November 12, 2002
det är så jag hade feber un veckan men allt är över nu .. är bara lite hosta o förkylning .. och undrar är det bra ide att träna ?
för mig träning är jätte viktigt så vill helst inte skippa det.
tränar varje dag annars.
men har inte tränat nu från fredag tills söndag o nu idag vill jag träna.
August 9, 2003
Det kan vara farligt för hjärtat att träna när man är sjuk. Kroppen är försvagad (det märker man om man tränar) och även om det inte är så vanligt att man dör utav det (men det händer) så kan man få hjärtfel som gör att man inte får anstränga hjärtat mer än nödvändigt.
Ganska allvarliga saker alltså, det är inte bara nåt föräldrar säger för att skrämma sina barn utan det händer, jag känner en som fick fel på hjärtat och kan nu knappt träna något alls.
Ta du och väntar en dag eller två till för säkerhets skull. Du kommer ändå inte att prestera så värst bra förren sjukdomen är helt ur kroppen. '
Jag vet precis hur du känner dig, träningsabstinens 🙂
October 23, 2004
whak wrote: En kille i min klass på högstadiet hade tränat när han var förkyld. Slutade med att han fick hjärtproblem.
Han hade samma hjärtsjukdom som han den där dif hockey målisen hade, minns inte hans namn.
Oj 😮 Visste inte att det kunde bli så allvarligt.
Antec P182| Corsair 750W psu | Gigabyte GA EP45-DS3R | Intel Core Duo E8500@3.6GHz | 4 GB Corsair RAM| Sapphire 4870X2 2GB | 24" Samsung 2493HM | Logitech Z-2300 | Soundblaster X-Fi Xtreme Music |
February 23, 2004
whak wrote: En kille i min klass på högstadiet hade tränat när han var förkyld. Slutade med att han fick hjärtproblem.
Han hade samma hjärtsjukdom som han den där dif hockey målisen hade, minns inte hans namn.
Du syftar då troligen på Tommy Söderström, han hade fel på sina hjärtklaffar.... fixade det ena gången i NHL under hans Islanders tid och andra gången då han lira i DIF
Helt OK keeper i DIF... även om jag föredrog Thomas " Osten " Östlund, 2m och 100 kg är m,ycket för en keeper... ändå var han bra i målet 🙂
June 1, 2003
Min kusin spelade innebandy när han var förkyld. Han fick hjärtmuskelinflammation. Och han fick inte anstränga sig alls. Å det var kanske 3-4 år sen han fick det. Å än idag kan han inte anstränga sig nå speciellt. Då får han ont.
Så jag skulle inte träna nånting om jag var förkyld
March 7, 2004
har själv spelat seriematch (pingis) typ samma dag som jag började få feber. Spelade av någon anledning skitbra, men sedan så vart det så att jag hade feber under den längsta tiden i mitt liv. Det var i julas, varade i typ 1½vecka och hade 40grader på julafton.
Så det verkar som man iaf kan förvärra det hela en hel del, även om man inte dör 😛
November 12, 2002
tack för svaren ,, men gick o tränade ändå ,, hade inte läst svaren innan jag stack till träningen .. men det gick bra .
jag tränar boxning. och sa til tränaren att jag mådde inte bra , men jag själv kände att jag ville träna.. så jag tränade 2 timmar.. men vid slutet så fick jag ont i bröstkorgen kände att jag hade pressat hjärtat för mycket.. så jag sa jag ska ta det lungt nu .. och gjorde allt som man jag brukade göra som jag var frisk.. sprang . sparrade . hoppa rep etc etc.
men vissade sig att jag klarade av det.. så ska träningen igen ..
men ska ta det lite mer försiktigare..
MVH Trunks
August 9, 2005
ultima wrote: har själv spelat seriematch (pingis) typ samma dag som jag började få feber. Spelade av någon anledning skitbra, men sedan så vart det så att jag hade feber under den längsta tiden i mitt liv. Det var i julas, varade i typ 1½vecka och hade 40grader på julafton.
Så det verkar som man iaf kan förvärra det hela en hel del, även om man inte dör 😛
Vet att jag går lite OT, men vilken klubb spelar du i?
January 20, 2002
Väldigt farligt att belasta hjärta när man har feber men man bör vila upp sig tills man är riktigt frisk innan man börjar träna.
Jag tycker inte att det är någon idê att börja köra "lite lätt" när man känner sig halvkrasslig för det brukar oftast leda till att man sjuknar om.
Så vänta du med träningen tills du känner dig bra igen!
1 Guest(s)