September 12, 2001
Vitamin-C wrote: Såklart så räknas alla grenar av varge religon in, t.e.x. så räknas sunni och shia muslimer till Islam och Katoliker och Anglikaner till Kristen.
jag är personligen kristen (lutters-prottenstant)
Var sjutton tog alternativet "Skiroy-ism" vägen då. [-o< O:)
May 17, 2002
skiroy wrote: [quote=Vitamin-C]Såklart så räknas alla grenar av varge religon in, t.e.x. så räknas sunni och shia muslimer till Islam och Katoliker och Anglikaner till Kristen.
Mirkalerna har bilvit så få på senaste tiden så vi är många som har övergått från att tro till att istället undra.
/me undrar
October 31, 2003
skiroy wrote: [quote=Vitamin-C]Såklart så räknas alla grenar av varge religon in, t.e.x. så räknas sunni och shia muslimer till Islam och Katoliker och Anglikaner till Kristen.
Det är det jag tror på. Coore tror jag finns och är en bra människa(profet?) men ingen Gudomlig varelse.(Judendom mot Kristendom jämför) 😀
Arr sova nu, har börjat jobba igen :hrm:
July 4, 2003
Nej, är inte troende på någon religion. Är dock döpt och konfirmerad i kristendomen. Tror dock på andar, alltså de döda som lever kvar som något sorts väsen. Om de lever kvar på denna gjord eller inte kan jag inte svara på dock.
Däremot att de finns omkring oss i våra liv.
"There's no such thing as a free lunch"
"Because I am the Only Gay in the Village" - Little Britain
March 14, 2004
Tror på Högre saker. Tror även på en fortsättning efter döden. Men tror att jorden skapades av big bang.
Tror även att Jesus söp ihjäl sig och hans lärjungar var så höga så att det såg ut som att Jesus svävade. Sedan så var munskarna som skrev bibeln så ledsna att dom söp/rökte på medans dom skrev så det blev ganska förvrängt. 😛
Edit: Nya Da Vinci koden kanske? 😛
May 17, 2002
skinner wrote: Tror på Högre saker. Tror även på en fortsättning efter döden. Men tror att jorden skapades av big bang.
Tror även att Jesus söp ihjäl sig och hans lärjungar var så höga så att det såg ut som att Jesus svävade. Sedan så var munskarna som skrev bibeln så ledsna att dom söp/rökte på medans dom skrev så det blev ganska förvrängt. 😛
jag trodde du bara trodde på ÖB
August 11, 2002
skinner wrote: Tror på Högre saker. Tror även på en fortsättning efter döden. Men tror att jorden skapades av big bang.
Lika påhittad menar du 😉
November 27, 2003
obelix wrote: Ser mig som Agnostiker.
"Jag kan inte veta om gud finns eller inte. Jag är agnostiker."
De flesta agnostiker skulle nog även göra tillägget: "Om det eventuellt finns en Gud, så bryr han sig förmodligen inte om oss människor och därför behöver vi inte heller bry oss om honom." En agnostiker är därför inte vad man ibland kallar en religiös "sökare". Agnostikern har slagit sig till ro med sin okunskap och nöjer sig med den.
[Image Can Not Be Found]
//Andreas
March 14, 2004
Krqagyzzz wrote: [quote=skinner]Tror på Högre saker. Tror även på en fortsättning efter döden. Men tror att jorden skapades av big bang.
jag trodde du bara trodde på ÖB
Nej inte då han är politiskt tillsatt och mest värkar vilja slakta försvaret.
September 23, 2004
Vitamin-C wrote: Såklart så räknas alla grenar av varge religon in, t.e.x. så räknas sunni och shia muslimer till Islam och Katoliker och Anglikaner till Kristen.
Du kan ju inte ens stava till det du "tror" på, till och med jag som är antichrist kan stava till luther, protestant 🙄
March 21, 2003
Tindy wrote: Ateist för hela slanten 🙂
Var inte du Lavey Satanist (för nått år sen iaf) ?
Jag tror inte på nått högre väsen whatsoever..... allt är bara en stor lögn till föratt få nått att skylla på :bgrin:
Och sen så fattar jag inte hur nån kan vara kristen pga allt de har gjort igenom världshistorien(stoppat den vetenskapliga utveckligen ca 800år läste jag i nån tidning under tid av makt i europa)... Jag tror inte på att folk ska dela upp sig i olika religioner utan att dom som nu vill tro på nått ska tro på det själva och inte ansluta sig till nån viss religion... (eftersom knappast nån tror på exakt samma sak som en annan människa)
Att jag tycker allt sånnt är helt befängt är en annan historia...
Faan nu började jag snacka religion igen, jag blir ju bara så arg när jag gör det 🙁
Jag svarade : Nej , som man kanske förstår...
March 28, 2005
Farbror wrote: [quote=Tindy]Ateist för hela slanten 🙂
Var inte du Lavey Satanist (för nått år sen iaf) ?
Killen har mognat, se på... 🙂
Elementet: A64 3000+ - DFI LanParty nF4 UT SLi-D - 2X512MB Speed Premium BH-5 - Powercolor X850XT PE - 200GB Seagate - 80GB Seagate - Vattenkylt
July 14, 2004
Captain_Anarchy wrote: [quote=Vitamin-C]Såklart så räknas alla grenar av varge religon in, t.e.x. så räknas sunni och shia muslimer till Islam och Katoliker och Anglikaner till Kristen.
Du kan ju inte ens stava till det du "tror" på, till och med jag som är antichrist kan stava till luther, protestant 🙄
och poängen med att skriva detta var?
O.T: Jag är icke troende. Tror att vi är en skolprojekt i en pojkes skolåda som han bara glömt att slänga... vi står sedan ett par tusen år(typ 2 veckor i hans tid) i garderoben dammiga och bortglömda. Det är en teori jag har iaf 😛
September 23, 2004
Nomic wrote: [quote=Captain_Anarchy][quote=Vitamin-C]Såklart så räknas alla grenar av varge religon in, t.e.x. så räknas sunni och shia muslimer till Islam och Katoliker och Anglikaner till Kristen.
O.T: Jag är icke troende. Tror att vi är en skolprojekt i en pojkes skolåda som han bara glömt att slänga... vi står sedan ett par tusen år(typ 2 veckor i hans tid) i garderoben dammiga och bortglömda. Det är en teori jag har iaf 😛
Poängen med att skriva det var att jag stör mej på religiösa för dom är så jävla hjärntvättade..
January 13, 2004
March 14, 2004
Captain_Anarchy wrote: [quote=Nomic][quote=Captain_Anarchy][quote=Vitamin-C]Såklart så räknas alla grenar av varge religon in, t.e.x. så räknas sunni och shia muslimer till Islam och Katoliker och Anglikaner till Kristen.
Poängen med att skriva det var att jag stör mej på religiösa för dom är så j**la hjärntvättade..
Om dom är hjärntvättade vad är du då?
Tycker att folk kan få tro på vad dom vill. Det stör inte mig. Religion kan i många sammanhang vara bra, vad jag vet så har anarkismen aldrig varigt bra för någon eller några.
February 1, 2003
Religion har åstadkommit SÅÅÅ mycket ont i världen,
MEN
man får inte glömma bort allt gått som kommit från religioner också, saker och ting som inte skulle vara möjliga i våran själviska värld där inte många vågar kliva utanför sin egen "bekvämlighetszon" och hjälpa medmänniskor
1 Guest(s)