November 29, 2003
Nomic wrote: [quote=whak]5:e växelkit går på runt 8000:- så hmm frågan är om det är värt det.
Lika mycket som moppen 😀
Nej.. definitivt inte värt det 😉
Tycker du ska köpa en kolfiber ljuddämpare.
Visst kanske inte ger så mycket effekt, men oerhört snyggt + mysigt ljud som attans. På med ett fint öppet luftfilter.
July 14, 2004
Quarzi wrote: Hatar folk som plockar bort dämparen på sitt orginal avgassystem och tror att den ska gå bättre 🙄 (har ett par småungar här som verkar tro det :P)
humm, vet inte riktigt vad du antyder.. men om du bara tar bort dämparen är de inge skillnad, men tar du bort kröken o rubbet.. hela röret, då ska du se en fet skillnad... 🙂
February 16, 2005
Spinnjonte wrote: Sälj moppen och köp en 125:a.....det är mindre olagligt....
tänkte på samma sak, torskar du med timmad moppe blir det väl 2 punkter 1) oreggat fordon 2) olovlig körning
kör du 125:a så har du bromsar som är anpassade för dom farterna på ett annat sätt och dessutom åker du bara på olovlig körning
May 10, 2005
Nomic wrote: [quote=Quarzi]Hatar folk som plockar bort dämparen på sitt orginal avgassystem och tror att den ska gå bättre 🙄 (har ett par småungar här som verkar tro det :P)
humm, vet inte riktigt vad du antyder.. men om du bara tar bort dämparen är de inge skillnad, men tar du bort kröken o rubbet.. hela röret, då ska du se en fet skillnad... 🙂
Jo ljudnivån lär man ju verkligen höra skillnaden på, dessutom är det knappast särskilt häftigt med en moped som låter som om det vore en något snabbt sen när man får syn på skrotet så går den i gånghastighet. :blink:
January 14, 2002
flexen wrote: [quote=Nomic][quote=Quarzi]Hatar folk som plockar bort dämparen på sitt orginal avgassystem och tror att den ska gå bättre 🙄 (har ett par småungar här som verkar tro det :P)
humm, vet inte riktigt vad du antyder.. men om du bara tar bort dämparen är de inge skillnad, men tar du bort kröken o rubbet.. hela röret, då ska du se en fet skillnad... 🙂
Jo ljudnivån lär man ju verkligen höra skillnaden på, dessutom är det knappast särskilt häftigt med en moped som låter som om det vore en något snabbt sen när man får syn på skrotet så går den i gånghastighet. :blink:
En som förstått hur det är hemma i mina trakter
Själv har jag kvar min push från 1958 som det inte spelar nån roll om man har ljuddämpare eller inte, det låter förfärligt ändå, även fast det är en helt ny "padda" (de gamlingar här på forumet som eventuelt haft push känner nog igen uttrycket ;))
February 5, 2005
Quarzi wrote: En som förstått hur det är hemma i mina trakter
Själv har jag kvar min push från 1958 som det inte spelar nån roll om man har ljuddämpare eller inte, det låter förfärligt ändå, även fast det är en helt ny "padda" (de gamlingar här på forumet som eventuelt haft push känner nog igen uttrycket ;))
Puck Dakota? De låter så kul.
Är det den gamla DT:n med trummbromsar eller den nyare med skivbroms? Är det bara trummbromsar så tycker jag du kan nöja dig med en bättre krök och dreva upp lite, plocka bort strypningen i insugningsplattan.
February 3, 2003
Hrm puch'ar är roliga. Vissa går som fan om man bara trimmar dom liiite.
Hade en Puch Monza innan, 4växlad och allt. Uppborrad cylle och den gjorde lätt 60. Stark som ett djur var den. Tyvärr så sålde jag och min kompis den efter att det började flyga gnistor ur avgasröret efter att ha pressat lite för mycket i en lång backe 😛
Appropå nostalgi mopeder, Crescent Compakt någon? 😛 Handväxlad? :bgrin:
January 15, 2002
Nomic wrote: [quote=Quarzi]Hatar folk som plockar bort dämparen på sitt orginal avgassystem och tror att den ska gå bättre 🙄 (har ett par småungar här som verkar tro det :P)
humm, vet inte riktigt vad du antyder.. men om du bara tar bort dämparen är de inge skillnad, men tar du bort kröken o rubbet.. hela röret, då ska du se en fet skillnad... 🙂
Jah de blir skillnad, den går sämre... Det är en 2-takts motor och behöver motstånd... så de bästa du kan göra är att bygga en uträknad pipa till DTn så du får lite varv på motorn...
För övrigt tycker jag att du ska sälja moppen och köpa en nya eller spara pengarna till ett körkort istället kanske? Inte värt att torska när man är 16-17, fast du kanske inte fyllt 16 än?
January 14, 2002
LorD_Kvadd wrote: Hrm puch'ar är roliga. Vissa går som fan om man bara trimmar dom liiite.
Hade en Puch Monza innan, 4växlad och allt. Uppborrad cylle och den gjorde lätt 60. Stark som ett djur var den. Tyvärr så sålde jag och min kompis den efter att det började flyga gnistor ur avgasröret efter att ha pressat lite för mycket i en lång backe 😛
Appropå nostalgi mopeder, Crescent Compakt någon? 😛 Handväxlad? :bgrin:
Floridan är handväxlad...
July 14, 2004
För alla er som oroar er för att jag ska åka dit... dont worry, be happy, jag bor ute i skogen.... Det finns 2 snutar som kör på hisingen varje dag som är bilpatruller, dom kan man komma undan, sen har ungdomsroteln i torslanda 2 stycken, en endurosnut, och en MC snut.... vilken tur att jag inte bor i Torslanda då... så ingen fara, alla här kör trimmat..... väldigt trimmat.
March 10, 2002
Nomic wrote: För alla er som oroar er för att jag ska åka dit... dont worry, be happy, jag bor ute i skogen.... Det finns 2 snutar som kör på hisingen varje dag som är bilpatruller, dom kan man komma undan, sen har ungdomsroteln i torslanda 2 stycken, en endurosnut, och en MC snut.... vilken tur att jag inte bor i Torslanda då... så ingen fara, alla här kör trimmat..... väldigt trimmat.
Haha, jo de flesta brukar tänka så.
July 14, 2004
Dehman wrote: [quote=Nomic]För alla er som oroar er för att jag ska åka dit... dont worry, be happy, jag bor ute i skogen.... Det finns 2 snutar som kör på hisingen varje dag som är bilpatruller, dom kan man komma undan, sen har ungdomsroteln i torslanda 2 stycken, en endurosnut, och en MC snut.... vilken tur att jag inte bor i Torslanda då... så ingen fara, alla här kör trimmat..... väldigt trimmat.
Haha, jo de flesta brukar tänka så.
Men förövrigt är det väl ändå mitt problem? 😉
Eller börjar dehman oroa sig för mig?
:cy:
3 Guest(s)