October 22, 2002
Json_81 wrote: Kolla om det inte går att tacka nej ändå, tre är den sämsta operatören någonsin.
Vodafone har bra erbjudanden och man ringer varandra gratis där oxå.
instämmer, 3 suger totalt, de lurar bara kunder genom reklám etc.
Jag skulle dock rekommendera comviq istället för vodafon, comviq har "knock out", 69 öre till alla nät/alltid eller nåt sånt min taxa per månad är oxå 69 kr eller nåt (inte så farligt).
July 14, 2003
Jag har haft Tre tidigare, kör dock Comviq Knockout nu för jag ville ha en K750i och då kunde jag ju inte ha kvar Tre. Men iaf, jag tyckte att Tre var helt okej, jag hade mottagning i princip överallt där jag befann mig iaf och jag hade inga direkta problem med dom alls. Dessutom var det riktigt billiga priser! Sen vet jag att många har haft problem med dom men det var nog mest i början det när det var kassa mobiler och dom lär ju dessutom ha byggt ut sitt nät och sådär nu så jag tror inte det är så dåligt... Vodafone däremot skulle jag aldrig skaffa då dom varken är billigast eller har bäst mottagning!
July 10, 2003
Köp inte tre. 🙂
Sony Ericsson V600i
Är inne på en sån själv, verkar schysst.
Ringer gratis till alla vodafone och 69 öre/min till alla andra, samma kostnader gäller även om du åker utomlands har jag för mig.
October 22, 2002
Jag resonerar så här, Man får vad man betalar för.
Till min privata mobil så har jag Telia100 abonnemang. Det för att inget bolag kan slå Telias täckning, fungerar precis överallt. Dock så kostar det lite mer fast det är värt det om man rör sig mycket.
På jobbmobilen så är det Comviq-företag. Riktigt billiga priser, fast det beror nog på antalet användare i företaget (220 anställda). Helt klart sämre täckning än Telia. Täckningen kan nästan klassas som OK. Bryter samtal ibland fast mottagning finns.
Hade Vodeafone på jobbmobilen innan det böts ut. Här snackar vi om totalt värdelös täckning. Om du ena sekunden hade full täckning så hade ingen täckning alls nästa även om telefonen låg på samma ställe. Samtal bröts konstant, mer regel än undantag. Ofta så blev det fel i omkopplingar när man ringde och man kom in i ett annat samtal som tredje part, dock så kunde man bara lyssna.
Tre har jag inte haft själv fast har hört så mycket skit av kompisar som har prövat på det.
November 22, 2001
CasO wrote: comviq har "knock out", 69 öre till alla nät/alltid eller nåt sånt min taxa per månad är oxå 69 kr eller nåt (inte så farligt).
Kostar 69 öre med vodafone oxå, plus att man har deras prisgaranti, dvs de sänker automatiskt priset om det ändras. Plus att man slipper betala för mobilen som man får göra med knockout.
fisken wrote: J
Hade Vodeafone på jobbmobilen innan det böts ut. Här snackar vi om totalt värdelös täckning. Om du ena sekunden hade full täckning så hade ingen täckning alls nästa även om telefonen låg på samma ställe. Samtal bröts konstant, mer regel än undantag. Ofta så blev det fel i omkopplingar när man ringde och man kom in i ett annat samtal som tredje part, dock så kunde man bara lyssna.
Jag har precis bytt till vodafone från comviq, jag tycker det är bättre täckning och jag har aldrig fått ett samtal avbrutet.
March 1, 2001
jag bytte från comviq kompis till vodafone, dels fick jag lägre räkningar och en fin k700i 🙂
hade en ful liten samsung innan och ringde alldeles för mkt till fasta nätet och andra operatörer för att comviq kompis skulle löna sig.
vodafone har bättre täckning än comviq har jag märkt. även bra att ringa för 69öre minut utomlands. nackdelen är dock att telefonen jag fick är låst till vodafone och har fått fula vodafone ikoner. (iofs inte svårt att låsa upp och flasha upp mjukvaran) kostar 199 kr i månanden som jag får ringa/smsa för
telia och 3 har jag aldrig använt. tillägas bör oxå att jag aldrig är längre norrut än karlstad så jag behöver ingen ingen übertäckning i skogarna.
