Tror du på ett högre väsen?|Page 3|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tror du på ett högre väsen?
obelix
Member
Medlem
Forum Posts: 5371
sp_UserOfflineSmall Offline
786088
November 30, 2004 - 10:43 pm
sp_Permalink sp_Print

ilg@dd wrote: [quote=obelix]Den dagen någon kan presentera solklara bevis på att det inte finns övernaturliga saker, den dagen slutar jag att tro... 8)

Samma här, fast tvärtom..

Same shit different name.... :bgrin: :wow:

ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
786094
November 30, 2004 - 10:49 pm
sp_Permalink sp_Print

azN- wrote: [quote=Quarzi][quote=azN-][quote=festisMER][quote=azN-][quote=fastbullit]ocz & quarzi: det ni tänker på är ett känt fenomen kallat: deja vu

Är inte det när det känns percis som att man har upplevt någonting förrut?

De var ju det som dom beskrev mer eller mindre.

jag förstod det som att dom kan veta vad som händer innan det händer

tack azN-, nån som fattar 😛 jag har några få gånger drömt om saker som senare under dagen händer precis som jag drömt det, och jag har inte upplevt det innan

Jag finns här som tolk för dig wink

Jo exakt.

Är vi lite psycho då eller? :cy: Alltså, jag är fan seriös och seriös, jag ljuger inte om det jag skrev.

Marcan-
Member
Medlem
Forum Posts: 3747
786096
November 30, 2004 - 10:51 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tror inte ett dugg på gud. Jag tror snarare på logik och vetenskap. Allt som händer har en vettig förklaring till varför det hände.

ilg@dd
Ljungaverk
Member
Medlem
Forum Posts: 10810
786097
November 30, 2004 - 10:55 pm
sp_Permalink sp_Print

Ingen som tror på Robert Lindh i Kramfors??
Där det är så ljust och vackert..

ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD

Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
786098
November 30, 2004 - 10:57 pm
sp_Permalink sp_Print

har också vart med om sånt så quarzi och sånt har men jag har alltid avfärdat det med typ att man är ju här och upplever situationen nu och man på något sätt utvecklar känslan på grund av den här "känslan" man har att sånt här händer med en då och då om ni förstår :/

Quarzi
Member
Medlem
Forum Posts: 2716
786101
November 30, 2004 - 10:59 pm
sp_Permalink sp_Print

Nomic wrote: har också vart med om sånt så quarzi och sånt har men jag har alltid avfärdat det med typ att man är ju här och upplever situationen nu och man på något sätt utvecklar känslan på grund av den här "känslan" man har att sånt här händer med en då och då om ni förstår :/

wtf :-k nope.. hajjar inget 😛

SuperNova
Member
Medlem
Forum Posts: 3839
786103
November 30, 2004 - 11:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Det finns ett högre väsen.. helt seriöst altså.. Detta väsen är individen, oss själva.
Om vi inbillar oss en sak tror vi på den.
Genom att lura oss själva och säga: "allt är förutbestämt man lever för dagen" så är det bara en sak mindre att tänka på.
Således blir en avlastning.

Om man tror på gud eller den heliga rostiga skruven är spelar ingen roll... resultatet blir desamma.

dree
Member
Medlem
Forum Posts: 2277
786110
November 30, 2004 - 11:19 pm
sp_Permalink sp_Print

SuperNova wrote: Det finns ett högre väsen.. helt seriöst altså.. Detta väsen är individen, oss själva.
Om vi inbillar oss en sak tror vi på den.
Genom att lura oss själva och säga: "allt är förutbestämt man lever för dagen" så är det bara en sak mindre att tänka på.
Således blir en avlastning.

Om man tror på gud eller den heliga rostiga skruven är spelar ingen roll... resultatet blir desamma.

har du någonsin varit med något övernaturligt?
sen om jag inbillade den natten det hände mig så varför har det aldrig hänt igen? hände just i en gäststuga där jag sov. man hade en viss känsla i kroppen av att någon verkligen var i rummet. jag har inbillat mig andra saker som t.ex. sett folk i ögonvrån men det här var annorlunda. den här natten kände man vinddrag av att någon gick förbi sängen, jag hörde hans fotsteg när han gick till eldstaden och jag hörde han andas. sen var det 2 till grejer som hände undernatten fast dom har naturliga möjligheter.

snyde
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1928
786134
November 30, 2004 - 11:36 pm
sp_Permalink sp_Print

Marcan- wrote: Allt som händer har en vettig förklaring till varför det hände.

