Träningskost, hur var när?|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Träningskost, hur var när?
HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
sp_UserOfflineSmall Offline
937566
August 15, 2005 - 6:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Just ja, sluta med Coca-Cola och sån skit, käka inte chips och godis alls (förutsatt att man äter det då), då räcker det för att du ska gå ner i vikt om du fortsätter att äta som vanligt.
Jag dricker nästan enbart läsk med "Aspartam" som sötningsmedel, enda gångerna jag inte gör det är när jag groggar, dricker öl/cider eller Ramlösa och det fungerar prima, det är många kalorier slipper där.

Death On Wings
Member
Medlem
Forum Posts: 5938
937582
August 15, 2005 - 6:29 pm
sp_Permalink sp_Print

Ehhh varför sluta dricka coca cola ?
Äter man normala portioner och rätt mat så spelar det ingen roll om du får i dig 4-6 liter i veckan, själv häver jag i mig runt 6 liter varje vecka.

Socker binder fett, se till att det inte har något att binda.

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
937598
August 15, 2005 - 7:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Men tänk om han dricker 1-1.5 liter om dagen då, väljer han bort detta så har han drygt 500 kcal mindre varje dag. Skulle det inte spela någon roll då menar du?

Underskott i kcal/dag och man går ner i vikt, plain and simple.

Death On Wings
Member
Medlem
937603
August 15, 2005 - 7:10 pm
sp_Permalink sp_Print

HomeBurneR wrote: Men tänk om han dricker 1-1.5 liter om dagen då, väljer han bort detta så har han drygt 500 kcal mindre varje dag. Skulle det inte spela någon roll då menar du?

Beror på personens ämnesomsätning. För mig spelar det ingen roll.
Ett sätt som jag har upptäckt som fungerar fin fint som bantning är att dricka just coca cola då det fyller upp magen så förbannat.

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
937608
August 15, 2005 - 7:22 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej, slutar han att dricka Coca-Colan så går han ner i vikt, punkt slut (OM han dricker Coca-Cola eller annan läsk då givetvis).

Måste säga det igen:

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
937612
August 15, 2005 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Det var det dummaste jag hört, coca cola för att gå ner i vikt..

Följd -> Högt blodsocker -> Producering av insulin för att sänka blodsocker, insulin = det hormon som lagrar fett. -> Lågt blodsocker -> Hungrig.

Hur svårt är att få i sig, säg, 2 liter cola á la ~45 kcal * 20 dl (2 liter)
När man för den energin kan få i sig en hel portion av, säg, potatis och kött...
Det är alltid energi ut och in som gäller dock, men argumentet coca cola för att gå ner i vikt är ju ungefär likvärdigt med IGNORANS.
Förresten ni som dricker coca cola och tycker det inte gör något för att ni har hög ämnesomsättning; javisst, men sockret går igenom eran kropp lika mycket och skadar, belastar eran bukspottskörtel lika mycket, och gällande fett så går det i omlopp runt era blodkärl precis som för ALLA andra, spille rill om ni förbränner det strax efter... Summa summarin: Hög ämnesomsättning är ingen ursäkt.

Hampafrö innehåller växtrikets mest fullvärdiga protein men det enda fullvärdiga är sojabönor.

Death On Wings
Member
Medlem
937634
August 15, 2005 - 8:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Har du någonsin provat att sitta och pimpla cola en hel dag ? Hur stor matslut har du på en skala ?
Jag menar inte att du minskar vikt om du dricker det till maten utan din matlust försvinner och på så sätt får du en viktminsktning

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
937646
August 15, 2005 - 8:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är inte speciellt klokt att hinka i sig en massa cola för att få minskad matlust.
Då är det bättre med att hinka i sig vatten och bra mycket nyttigare.

Death On Wings
Member
Medlem
937648
August 15, 2005 - 8:38 pm
sp_Permalink sp_Print

skiroy wrote: Det är inte speciellt klokt att hinka i sig en massa cola för att få minskad matlust.
Då är det bättre med att hinka i sig vatten och bra mycket nyttigare.

