July 14, 2004
Jeefy wrote: Ojojoj, nostalgi tråd 😀 Går det förövrigt att få tag på en mallosi topp i dag? Jag försökte få tag i en för 4 årsedan utan att jag lyckades.
pff.... det tar ju 3 minuter... :/
January 22, 2003
1. Köp en Jamarcol krök.
2. En 60cc cylinder (Screemer från Addemoto ska tydligen ge mest effekt).
3. Sätt en 16,5mm förgasare på den med ett 120 munstycke (Byt självklart till 16,5mm insug samtidigt).
4. Antingen ett vanligt högkompstopplock eller en malossi racing topp,
5. Dra på ett öppet/koniskt luftfilter.
6. Dreva om till minst 13/50.
7. Ställ in luftskruven.
8. Kör in cylindern ett par mil.
Tada, din moppe gör nu mellan 75 och 85 med rikigt fint ax =)
February 12, 2003
NES_Boy wrote: 1. Köp en Jamarcol krök.
3. Sätt en 16,5mm förgasare på den med ett 120 munstycke (Byt självklart till 16,5mm insug samtidigt).
7. Ställ in luftskruven.
8. Kör in cylindern ett par mil.Tada, din moppe gör nu mellan 75 och 85 med rikigt fint ax =)
Ja, eller 140, om du köper den på blocket...:roll:
Inte fan går en moppe i 85 samtidigt som den har accelerationen i behåll, bara att inse...
January 22, 2003
Mean Machine wrote: [quote=NES_Boy]1. Köp en Jamarcol krök.
7. Ställ in luftskruven.
8. Kör in cylindern ett par mil.Tada, din moppe gör nu mellan 75 och 85 med rikigt fint ax =)
Ja, eller 140, om du köper den på blocket...:roll:
Inte fan går en moppe i 85 samtidigt som den har accelerationen i behåll, bara att inse...
Happ, och du har ju testat i stort sett alla moppar 🙄 ? En 60cc på en DT gör ganska mycket och den drar nog dom flesta plastraketerna med effektrör och dragna pluggar.
85 är ingen omöjlighet, fick själv upp min i 80km/h enligt bilmätare, en DT med nästan exakt samma trim som nämns ovan (Dock portad cylle för bättre topp hastighet) men den hade ett ganska härligt ax i alla fall.
2 Guest(s)