Träning(gym)|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Träning(gym)
Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
sp_UserOfflineSmall Offline
792479
December 9, 2004 - 9:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=Elias667][quote=Deuterium][quote=Elias667] Proteintillskott kan också hjälpa en hel del om du kör hårt. Se till att köpa nått med minst ~80% protein och inte mer än någon % kolhydrater, annars kommer det sluta med att du måste deffa. Köp proteintillskott, inte weight-gainers 🙂

Att bara käka protein är väldigt dumt, det enda som kommer hända är att proteinet förvandlas till kolhydrater och du har betalat dyrt för några gram kolisar.

Vem sa något om att bara käka protein? Brukar käka minst två bananer i kombination med mina proteinare och sen får det inte gå länge innan jag äter någon riktig mat efter det.

Troligen inte tillräckligt med kolhydrater, proteinet omvandlas troligen till kolhydrater.

Varför tror folk att bananer är snabba kolhydrater.. Medel kanske..
Ivf så kommer proteinet inte göras om till kolhydrater i återhämtande syfte - det kommer antagligen göra det senare men följden precis då blir att glukos bryts ut ur musklerna för återhämtning (negativt)

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 479
792487
December 9, 2004 - 9:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Drick mycket mjölk. Mjölk ger starka barn

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1644
792489
December 9, 2004 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Drick mycket mjölk. Mjölk ger starka barn

Mina muskler är byggda av mjölk, finns perioder då jag knappt tuggat i mig vanlig mat utan drukigt ~6L mjölk om dagen istället 🙂

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
792492
December 9, 2004 - 9:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Deuterium wrote: [quote=KorSpo]Drick mycket mjölk. Mjölk ger starka barn

Mina muskler är byggda av mjölk, finns perioder då jag knappt tuggat i mig vanlig mat utan drukigt ~6L mjölk om dagen istället 🙂

Själv dricker jag 2-3 liter mjölk om dagen + prottepulv + kreatin + vitamintillskott samt gainer... funkar utmärkt 🙂 1 liter mjölk är ju 36g protein har jag för mig

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
792502
December 9, 2004 - 9:57 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: [quote=Deuterium][quote=KorSpo]Drick mycket mjölk. Mjölk ger starka barn

Själv dricker jag 2-3 liter mjölk om dagen + prottepulv + kreatin + vitamintillskott samt gainer... funkar utmärkt 🙂 1 liter mjölk är ju 36g protein har jag för mig

Du lär inte ha proteinbrist vara fall 🙂

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
792506
December 9, 2004 - 9:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Käkar även 3-4 ägg om dagen till frulle...hehe mjo men vadå bättre å ligga på överskott än underskott. Training for NH Summer Beach Party 2005... Hugge, KorSpo och keffing = Beachvolley Kings 😀

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
792524
December 9, 2004 - 10:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Callister wrote: [quote=obelix][quote=Callister]14-år.. Nee det är det inte, hade fixat kontrakt med gymet o så.. hur jag lyckades: njae, har inte varit hos nån ryggläkare men har varit hos sjukgymnast.. det är någon form av kronisk överbelastning

*asg*
Jag var lika klantig i samma ålder. :bgrin:

Lyfte 150 kg i marklyft med raka ben, det small till utav bara h-vete i ryggen.

Fick veta ett par år senare att det troligen var en bit av muskeln som brast.

Well jag kanske kollar upp det nångång.. men jag tog helt enkelt mer än vad jag klarade av.. biceps orkade inte hålla upp och allting laddes på ryggen.. 😀

gj, gjorde ungefär samma sak för ett tag sedan. Kunde inte Anstränga mig alls under ett halvår :cy:

Men bara en allmän fråga:
Många säger att man bara kan träna muskler så att dom blir större, och att man inte kan träna olika för att få musklerna att se olika ut.
Men sen när det snackas om mage så är det heltplöttsligt annorlunda och höga vikter ger beergut medans låga ger packs? 😕

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
792526
December 9, 2004 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Är ingen expert men efter det jag läst på andra forum så ja för att få 6-pack så måste du ju få bort fettet på magen och det görs lättare genom lågintensivträning än just styrketräning. Dock måste du ha muskler att få fram oxå, dessa får du genom styrketräningen. Förövrigt så handlar 6-pack looken mycket om genetik. Vissa har det naturligt och vissa måste träna häcken av sig för att få det. Alla kan dock få den...

