du bygga muskelmassa så ge fan i att spring, om du mot förmodan vill träna upp kondisen får du göra de på någon av vilodagarna räcker att du springer 1gång i veckan.
för antar att de inte är i fettförbrännade syfte du springer då promenera bränner mycke mer fett.
en supermass å sen ut å springa är inte alls så bra pöjk.
efter gymmet måste du ha mat, precis efter du gymmat så stoppar du i dig din gainer. de bästa är att ta en halv före gymmet och smutta på andra halvan medans du tränar och sedan dra 1 gainer preics efter passet, fara hem och äta mat efter 30-45min och sedan 2timmar efter mat igen.
men som sagt svårt och veta hur pass seriös du vill vara och vilka mål dy har med din träning.
skriv lite mer fakta om du vill ha hjälp.
December 31, 2001
Tänker tebax på swec tiderna med toker 🙂
Du får fixa din avatar oxå 😛
Men som toker säger vill du bygga muskler så ska du inte springa, och jag skulle då käkat rejält med mat när jag kom hem och hellre ta gainern omedelbart min träning är slut eller efter min måltid än att hoppa över måltiden helt och dra ut o springa.
May 11, 2005
Death On Wings wrote: Tänker tebax på swec tiderna med toker 🙂
Du får fixa din avatar oxå 😛Men som toker säger vill du bygga muskler så ska du inte springa, och jag skulle då käkat rejält med mat när jag kom hem och hellre ta gainern omedelbart min träning är slut eller efter min måltid än att hoppa över måltiden helt och dra ut o springa.
lite ot men nu var de gjort :p
August 28, 2005
jag springer för att jag vill minska mitt kroppsfett (runt magen).
om jag vill ut och springa då!, när ska jag göra det? för jag har hört att man på sina vilodagar inte ska ut och motionera.
går det lika bra att gå ut och gå i ca 30 till 45 minuter? e det lika bra som att springa i 30 minuter?.
December 31, 2001
cobra121 wrote: jag springer för att jag vill minska mitt kroppsfett (runt magen).
om jag vill ut och springa då!, när ska jag göra det? för jag har hört att man på sina vilodagar inte ska ut och motionera.
går det lika bra att gå ut och gå i ca 30 till 45 minuter? e det lika bra som att springa i 30 minuter?.
Varför äta maxfuel då ?
Skulle hällre käka whey-80-100
Edit: Gång i raskt tempo bränner bra med fett.
February 2, 2005
fråga på det här forumet:
August 28, 2005
jag tränar på gym 4 dagar i veckan 1-1,5 timmes pass.
jag vill bygga muskler och samtidigt vill jag gå ner lite i kroppsfett, har lite för mycket fett runt magen och sidan av magen anser jag, har inte synliga magrutor än! hur ska jag göra? e det bra att gå ut och gå en gång om dagen eller ska jag springa istället?
snälla hjälp mig!.
MVH Jim.
March 11, 2003
Jerry wrote: [quote=Redfaction]Du bränner mer fett om du går än när du springer bara så du vet.
Under samma tidsperiod eller samma distans?
Inget av det. Dock så är det bättre att motionera mer än 45 minuter, då det tar en stund innan fettbränningen sätter igång på allvar.
Saken är väl att det lönar sig att promenera en timme, även om du springer samma distans på 20 minuter, i.o.m. att du vill att kroppen skall sätta igång och bränna.
January 22, 2003
denstore wrote: [quote=Jerry][quote=Redfaction]Du bränner mer fett om du går än när du springer bara så du vet.
Under samma tidsperiod eller samma distans?
Inget av det. Dock så är det bättre att motionera mer än 45 minuter, då det tar en stund innan fettbränningen sätter igång på allvar.
Saken är väl att det lönar sig att promenera en timme, även om du springer samma distans på 20 minuter, i.o.m. att du vill att kroppen skall sätta igång och bränna.
Måste bara säga att du inte behöver bränna fler kalorier fett bara för att du går istället för att springa, det handlar om att du bränner procentuellt mer fett när du går.
1 Guest(s)