June 23, 2002
Hallå
Någon som hittat billig trätrall någonstans? Det ska vara till en balong som är cirka 275x236cm.
Vill alltså ha sånna där "moduler".
Har sett på IKEA(45x45cm) och Coop Bygg(50x50cm) då jag har räknat ut att det går åt cirka 25-30 beroende på storlek. Totalpriset blir då cirka 1500kr oavsett vart man köper.
Är inte ute efter vanligt furu som man impregnerar utan vill ha något snyggare.
tex. [Image Can Not Be Found]
Nån som har några tips på vart dom kan ha snygga och till ett bra pris?
March 10, 2003
Har för mig jag såg något sådant där på cheapy (inte helt hundra kunde varit någon av de andra butikerna brevid). Typ små fyrkanter som man sätter ihop till ett helt golv.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
June 23, 2002
Ctrl wrote: Har för mig jag såg något sådant där på cheapy (inte helt hundra kunde varit någon av de andra butikerna brevid). Typ små fyrkanter som man sätter ihop till ett helt golv.
Glömde skriva att jag bor i Stockholm så det ska vara i Stockholms-området. Tack för tipset annars.
På Bygg-Ole hade dom bara 30x30cm och kostade närmare 2400kr. Tack för tipset trots allt.
June 23, 2002
SuperNova wrote: Varför inte bygga eget?
Köp färdighyvlat (om du inte vill hyvla) och olja in... Då får du ju precis de mått du vill ha osv.
Har redan funderat på det, men kommit fram på att det är smidigare och det blir snyggare att köpa färdigt.
Blir nog dessa från Coop bygg.
December 11, 2002
Köp bergo-plattor. Jag har det på min balkong, funkar superbra och är lagom snyggt. Kostade mig 149kr/m^2. Mycket enkelt att såga av och få perfekt passform.
http://www.flooring.se <- kolla där för att hitta åf nära dig. Bra alternativ till trätrallar tycker jag iaf 🙂
Ähh, en karl med minsta självaktning snickrar sina egna trallplattor.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Mean Machine wrote: Åh, du är så manlig, får jag ta på dig?
Näedu, gay e inte min grej.
:cy:
Men om du har vägarna förbi kan du få hantlanga när jag bygger en altan på onsdag.
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
June 23, 2002
ilg@dd wrote: Ähh, en karl med minsta självaktning snickrar sina egna trallplattor.
Wow, vad manligt att snicka ihop en liten trall på en balkong, nej för att tro att jag är manlig behöver jag inte snickra ihop en trall. Med tanke på att det inte är det minsta problem att snickra ihop en om man har verktygen och någorlunda händig vilket jag har och är. Om inte annat blir man när man jobbat som smutsig hantverkare.
Ska dock åka och kolla på lite trä imorrn och se om jag hittar något fint som är behandlat så kanske det blir att man snickrar ihop själv ändå. Då ska det vara billigare också annars känns det inte nödvändigt. Förmodligen så skiljer det inte mer än 300-400kr mot plattorna. Så tål att tänkas på, blir nog även snyggare med plattorna.
macrus wrote: Wow, vad manligt att snicka ihop en liten trall på en balkong, nej för att tro att jag är manlig behöver jag inte snickra ihop en trall. Med tanke på att det inte är det minsta problem att snickra ihop en om man har verktygen och någorlunda händig vilket jag har och är. Om inte annat blir man när man jobbat som smutsig hantverkare.
Ska dock åka och kolla på lite trä imorrn och se om jag hittar något fint som är behandlat så kanske det blir att man snickrar ihop själv ändå. Då ska det vara billigare också annars känns det inte nödvändigt. Förmodligen så skiljer det inte mer än 300-400kr mot plattorna. Så tål att tänkas på, blir nog även snyggare med plattorna.
Kör på 22x95 impregnerad trall och du hamnar på runt 1000:- för materialet. Trallen borde gå att få lös för ~10:-/m..
För att ha jobbat som "smutsig hantverkare" låter det skoj när du säger att du "Ska dock åka och kolla på lite trä".
😉
June 23, 2002
ilg@dd wrote: Kör på 22x95 impregnerad trall och du hamnar på runt 1000:- för materialet. Trallen borde gå att få lös för ~10:-/m..
För att ha jobbat som "smutsig hantverkare" låter det skoj när du säger att du "Ska dock åka och kolla på lite trä".
😉
Well, jobbat jobbar..
Jag gör det inte för manligheten skulle vara om det skulle bli snyggare och billigare.
Kruxet är att jag inte vill ha den helt vanliga impregnerade trallen som är lite smågrön. Har dock hittat en annan trall som är lite snyggare på byggmax och kostar 16kr/m, sen tillkommer det ju lite mer trä av något slag som ska ligga under skiten så man får ihop det. Skruv och diverse fixar man ju från snickarna på jobbet. Funderade på Beijer först med snickarnas rabatt men Beijer är så pass dyrt ändå så det lönar sig inte för min del.
3 Guest(s)