May 10, 2002
Lite bakgrundshistoria, i helgen började det svida och klia runt handleden av en ny klocka jag skaffat. Drar på salva och tänker att det ska gå ner när jag inte använder klockan längre. Det blir bara värre istället, utslag och uppsvällt runt hela handleden och igår började jag få blåsor.
Vaknade idag och det hade inte blivit bättre. Mer blåsor, en äckligt stor jävel också. Kladdade på mer av salvan och la mig i soffan, då kommer mor och vill kolla upp på mig och säger att jag måste gå till sjukan och off I go.
Väl där fick jag vänta, en sjuksköterska fick se och ställa några frågor. Sen gav någon i en grön overall mig en salva och jag fick vänta en timme för att se om den hade någon verkan.
Tiden gick, jag fick komma in igen och det hade inte blivit bättre. Ut igen för att vänta på en doktor.
En mindre än väntat kort stund där ute går då doktorn kommer, kikade och sa att hon skulle skriva ut några grejer åt det. Sen målade hon på min hand och arm, svullnaden har spridits från handleden till handen och hela underarmen btw, så fick jag gå på apoteket för att hämta prylarna. Imorgon ska jag tillbaka för att kolla om det gått ner något.
På apoteket fick jag steoridgel eftersom salvan var slut och jag behövde det direkt och lite penicillin att käka i 10 dagar framöver.
Så nu sitter man med den irriterade armen och på penicillin. Studentveckan :bok:
Har jag sagt att jag spelar instrument och en polare och bandkamrat vill att vi ska börja hårdrepa så vi kan gigga något i sommar. Går ju skitbra med den här 🙄
Nä livet är inte lätt ibland. När man köpte klockan med läderarmband istället för metall för att undvika risken att få nickelallergi(ligger i släkten) och då få såhär? Nä fyfan, enda stället det inte var några blåsor var under spännet.
December 25, 2000
Alltid kul när sådant händer till viktiga saker jo, jag lyckades dra på mig körtelfeber till dimissionen vår i princip som vi hade i lördags. Hade tur dock och hade en rolig lördag utan några större problem, söndagen-tisdagen har jag haft 38.8 graders feber och sjukt ont i halsen i princip.
May 10, 2002
Xenomorphed wrote: sen vill vi gärna veta vad som var felet? berodde det på klockan, eller är det bara lite strålning från kärnreaktorn i källaren?
Beror på klockan. Lädret i armbandet är garvat med någon kemikalie jag tydligen är allergisk mot.
"kärnreaktorn" dog i helgen också förresten 😉 Så hade jag datorn på när strömmen for, nu med datorn så slutar musen i USB-porten fungera om jag inte har en PS/2 mus i när jag startar den. :bgrin:
1 Guest(s)