July 14, 2004
Nu hade jag tänkt trimma min moped lite.
Och detta är vad jag hade tänkt mig :
CYLINDER DT-50 60 cc
699,00 kr (38-19-18)
Finns i lager.
HÖGKOMP. TOPPLOCK DT-50
525,00 kr (52-53-60)
Finns i lager.
HÖGEFFEKTS LJUDDÄMPARE DT
425,00 kr (38-02-25)
Finns i lager.
FÖRGASARE DT-50 20 mm
995,00 kr (38-93-50)
Finns i lager.
INSUGPLATTA DT-50 20mm
94,50 kr (52-15-72)
Finns i lager.
Funderade på om jag glömt något? jag är novis på mopeder..
Hemmapillare 🙂
Sen så tänkte jag, gör effektröret verkligen någon stor skillnad eller?
December 29, 2003
Du klarar dig med en 16 mm:s gasare.
Beror på vilken del av avgasröret du tänker byta....kröken är viktigast men det kan väl hjälpa lite till...
Satsa gärna på ett 65-70cc kit, det gör mycket större skillnad...men då kan du behöva 20 mm:s gasare...
Är du sugen på att spara pengar så kan du be nån plana toppen du har så går den att använda och du får bättre komp. Sen filar du lite på kolven efter kanalerna och tar ut utblåset på cyllen ordentligt då blir det åka av...
February 3, 2003
Effektavgasrör och krök gör skillnad från orginal. Dämparen gör dock knappt någon skillnad. Fast det är väl olika från moped till moped. Köp trimm dämparen och trimm krök.
Skaffa ett racing topplock från malossi (stava) istället för högkomp, den kommer troligen varva lite lättare då.
Och ska du köra med 20mm förgasare på 60cc cylle så kan det vara en idé att kolla upp vilket munstycke den har orginal. Har den förstort så kommer den dränka cyllen men det går att ställa in.
Införskaffa andra drev (rekommenderar 13 fram och 50 bak) annars kommer du bara varva som fan.
Hoppas du har en bra motor, då kommer den gå fint som fan. Lycka till och kör inte ihjäl dig.
February 3, 2003
elmor: luftburken är inte strypt direkt. Och ska du sätta dit ett annat luftfilter (koniskt eller dyl) så måste du antingen såga bort luftburken eller motera isönder hela mopeden för att få av skiten. Och det är inte roligt 😉
Spinnjonte: Min kändes mycket starkare med 20mm än med 16, fast det har väl med inställningar att göra.
July 14, 2004
Spinnjonte wrote: Du klarar dig med en 16 mm:s gasare.
Beror på vilken del av avgasröret du tänker byta....kröken är viktigast men det kan väl hjälpa lite till...
Satsa gärna på ett 65-70cc kit, det gör mycket större skillnad...men då kan du behöva 20 mm:s gasare...
Är du sugen på att spara pengar så kan du be nån plana toppen du har så går den att använda och du får bättre komp. Sen filar du lite på kolven efter kanalerna och tar ut utblåset på cyllen ordentligt då blir det åka av...
o_O, jag hängde inte med på allt, men det är kröken på röret som jag byter isf., och jag vill helst inte skada originalgrejorna som redan sitter på ifall dom tar trimmet för mig... så jag köper trimgrejor o kör tills jag blir stoppad :bgrin:
Men är det något jag kan ta bort från min lista t.e.x som inte skulle göra någon markant skillnad? onödiga pengar med andra ord? jag försöker dra ner det så mycket som möjligt :bok:
July 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: Effektavgasrör och krök gör skillnad från orginal. Dämparen gör dock knappt någon skillnad. Fast det är väl olika från moped till moped. Köp trimm dämparen och trimm krök.
Skaffa ett racing topplock från malossi (stava) istället för högkomp, den kommer troligen varva lite lättare då.
Och ska du köra med 20mm förgasare på 60cc cylle så kan det vara en idé att kolla upp vilket munstycke den har orginal. Har den förstort så kommer den dränka cyllen men det går att ställa in.
Införskaffa andra drev (rekommenderar 13 fram och 50 bak) annars kommer du bara varva som fan.
Hoppas du har en bra motor, då kommer den gå fint som fan. Lycka till och kör inte ihjäl dig.
Munstycket sitter på cylindern, right?, och man får inte ut full effekt ur förgasaren ifall den inte är rätt inställd, eller inte kan köra på maxeffekt?
racing topplocket, länk tack, extremt svårt att hitta saker till dessa mopparna...
förövrigt : motorn går väldigt fint utan problem.
Drev: Har ett 13 här bredvid mig och det sitter ett 50 på redan :bok:
edit 1 : så här står det på spec;sen för röret :
Högeffektsljuddämpare Yamaha DT-50, DT-50R. Helsvetsat utföran-de med expansionskammare (32 mm utblås), anslutningsmutter medföljer. Färg mattsvart. Trimljuddämpare med mycket hög effekt.
August 11, 2004
Nomic wrote: [quote=LorD_Kvadd]Effektavgasrör och krök gör skillnad från orginal. Dämparen gör dock knappt någon skillnad. Fast det är väl olika från moped till moped. Köp trimm dämparen och trimm krök.
Munstycket sitter på cylindern, right?, och man får inte ut full effekt ur förgasaren ifall den inte är rätt inställd, eller inte kan köra på maxeffekt?
racing topplocket, länk tack, extremt svårt att hitta saker till dessa mopparna...
förövrigt : motorn går väldigt fint utan problem.
Drev: Har ett 13 här bredvid mig och det sitter ett 50 på redan :bok:
edit 1 : så här står det på spec;sen för röret :
Högeffektsljuddämpare Yamaha DT-50, DT-50R. Helsvetsat utföran-de med expansionskammare (32 mm utblås), anslutningsmutter medföljer. Färg mattsvart. Trimljuddämpare med mycket hög effekt.
Munstycket sitter inuti koppen på förgasaren.
July 14, 2004
Bogus^ wrote: [quote=Nomic][quote=Starscream]ahh, mopedtrimmingstiden va rolig den 😉 nästan så man vill köpa en moped bara för att leka med..
Den ä skitrolig, tills man blir stannad o dom konfiskerar trimm för 3000:- ... 😛
det är nog tråkigare att få uppskjutet lämp ska du se...
Inte för fem öre.
July 14, 2004
LorD_Kvadd wrote: Starscream: Köpa 2 st Yamaha DT50MX? :bgrin:
Kompletta med trim (2x 60cc, 10-20-24mm förgasare och allt :P)On topic: Håller iofs med sulan, skaffa en 70cc direkt och sedan 5-växelkit.
Kolla på Lelles eller addemoto om dom har racingtoppen.
länkar tack
4 Guest(s)