November 22, 2001
optimuz wrote: Du får mobil med till knock-out om du byter från en annan operatör. Dessutom finns det i Limited Edition nu så du ringer för 49öre/min!
Du får billigaste budget-luren på marknaden.
Ringer man inte extremt mycket blir vodafone ändå billigare om man räknar in telefonkostnaden.
July 27, 2002
Det var väl trevligt. Om ni läser noga så ser ni att vi har halebop nu och det funkar skitbra! Men nu ska hon få ett valfritt abbonemang på tre betalt och allt, och en ny mobil för massa pengar. Så det är osmart o tacka nej. Mitt dilemma är alltså om jag ska byta till tre oxo. 😉
November 22, 2001
Callister wrote: Det var väl trevligt. Om ni läser noga så ser ni att vi har halebop nu och det funkar skitbra! Men nu ska hon få ett valfritt abbonemang på tre betalt och allt, och en ny mobil för massa pengar. Så det är osmart o tacka nej. Mitt dilemma är alltså om jag ska byta till tre oxo. 😉
Låt bli det om du inte vill ha ett strulande abbonemang med kass service.
January 31, 2004
Av mina erfarenheter (jobbade på AirCall) kan jag säga så här att operatören tre har haft otroligt mkt problem dels med sin kundtjänst, mobiler & tjänster. Till deras försvar så är det så att de fick en alldeles för stor kundtillströmmning i början/mitten av förra året. De hade inte rutiner för att hantera alla nya kunder. Vilket resulterade i felaktiga fakturor och långa väntetider till support. Sedan var de första LG telefonerna och Nec som de sålde tillsammans med abonenmangen värdelösa. Den LG som fungerar bäst av den gamla modellen är LG 8180.
Detta resulterade iaf i att tre har fått mkt kritik som fortfarande hänger kvar, men det har skett otroligt mkt från deras sida. Dels att de har Nokia och SE lurar som man nu kan få tillsammans med deras abonemang, och att deras rutiner och kundtjänst personal är betydligt mer kunniga inom området.
Vet inte om det framgått tidigare, men tre kör på vodafones nät när inte deras 3G täckning räcker till.
Dock skulle jag inte själv byta, dels för jag har ett bra abonemang med Comviq, sen så litar jag fortfarande inte på tre fullt ut. 🙂
Men skall man vara "pionjär" inom nya tjänster så får man faktiskt vara beredd på att tillförlitligheten inte kan vara 100%. Men det har ju även framkommit att gamla beprövade operatörer oxå har missnöjda kunder av ovan skrivna kommentarer.
Sen har ju faktiskt tre (och även vodafone) den roligaste 3G tjänsten, så är det 3G man vill ha så tycker jag att det är någon av de operatörerna man skall välja.
August 11, 2005
Jag har tre o är rätt nöjd med täckningen, aldrig haft problem med avbrutna samtal heller...
Enda dåliga är deras lulliga abonemangserbjudanden som alltid är dyrare än vad de säger...
Är det någon som har 3g från telia som kan kommentera den? Funderar på att byta till telia om de är bättre...
June 5, 2004
csm101 wrote: Jag har tre o är rätt nöjd med täckningen, aldrig haft problem med avbrutna samtal heller...
Enda dåliga är deras lulliga abonemangserbjudanden som alltid är dyrare än vad de säger...
Är det någon som har 3g från telia som kan kommentera den? Funderar på att byta till telia om de är bättre...
kontantkortet med 3g fungerar iaf alldeles utmärkt för mig.
August 11, 2005
azN- wrote: [quote=csm101]Jag har tre o är rätt nöjd med täckningen, aldrig haft problem med avbrutna samtal heller...
kontantkortet med 3g fungerar iaf alldeles utmärkt för mig.
Hur är priserna och så?
1 Guest(s)