November 4, 2001
Varje dag stöter man på folk som helt uppenbart inte har en aning om vad dom gör...
Man ser folk som ska köpa värtsa cpun eller grafikkortet för 10000:- att dom har tankat moo.dll osv..
Jag är inte avundsjuk eller nått liknande då jag kan gå och köpa samma cpu men jag har något i huvudet som säger "det är inte värt pengarna för den lilla vinsten och särkillt inte då det bara gäller en dator".
Finns massa andra exempel på att folk inte har någon kolla, man ser helt sjuka trådar som faktist inte berör datorer utan helt idiotiska argument.
man hör ofta "du köpr ju asdyra saker", själv är man DJ och inhandla en cdspelare för runt 20k händer faktist.
men till grejen hör att denna tjänar man in på några helger... och att jag sedan använder den i flera år tar man ingen hänsyn till.
vet inte vad jag ska säga...vad har hänt med dagens folk?
February 12, 2002
SuperNova wrote: Varje dag stöter man på folk som helt uppenbart inte har en aning om vad dom gör...
Man ser folk som ska köpa värtsa cpun eller grafikkortet för 10000:- att dom har tankat moo.dll osv..Jag är inte avundsjuk eller nått liknande då jag kan gå och köpa samma cpu men jag har något i huvudet som säger "det är inte värt pengarna för den lilla vinsten och särkillt inte då det bara gäller en dator".
Finns massa andra exempel på att folk inte har någon kolla, man ser helt sjuka trådar som faktist inte berör datorer utan helt idiotiska argument.vet inte vad jag ska säga...vad har hänt med dagens folk?
Angående det sista vad som hände med folk å att de pratar om annat än datorer ( 🙄 ) så kan jag bara säga en sak... They follows there leader,,, me! 😀
December 24, 2002
eller så e man som mig.. värsta teknikbögen o måste ha det absolut bästa.. (om det e inte kostar mer än det smakar)
Nu snackar vi om allt från datorer till tv och kameror..
Det är nån fetish jag har.. men visserligen så skryter jag inte så mkt om det... och skapar ABSOLUT inga omröstningstrådar i olika forum på www, tycker att dom borde ta bort denna funktion här på forumet..
Plus att jag samlar inte bara på sånt, även filmer och cd-skivor
EDIT: och jag e långt ifrån 14-år gammal...
May 19, 2003
Hmm, man är väl inte liten för att man köper lite dyrare datorkomponenter?
Du säger att det inte är värt vinsten för de pengarna i det exemplet du gav. Tyvärr så är det väldigt dyrt att hålla på med datorer, då så fort man köpt något så sjunker det snabbt i värde, och att om någon månad/månader så är det inte den bästa CPUn eller grafikkortet.
October 25, 2003
Segis wrote: Snälla, bara för man köper en dyr datorkomponent så är man inte ett litet småbarn direkt! Hur kan annars marknaden gå ihop, tror du det är bara fjortonåringar som köper de senaste datorkomponenterna?
Den går ihop.
Speciellt när 14åringarnas rika föräldrar köper delarna till dem (läs mig).
January 20, 2003
men olika folk prioriterar olika inköp. berit kanske inte har samma nöje av att uppgradera cpu'n från 1600+ till 3200+, och köper kanske hellre olika sorters blommor för tusentals kronor istället. folk slänger bort pengar på det de vill slänga bort pengar på, och jag tycker itne man ska argumentera om hur nödvändigt det eller det inköpet är, utan snarare acceptera att folk inte prioriterar samma saker här i livet.
June 20, 2002
Mind wrote: vi är konsumenter
sverige importerar mer än vad vi exporterar, därför går våran ekonomi neråt.
Därför har Tullen lagt ner på flera orter som knark och prostituerade ofta passerar och förstärkt med 100 man på Arlanda, där t.ex. inköp av DVD'er och annat skoj kommer in. 😉
January 23, 2002
Jag har varit i den sitsen att jag ville hela tiden ha det absolut senaste och snabbaste, jag skulle vara värst hela tiden helt enkelt.
Visst vill jag fortfarande ha mycket av det senaste men jag känner inte samma sug längre att köpa det, nu för tiden så tittar jag istället på produkterna så här, mest prestanda för pengarna men med ett minikrav på prestandan samt ett maxpris.
Just nu sitter jag å funderar på om jag ska investera i en Barebone eller bärbar.
Väljer mellan tre paket och har ställt ihop en lite plus och minus lista men har ändå väldigt svårt för att bestämma mig.
Barebone:
+ Riktig prestanda
+ Billigare (6500:-)
+ Kan göra server av den gamla
- Kan ej ha TV-kort och ljudkort i samtidigt
- Lite klumpig att ta med sig
Medion hos Komplett:
+ Bra prestanda
+ Smidig att ta med sig
- Dyr (15000:-)
- Kan ej göra server av min gamla
Bärbar på SIBA eller DELL:
+ Smidiga att ta med sig
+ Hyffsad prestanda
+ Priset (11000-12000:-)
- Priset (11000-12000:-)
- Kan ej göra server av min gamla
January 23, 2002
Vampis, om du menar mig så var det verkligen inte meningen som skryt.
Och jag har inte gått om pengar, är student, så ska jag köpa något av detta
så får jag göra ett hack i mina besparingar, har inte pengarna i bakfickan direkt. 🙄
Hade jag haft pengarna i bakfickan hade jag köpt den bärbara för 15000:- och sedan knåpat
ihop en annan billig dator att ställa som server, men så mycket pengar har jag verkligen inte.
2 Guest(s)