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
792528
December 9, 2004 - 10:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Självklart måste man ha låg fettprocent för att rutorna ska synas, men vad jag har fattat av vad folk säger är att _magmusklerna_ gör att det ser ut så, inte fettet.
Kan iofs bero på alla som sett bodybuilders när dom inte spänner magmusklerna, då är dom ju så stora att det ser ut som öl magar. Men det har ju inget att göra med hur dom har tränat utan hur starka deras magmuskler är.

azN-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1651
792543
December 9, 2004 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Så här skrev en kompis om träning: "för att göra sig av med fett måste man som sagt ligga på underskott av kalorier aka energi, och om man gör det så tar energin både från muskler och från fett, och tyvärr är det lättas för kroppen att bränna muskler vilket betyder att om man bara försöker göra av med fett och inte tränar musklerna under tiden kan man förlora REJÄLT i styrka och muskel massa. Om musklerna bryts ned för att ge energi åt din träning, hur ska du då kunna öka i styrka?"

Är det sant?
alltså att amn inte kan förbränna fett samtidigt som man tränar muskler?
:cy:

Deuterium
Kommer du hit ofta?
Medlem
792545
December 9, 2004 - 10:58 pm
sp_Permalink sp_Print

KorSpo wrote: Är ingen expert men efter det jag läst på andra forum så ja för att få 6-pack så måste du ju få bort fettet på magen och det görs lättare genom lågintensivträning än just styrketräning. Dock måste du ha muskler att få fram oxå, dessa får du genom styrketräningen. Förövrigt så handlar 6-pack looken mycket om genetik. Vissa har det naturligt och vissa måste träna häcken av sig för att få det. Alla kan dock få den...

Du ska ha lite underhudsfett för att de ska synas, plusa med lite större magmuskler så får du 6pack. Räcker med att gymma, men underlättar ifall man kör lågintervall träning.

NES_Boy wrote: Självklart måste man ha låg fettprocent för att rutorna ska synas, men vad jag har fattat av vad folk säger är att _magmusklerna_ gör att det ser ut så, inte fettet.
Kan iofs bero på alla som sett bodybuilders när dom inte spänner magmusklerna, då är dom ju så stora att det ser ut som öl magar. Men det har ju inget att göra med hur dom har tränat utan hur starka deras magmuskler är.

Det är precis där, hade de inte haft så starka/stora muskler på magen hade de knäckts på mitten :p

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
792636
December 10, 2004 - 12:54 am
sp_Permalink sp_Print

För att få fram musklerna på magen så är det ju en fördel att inte ha massa fett där. Har du dock en "normal" plan mage så lägg dig på en bänk och ut med benen och upp och ner med dem tills du känner att du får kramp eller nästan spyr, detta bränner bort underhudsfett och framhäver magmusklerna om du nu har några.
Om du nu skulle vilja öka så häng vikter på fötterna.

Har du en maskin på gymet som du har ett hantag högt upp på så gå ner på knä och håll hantagen precis över huvudet och börja böj dig ner och upp igen. Ser ut som man ber.
Detta tar dock i övre delen av magen och kör du det för mycket så står snart den delen ut mer än vad brösten gör som på mig.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
792692
December 10, 2004 - 7:06 am
sp_Permalink sp_Print

Punktförbränning existerar inte...

KorSpo
Kommer du hit ofta?
Medlem
792698
December 10, 2004 - 7:49 am
sp_Permalink sp_Print

Ähh magträning är för pussies i vilket fall 🙂

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 385
Currently Browsing this Page:
3 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL