April 4, 2003
Jaha gott folk, då var det dags! Om någon vecka måste vi elever i åk 9 välja gymnasium.
Här i Göteborg sköts registreringen via indranet, en sida på internet. Väldigt praktiskt tycker jag. Men vad funderar alla på att välja för skola/linje? Själv funderar jag på Digital Produktion på Portalens Gymnasium. Någon här som går där som kan säga om den är bra?
Skriv gärna vad ni funderar på att välja, och tankar om gtmnasieintagningen osv!
April 26, 2003
July 11, 2002
IT gymnasium ploppar upp som svampar efter regnet, och kommer minsam dö lika snabbt.
Och det är vi skattebetalare som betalar (endel) för dom
Vad skiljer dom sig egentligen från en riktigt proletärskola?
Största skillnaden mellan JB och Teknikprogrammet är att man får en bärbardator och mycket fritid...
Grunden är ju i princip densamma, kanske något enstaka ämne skiljer säg
May 1, 2003
Mathias wrote: Jag går nv matte/data, vilket inte passade mig. Nu ska jag iaf ta tag i sista terminen och se till att det inte blir nåt ig.
vad vad det som inte var bra?! går själv första året på samma linje.
ELIS wrote: [quote=Zunk]jag valde på internet för 2 år sen, går i sthlm 😀
Att ni 08or alltid ska vara så märkvärdiga 😀
Har ju funnits i GBG ett tag också så, det är ju inget nytt här. 🙂
November 26, 2002
Smirnoff wrote: IT gymnasium ploppar upp som svampar efter regnet, och kommer minsam dö lika snabbt.
Och det är vi skattebetalare som betalar (endel) för domVad skiljer dom sig egentligen från en riktigt proletärskola?
Största skillnaden mellan JB och Teknikprogrammet är att man får en bärbardator och mycket fritid...
Grunden är ju i princip densamma, kanske något enstaka ämne skiljer säg
på teknikprogrammet får du möjlighet till högre mattekurser tror jag.
April 5, 2003
själv tog man den tunga vägen... teknik -> IT med programmering A,B,C FY F*N, och när man trodde att de inte fanns värre började fysiken, där man valt B kursen också + att jag planerar att gå matte E.... *suck* ser tungt ut men hälften är avklarat 😀 sen blire ett sabbats år å spara pengar och efter de får ni nere i gbg se upp för en skrikande Omega kombi! 😛 Chalmers... Here I come!
4 Guest(s)