Smakar desto sämre wink

Edit: stavfel.

toker
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 78
937670
August 15, 2005 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

ojoj en kost tråd hade ja inte varit trött hade ja kunnat skriva massa som på gamla goda swec tiden men ni får nöja er med vad dom andra skriver :p

CoLiC
Member
Medlem
Forum Posts: 3697
937691
August 15, 2005 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

toker wrote: ojoj en kost tråd hade ja inte varit trött hade ja kunnat skriva massa som på gamla goda swec tiden men ni får nöja er med vad dom andra skriver :p

Om jag inte misstar mig så sitter du här eftersom en vanlig kostdiskussion på Swec inte kunde hålla sig från att utvecklas till en diskussion om hur fet en viss person och hans mamma är? 😉 j/k

Tack så hemskt mycket för alla svar! Här fanns många goda råd 🙂

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
937745
August 16, 2005 - 7:28 am
sp_Permalink sp_Print

OM man ska dricka Coca-Cola för att gå ner i vikt (fylla magen som någon sa). Drick isåfall Coca-Cola Light, strunta i stoltheten och gå över till gudadrycken... Men kom ihåg att det är lika farligt för tänderna det. Jag har börjat märkt att allt sådant som sliter på tänderna i drycker (Ramlösa = Fluorid) börjar på att komma ikapp mig nu (21 år) 🙁

Magnus J
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 717
937749
August 16, 2005 - 7:39 am
sp_Permalink sp_Print

Glöm INTE:

Du MÅSTE äta fett för att förbränna fett!!

Och som sagt, Coca-cola eller annan sötdricka är inte det optimala för att förbränna fett, eller för att bygga muskler.

Callister: "Hur svårt är att få i sig, säg, 2 liter cola á la ~45 kcal * 20 dl (2 liter)" = 900kcal

Och för dig som dricker 6 liter i veckan blir det en hel del onödiga kalorier Death On Wings... 😉

the_Avatar
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 101
937766
August 16, 2005 - 9:36 am
sp_Permalink sp_Print

Någom som vet om "makril på burk" i röd sås är nyttigt om man tränar. Jag börjar få lite dåligt samvete eftersom jag har en förkärlek för just den varan =D

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
937768
August 16, 2005 - 9:54 am
sp_Permalink sp_Print

Ska inte vara dåligt för något. Det vore väl kanske om man skulle skippa såsen, men sedan är det ju frågan om det lönar sig så mycket, läste för ett tag sedan om någon som gick på deff. som sköljde av såsen av makrillen 🙂

Nu kommer säkert någon att rekommendera tonfisk, men det gör ej jag då det innehåller på tok för mycket tungmetall för att det ska vara hälsosamt att äta ofta.

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
937956
August 16, 2005 - 6:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Max tre burkar tonfisk i veckan på grund av kvicksilverhalten, japp.

Makrillfilé i tomatsås är utmärkt, helt utan Laurinsyra samt Kaprin- Kaprol- och Kaprylsyror; fettsyror man kan vara utan. Aja, överkurs vilket fall som helst. 🙂 Kör på.

toker
Siktar mot toppen
Medlem
938230
August 17, 2005 - 11:42 am
sp_Permalink sp_Print

CoLiC wrote: [quote=toker]ojoj en kost tråd hade ja inte varit trött hade ja kunnat skriva massa som på gamla goda swec tiden men ni får nöja er med vad dom andra skriver :p

Om jag inte misstar mig så sitter du här eftersom en vanlig kostdiskussion på Swec inte kunde hålla sig från att utvecklas till en diskussion om hur fet en viss person och hans mamma är? 😉 j/k

Tack så hemskt mycket för alla svar! Här fanns många goda råd 🙂

haha nej nej då blandar du ihop mig med någon annan var en av de 3 guruna i swec träningstråd, hänger inte på swec längre för övriga ämnen är ju borta...

lite tips på samma gång då bra och billig proteinkälla kvarg från lidl
7kr samma sak som kesella fast billigare blandas med funlight så smakar de mums.

NES_Boy
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1308
938396
August 17, 2005 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

toker wrote:
lite tips på samma gång då bra och billig proteinkälla kvarg från lidl
7kr samma sak som kesella fast billigare blandas med funlight så smakar de mums.

Så sant, men det finns inte så många lidl och om man inte har möjlighet att åka till ett så fungerar kesella precis lika bra (Men tyvärr mer än dubbelt så dyrt :()

HomeBurneR
Kommer du hit ofta?
Medlem
938584
August 18, 2005 - 7:03 am
sp_Permalink sp_Print

Vilken funlight brukar ni blanda i Kesellan? Jag körde med flädersaft (inte funlight) och det var ingen höjdare tyckte jag 🙂

toker
Siktar mot toppen
Medlem
938593
August 18, 2005 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

HomeBurneR wrote: Vilken funlight brukar ni blanda i Kesellan? Jag körde med flädersaft (inte funlight) och det var ingen höjdare tyckte jag 🙂

funlight e sockerfritt därför man använder de iställe för en vanlig saft som hinne håller socker!

smakar troligen bättre med funlight oxå guavo lemongrass eller va den heter blandat med kesella är mums

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 99
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL