December 15, 2002
Tycket det är en utmärkt idé att börja gymma 😀
Själv har jag hållit på i 2år eller nåt sånt och har tagit 75kg i bänken som mest och 100kg i knäböj 🙂
De första veckorna tycker jag du ska testa allting på gymmet och lära dig hur du utför alla rörelser, sen kan du börja lägga upp träningsschema osv. I början tycker jag itne du behöver bry dig om att dela upp muskelgrupperna.
December 31, 2001
Extatic wrote: Tycket det är en utmärkt idé att börja gymma 😀
Själv har jag hållit på i 2år eller nåt sånt och har tagit 75kg i bänken som mest och 100kg i knäböj 🙂
De första veckorna tycker jag du ska testa allting på gymmet och lära dig hur du utför alla rörelser, sen kan du börja lägga upp träningsschema osv. I början tycker jag itne du behöver bry dig om att dela upp muskelgrupperna.
Även jag har nu plågat mig i 2 år.
Vet inte hur mycket jag tar i bänkpress för maxar aldrig med det.
Favvo övningen på brösten är ju helt klart hantelpress där jag maxar 34-36kg på vardera, ka väll köra 4-5 gånger med det.
Kör även kabelkross och sen negativt ställd hantelpress så att du ligger med fötterna högre än huvet så att du får upp undersidan av brösten.
December 31, 2001
Deuterium wrote: [quote=squarepusher]Vill man bara få överkroppen i form, så räcker det med chin-ups varje dag och det kan man göra hemma, tar på hela överkroppen
Lägg till armhävningar så tar du i princip hela överkroppen, annars tar du nästan bara halva.
Du lär inte bli starkare av det om du inte ber någon sitta på dig när du gör dem.
October 24, 2002
Death On Wings wrote: [quote=Deuterium][quote=squarepusher]Vill man bara få överkroppen i form, så räcker det med chin-ups varje dag och det kan man göra hemma, tar på hela överkroppen
Lägg till armhävningar så tar du i princip hela överkroppen, annars tar du nästan bara halva.
Du lär inte bli starkare av det om du inte ber någon sitta på dig när du gör dem.
Är man otränad samt kör brett, så lär man få ut något. Kan ju alltid placera fötterna på en stol så man får mer belastning.
December 31, 2001
Extatic wrote: [quote=Death On Wings]Minimalt.
håller med. En övning som är så lätt att den kan utföras ca 60-70 gånger i mitt fall kan inte bygga särskilt mycket muskler. Även om man håller bredare, fötterna högre upp osv...
Exakt, ger ingensomhelst styrka utan uthållighet till 99%
Den som tror att han bara kan använda sin egen kroppsvikt för att träna har inte alla får hemma.
Dock är det bättre att köra mage med sin egen kroppsvikt för att få den så deffad som möjligt men stark blir den inte.
October 24, 2002
Extatic wrote: [quote=Death On Wings]Minimalt.
håller med. En övning som är så lätt att den kan utföras ca 60-70 gånger i mitt fall kan inte bygga särskilt mycket muskler. Även om man håller bredare, fötterna högre upp osv...
Tror det bli ungefär 65% av ens kroppsvikt när man är 180cm lång (självklart varierar det, men ungefär). Sedan ökar det desto högre du har fötterna, samt mer belastning för brösten desto bredare du håller.
July 13, 2002
Deuterium skrev väldigt bra på sida 1... följ det.
Det viktigaste är dock att ta i som ett svin 🙂 Annars händer inget. Prova alltid att höja om du känner att du klarar 8-10 repetitioner.
Glöm heller inte att värma upp och stretcha gärna lite.
Proteintillskott kan också hjälpa en hel del om du kör hårt. Se till att köpa nått med minst ~80% protein och inte mer än någon % kolhydrater, annars kommer det sluta med att du måste deffa. Köp proteintillskott, inte weight-gainers 🙂
December 15, 2002
Elias667 wrote: Deuterium skrev väldigt bra på sida 1... följ det.
Det viktigaste är dock att ta i som ett svin 🙂 Annars händer inget. Prova alltid att höja om du känner att du klarar 8-10 repetitioner.
Proteintillskott kan också hjälpa en hel del om du kör hårt. Se till att köpa nått med minst ~80% protein och inte mer än någon % kolhydrater, annars kommer det sluta med att du måste deffa. Köp proteintillskott, inte weight-gainers 🙂
jag kör med gainer och jag tycker det funkar bra 🙂 Mitt mål är ju också att gå upp i vikt så det är lite därför.
October 24, 2002
Elias667 wrote: Deuterium skrev väldigt bra på sida 1... följ det.
Att bara käka protein är väldigt dumt, det enda som kommer hända är att proteinet förvandlas till kolhydrater och du har betalat dyrt för några gram kolisar.
Death On Wings wrote: whey 100 är ett mycket fint protein.
Bättre att köpa lite mer av en inte så fullt så bra produkt och trycka i sig mer.
July 13, 2002
Deuterium wrote: [quote=Elias667] Proteintillskott kan också hjälpa en hel del om du kör hårt. Se till att köpa nått med minst ~80% protein och inte mer än någon % kolhydrater, annars kommer det sluta med att du måste deffa. Köp proteintillskott, inte weight-gainers 🙂
Att bara käka protein är väldigt dumt, det enda som kommer hända är att proteinet förvandlas till kolhydrater och du har betalat dyrt för några gram kolisar.
Vem sa något om att bara käka protein? Brukar käka minst två bananer i kombination med mina proteinare och sen får det inte gå länge innan jag äter någon riktig mat efter det.
October 24, 2002
Elias667 wrote: [quote=Deuterium][quote=Elias667] Proteintillskott kan också hjälpa en hel del om du kör hårt. Se till att köpa nått med minst ~80% protein och inte mer än någon % kolhydrater, annars kommer det sluta med att du måste deffa. Köp proteintillskott, inte weight-gainers 🙂
Vem sa något om att bara käka protein? Brukar käka minst två bananer i kombination med mina proteinare och sen får det inte gå länge innan jag äter någon riktig mat efter det.
Troligen inte tillräckligt med kolhydrater, proteinet omvandlas troligen till kolhydrater.
3 Guest(s)