Säker på det? Hur vet du att kausalitet inte bara är något som våra medvetanden projicerar på tingen? Vi kan aldrig se kausalitet. Vi måste basera våra slutledningar på direkta observationer, vilka alltså inte finns, varför det hela blir till ett cirkelargument och därför inte stämmer.

😛

chalaha
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 481
786138
November 30, 2004 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

ja tror inte på nåt sånt där, antaligen för att man aldrig fått nåt täcken för att det skulle finnas

nomic
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1347
786149
November 30, 2004 - 11:50 pm
sp_Permalink sp_Print

Quarzi wrote: [quote=Nomic]har också vart med om sånt så quarzi och sånt har men jag har alltid avfärdat det med typ att man är ju här och upplever situationen nu och man på något sätt utvecklar känslan på grund av den här "känslan" man har att sånt här händer med en då och då om ni förstår :/

wtf :-k nope.. hajjar inget 😛

fattade det knappt själv när jag läste det ^^,läs det ett par gånger 😛

Callister
Member
Medlem
Forum Posts: 8468
786179
December 1, 2004 - 6:10 am
sp_Permalink sp_Print

Naturen är det högre väsen - Orsak och Verkan!

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
786222
December 1, 2004 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=macrus]Verkerligen inte!
Sånt köper jag inte.

Det kostar inget att gå med i Svenska Kyrkan :bgrin:

Det gör det visst det, man får betala högre skatt om man e med i kyrkan.
Tror en norminkomsttagare betalar runt 1500spänn per år.

att vara med, men inte att gå med 😛

edit: fast jag måste erkänna att jag inte tänkte på skatten.. dumt av mig, jag har ju gått ur och allt det där 😉

megaman_k
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 227
786223
December 1, 2004 - 7:53 am
sp_Permalink sp_Print

tror defenitivt att det finns något "högre" väsen. Speciellt att någonting händer efter döden mer än att man blir gräsnäring. Vad som händer styrs nog en del av hur man har levt med.

Tror på vetenskapen den med såklart, den ger ju mkt. Men även vissa saker som inte går att förklara. -väl?

Men tycker att det är lite väl konstigt om man föds som en "bacill" växer upp, skafar en massa kläder och håller på med mode osv, har en massa kärleksproblem osv osv. Alla tankar och funderingar vi har och så. Kan inte helt och hållet bara vara en slump. jag är helt och hållet med om det här med Big Bang osv, Men vem säger att det var en ren slump att stjärnorna krockade?

Bara för att vi med satteliterna inte ser en gud (gubbe/tant) med skägg laugh som sitter på ett moln så betyder inte det att han/hon/den inte finns...

Hoppas någon förstår hur jag tänker. Ofta jag tappar bort mig.

Farbror
Member
Medlem
Forum Posts: 2275
786244
December 1, 2004 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

No way.... "There is no God!!"

Fredrik Håkansson
Member
Medlem
Forum Posts: 8296
786303
December 1, 2004 - 10:25 am
sp_Permalink sp_Print

Om vi säger så här. Om gud skulle finnas, så gör han väldigt lite just nu för att folk ska fortsätta tro på honom...

macrus
Member
Medlem
Forum Posts: 7684
786315
December 1, 2004 - 10:47 am
sp_Permalink sp_Print

Krqagyzzz wrote: [quote=Json_81][quote=Krqagyzzz][quote=macrus]Verkerligen inte!
Sånt köper jag inte.

edit: fast jag måste erkänna att jag inte tänkte på skatten.. dumt av mig, jag har ju gått ur och allt det där 😉

Haha, du trodde att du fick till det där va. Men det visade sig att du inte fick det. Tjii fick du. 😛

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
786342
December 1, 2004 - 11:59 am
sp_Permalink sp_Print

macrus wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=Json_81][quote=Krqagyzzz][quote=macrus]Verkerligen inte!
Sånt köper jag inte.

Haha, du trodde att du fick till det där va. Men det visade sig att du inte fick det. Tjii fick du. 😛

jaja, men så länge du inte har någon beskattningsbar inkomst så är det lungt iaf 😉

Tyrfing
Member
Medlem
Forum Posts: 2187
786421
December 1, 2004 - 2:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Är öppen för att högre entiteter skulle existera dock så tror jag inte på att dessa är av ren godhet eller ensamma om att existera som högre väsen.
Tror också på vetenskapen men är lite skeptisk till den.
Tror starkt på kaos teorin och att allt styrs av orsak och värkan och att det inte finns nån högre upp som bestraffar en för att man begår så kallade "Omoraliska", "Oetiska" eller "onda" hanldingar.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 380
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL