August 28, 2005
så ni tycker att jag ska träna en timma på gymmet tex 4 dagar i veckan och så ska jag ut och gå några gånger i veckan men inte på samma dag som jag har tränat?.
och ni som tycker att jag ska välja mellan att motionera och styrketräna, frågar jag er:
men jag vill bygga muskler och samtidigt vill jag förlora lite fett runt magen så att jag kan få snygga magrutor.
tacksam för svar.
MVH Jim.
December 8, 2002
denstore wrote: [quote=NES_Boy] Måste bara säga att du inte behöver bränna fler kalorier fett bara för att du går istället för att springa, det handlar om att du bränner procentuellt mer fett när du går.
Förklara gärna det där.
|--kal---|-----Fett--------| <-- Gång |------------fett--------------|------------------kal-----------------------| <-- springa Bara princip, inge exakta siffror!
January 22, 2003
Miztro wrote: [quote=denstore][quote=NES_Boy] Måste bara säga att du inte behöver bränna fler kalorier fett bara för att du går istället för att springa, det handlar om att du bränner procentuellt mer fett när du går.
Förklara gärna det där.
|--kal---|-----Fett--------| <-- Gång |------------fett--------------|------------------kal-----------------------| <-- springa Bara princip, inge exakta siffror!
Precis
June 18, 2001
denstore wrote: [quote=Jerry][quote=Redfaction]Du bränner mer fett om du går än när du springer bara så du vet.
Under samma tidsperiod eller samma distans?
Inget av det. Dock så är det bättre att motionera mer än 45 minuter, då det tar en stund innan fettbränningen sätter igång på allvar.
Saken är väl att det lönar sig att promenera en timme, även om du springer samma distans på 20 minuter, i.o.m. att du vill att kroppen skall sätta igång och bränna.
Ah...
Men förbränningen börjar även tidigare om man springer?
Vad säger ni om cykling?
March 11, 2003
Jerry wrote: [quote=denstore][quote=Jerry][quote=Redfaction]Du bränner mer fett om du går än när du springer bara så du vet.
Inget av det. Dock så är det bättre att motionera mer än 45 minuter, då det tar en stund innan fettbränningen sätter igång på allvar.
Saken är väl att det lönar sig att promenera en timme, även om du springer samma distans på 20 minuter, i.o.m. att du vill att kroppen skall sätta igång och bränna.
Ah...
Men förbränningen börjar även tidigare om man springer?
Vad säger ni om cykling?
Njae, jag tror inte förbränningen börjar så mycket tidigare det har väl med omvandlingen från fettvävnad till energi att göra.
Cykling ligger nog någonstans mitt i mellan. Dock beror det ju på vilket tempo du håller. Men om det är just fettförbränning du vill åt, så är raska promenader idealet. Bränner hyffsat, samtidigt som det är skonsamt mot såväl muskler som leder.
May 11, 2005
tycker du kan göra så här ät som jag skrev tidigare sen varje kväll allt morgon även träningsdagar går du 45-60min så körde ja själv när ja deffade och de gav bra resultat är du inte rädd för att bränna lite muskler så kan du göra så här som jag gjorde ¨
först gym typ 45-60min medans jag gymmar dricker jag 1gainer halva före gymmet och halva medans jag tränar, efter gymmet en gainer sen dreikt efter körde jag löpband 45-60min beroende på hur slut jag var, sen hem duscha å käka.
fungerade bra för mig.
men morgonpromenader är de absolut bästa 45-60min varje morgon alla dagar iveckan så kommer fettet rasa, tycker du inte går snabbt nog så lägg in 45-60min innan du somnar när du kommer hem innan sänger drar du bara en proteindrink på vatten, samma sak på morgonen innan du går ut å går kaffe och proteindrink på vatten,
vill du förbättra yttligare så tar du nån ephedra produkt på morgonen innan promenaden.
ha koll på vad du äter och räkna kcal händer de inget så drar ner 500kcal händer de fortfarande inget dra ner 500 till osv osv
May 11, 2005
rilo wrote: Annars kan du ju bulka under en period och bara gymma för att sedan börja deffa och motionera bort fettet.
tror inte killen är så intresserad av de, själv varit rätt bulkad förr å tro mig man tröttnar rätt snabbt på känna sig som en tjockis, hellre öka lite saktare å behålla en schyst form, lixom man vill ju gärna få lite mus när man är singel oxå och inte gå runt som svullen å go :p
tycker du ska prova de ja sa gick svinbra efter 2veckor på deffen så fick man flickvän oxå :p
Den lätta vägen:
[Image Can Not Be Found]
http://www.biltema.se/products.....emId=75994
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
October 24, 2002
Death On Wings wrote: Vore jag dig skulle jag köra max 1 tim på gymmet och det är absolut max, du förbränner ju muskler efter det om du kör intensivt.
Du "bränner" muskler direkt när du börjar träna, att sedan hormonnivåerna förändras efter runt en timme är inte så dödsviktigt.
Collateral wrote: Det är bevisat att man bränner mer kalorier innan frukost än efter.
Ref?
Jerry wrote: [quote=Redfaction]Du bränner mer fett om du går än när du springer bara så du vet.
Precis som tidigare nämt, inget av det. När du springer förbrukar du alltid mer fett än när du går, om förutsättningarna är desamma.
Death On Wings wrote: Varför äta maxfuel då ?
Skulle hällre käka whey-80-100Edit: Gång i raskt tempo bränner bra med fett.
Han dricker kanske maxfuel för att få i sig kolhydrater, det som kroppen efter träning är i störst behov av, dricker du rent protein kommer proteinet åka ner i levern och omvandlas till glukos, en dyr och långsam omvandling.
cobra121 jag råder dig att besöka Kolozzeum.com/kolozzeum istället, där får du garanterat bättre svar och slipper höra massor av gymmyter och gissningar presenterade som fakta av ex; Death On Wings, NES_Boy och toker
May 11, 2005
mina svar syftar jag på tränings sedan 15år ålder är 22i dagsläget, hade tidigare planer att tävla i fitness, har väl de fortfarnade men haft ett uppehåll med gymmandet ett tag nu, men ska snart köra igång igen.
var med å startade forumet som fanns innan kolozzeum snodde alla besökare, genom extremt fula knep men de är gammalt så skit i de.
hänger själv på diverse forum dock inte kolozzeum då de är för mycke lallare där, men bla powerboard troligen sveriges bästa forum angående just bodybuilding och kraftsport.
så att påstå att jag är ikompitent tar jag som en grov förolämpling.
funderade ett tag på att utbilda mig till nutrist/personlig tränare men orkade inte plugga micro biologi så sket ide, är mycke intresserad av kost och näringslära näst intill ett intresse, då resultatet i kroppsbyggning hänger till 60%-70% på kosten.
folk på kolozzeum har redan frågat på samma frågor flera 100gånger därför tycker jag killen kan fråga här då jag tycker de är rätt kul att svara på sånt här.
vänligen ha lite mer kött på benen nästa gång innan du tror att folk inte vet ett skit.
October 24, 2002
Att du har tränat i sju år säger inte att du nödvändigtvis vet hur kroppen fungerar, vilken du uppenbarligen inte vet. Du ger råd som är rakt av fel, sedan att du tycker det är roligt att ge råd som du tror är rätt är en annan femma. Tror dock inte att cobra121 är så intresserad av det, utan han är nog mer intressera av att få rätt svar på hans frågor, han har större chans att få detta på Kolozzeum.com
October 24, 2002
toker wrote: ger jag råd som rent av är fel, vad skulle de då vara? nu får du för fan skärpa dig, vet nog 10ggr mer om kost och träning än dig.
Du vet säkert mer än mig om du säger så, men det hindrar inte dig från att ha fel.
toker wrote: men morgonpromenader är de absolut bästa 45-60min varje morgon alla dagar iveckan så kommer fettet rasa, tycker du inte går snabbt nog så lägg in 45-60min innan du somnar när du kommer hem innan sänger drar du bara en proteindrink på vatten, samma sak på morgonen innan du går ut å går kaffe och proteindrink på vatten
Att inta en proteindrink innebär en rejäl insulinutsöndring vilket hämnar fettförbränningen, vilket tar bort det effektiva ed prommenader, vilket är att väldigt stor del av energin som används kommer direkt från fettet. Ska man bara höja sin förbrukning av energi, kan han likväl springa, då han garanterat förbrukar mer energi så, under samma förutsättningar.
March 11, 2003
HomeBurneR wrote: "Det är bevisat att man bränner mer kalorier innan frukost än efter."
Gör man inte, grejen är den att man förbränner fett istället för kolhydrater eftersom man inte ätit något.
Det kan iofs nästan kvitta. Kroppen är en maskin. Den mängden energi du stoppar in, används eller lagras. Tidpunkten för förbränningen har ingen betydelse.
2 Guest(s)