November 7, 2005
August 11, 2005
-Armhävningar med varierande avstånd/hållning /mellan på armar
-Situps
-Rygglyft (ligg på mage och upp med huvudet så långt det går)
-Utfall
-Knäböj (dvs, gå ner så långt du kan så nästan rumpan ta i golvet och resa dig upp igen)
-Ta en stol, ta ta i den med händerna, sätt upp fötterna på en annan stol och dippa kroppen mellan stolarna.
Edit: I lumpen är det BRAK som gäller vaje morgon, dvs armhävning, rygglyft, "hoppa med armar och ben åt sidorna..." och sit ups.
August 11, 2005
Poontus wrote: "hoppa med armar och ben åt sidorna..." det har vi aldrig gjort, dock så har vi gjort en massa nadra övningar.
jägarvila, knäböj, donkey raises (man måste vara två för det dock) och en massa annat.
My mistake, det där medhoppandet var en uppvärmning, det var knäböj, armh, sit ups och rygglyft.
November 9, 2003
situps, armhävningar och dips kommer du långt med, om du har tillgång att sätta upp en stång hemma så kan du köra chins med, och på det sättet träna rygg och armar. (variera greppet, handflatorna mot kroppen = biceps, från kroppen = rygg)
om du samtidigt kör lite löpträning så har du en bra alround träning.
När du kör sittups så kör med upplyfta ben i 90 grader för att skona ryggen.
March 10, 2002
kappy wrote: Hur är det egentligen i lumpen? är det galet med träning där? :bgrin:
typ 100+ armhävningar i sträck annars blir det straff. 😮
Hehe nae så är det inte alls. Brak är bara till för att vakna upp ungefär. 🙂
Vi brukar köra 20-30 armhävningar, 20-30 sit-ups, 20-30 rygglyft, 20-30 benböj med en snubbe på ryggen alt. 2-3 minuter jägarvila.
May 27, 2004
kappy wrote: Hur är det egentligen i lumpen? är det galet med träning där? :bgrin:
typ 100+ armhävningar i sträck annars blir det straff. 😮
Beror på vad du har för tjänst i lumpen. Om du är jägare så är det en jävla massa armhävningar. Men jagt ligger inne som pansarskytte gruppbefäl och jag tror aldrig vi gjort fler än 40 armhävningar oftast typ 20 åt gången 😀 . Så på den sidan har jag faktiskt gått ner mig kunnde göra 70-80st när jag började nu kasnke jag pallar max 50 😛
1 Guest(s)