March 5, 2005
Enligt svenska spel så är vinsterna skatefria men Regeringsrätten håller inte med och har beslutat att Skateverket gjorde rätt när man tvingade en man betala skatt på sin vinst (15 000kr/månad i 25 år).
http://www.dn.se/DNet/jsp/polo.....nderType=6
Vad tycker ni ? Är det rätt ? Borde inte Svenska Spel stå för skatten eftersom dom skriver på sina lotter att vinsten är skattefri ? Villseledande marknadsföring någon ?
March 5, 2005
Delph1 wrote: [quote=obelix]nu har jag inte läst om detta än, men jag har för mig att hade han tagit ut pengarna direkt, så hade väl han sluppit skatt?
Ja, för att staten ser det som en inkomst nu, vilket jag har full förståelse för.
//Andreas
Är inte det brott i "kontrakten" mellan spelaren och Svenska Spel iom att det SvSpel sa att vinsten är skattefri ?
November 27, 2003
Redzo wrote: [quote=Delph1][quote=obelix]nu har jag inte läst om detta än, men jag har för mig att hade han tagit ut pengarna direkt, så hade väl han sluppit skatt?
Ja, för att staten ser det som en inkomst nu, vilket jag har full förståelse för.
//Andreas
Är inte det brott i "kontrakten" mellan spelaren och Svenska Spel iom att det SvSpel sa att vinsten är skattefri ?
Svenska spel gör fel ja.
//Andreas
November 22, 2001
Delph1 wrote: [quote=Redzo][quote=Delph1][quote=obelix]nu har jag inte läst om detta än, men jag har för mig att hade han tagit ut pengarna direkt, så hade väl han sluppit skatt?
//Andreas
Svenska spel gör fel ja.
//Andreas
Och då måste ju svenska spel stå för det.
March 19, 2003
Man ser dem skrapa lotter varje dag i TV4 mogon grejen, men inte fan känner jag en kotte som har vunnit mer en 100:- på triss typ.
Känner folk som har vunnit större vinster på bingolotta.
Tror att triss bara är bluff och båg, de anlitar skådisar som skrapar och vinner miljonerna och allt är uppgjort, sen ger du ut 25:- vinter till var tionde lott.
March 5, 2005
BarateaU wrote: Man ser dem skrapa lotter varje dag i TV4 mogon grejen, men inte fan känner jag en kotte som har vunnit mer en 100:- på triss typ.
Känner folk som har vunnit större vinster på bingolotta.Tror att triss bara är bluff och båg, de anlitar skådisar som skrapar och vinner miljonerna och allt är uppgjort, sen ger du ut 25:- vinter till var tionde lott.
OK låt oss inte leta efter konspirationer där dom inte finns. Det finns gott om exempel där "riktiga" människor vunnit, bla en arbetskamrat på mitt jobb cashade in 100 000 papp för 2 år sedan.
November 5, 2001
Redzo wrote: [quote=BarateaU]Man ser dem skrapa lotter varje dag i TV4 mogon grejen, men inte fan känner jag en kotte som har vunnit mer en 100:- på triss typ.
Känner folk som har vunnit större vinster på bingolotta.Tror att triss bara är bluff och båg, de anlitar skådisar som skrapar och vinner miljonerna och allt är uppgjort, sen ger du ut 25:- vinter till var tionde lott.
OK låt oss inte leta efter konspirationer där dom inte finns. Det finns gott om exempel där "riktiga" människor vunnit, bla en arbetskamrat på mitt jobb cashade in 100 000 papp för 2 år sedan.
Aldrig tänkt på att han också kanske är skådespelare? The Truman show is real :cy:
March 5, 2005
Arny wrote: [quote=Redzo][quote=BarateaU]Man ser dem skrapa lotter varje dag i TV4 mogon grejen, men inte fan känner jag en kotte som har vunnit mer en 100:- på triss typ.
Aldrig tänkt på att han också kanske är skådespelare? The Truman show is real :cy:
Sök hjälp.
2 Guest(s)