September 13, 2002
rsastin wrote: [quote=Ogrebeast][quote=rsastin]He he. Vänta tills ni får ett jobb. Då lär ni få en rejäl huvudvärk om ni tycker det där är jobbigt.
Det enda positiva är lite mer pengar i fickan och lediga kvällar (inga läxor).
Men det kan ju även bli en del övertid. Om jag har mycket att göra kan det bli en 70 timmarsvecka.
Ibland blir det även helger. En normal vecka ska man jobba MINST 40 timmar.
Annars blir det avdrag från flextiden.
Är du lastbilschaffis eller vad?
Aldrig i livet.
Försök hitta ett jobb där du verkligen jobbar 40 timmar per vecka. Städare kanske.
prova att jobba volvo.. dagen 40.5h kväll 33,6 (ibland 40,2) natt 35,6
February 21, 2003
Newbie2K wrote: Ogrebeast, har en bekant som pluggade chalmers och blev civilingengör 😀
Han har bertättat om en j**la massa schysta fester o roliga grejjer...olika prov dom nya skulle göra mm (dom svetsade fast en spårvagn...) e d så fortfarande eller?
Ja det finns massor med roligt folk har gjort under nollningen. Några nollor (de som är färska) från data programmerade bl a om de elektroniska hastighetsskyltarna som finns på vägarna på sina ställen. Alltså såna där det står "Sänk farten! Du kör för fort!" osv. De programmerade om den så att om någon körde under 90 stod det "Når du inte pedalen eller?" och liknande.
En annan grupp gick runt på sta'n och samlade namn till en protestlista mot att kommunen besprutade stadens gräsmattor med diväteoxid, vilket man borde veta är det kemiska namnet för rent vatten. Och de fick in rätt många namn hehe
En annan grej var att några hällde tvättmedel i Flumriden på Liseberg så att den gummimatta som tar stockarna uppför backarna blev för hal. Dessutom skummade det som faan. Numera år man inte göra sån't som gör Chalmers skadeståndsskyldiga, som t ex den med spårvagnen.
Fester ja. Det finns ju 14 pubar bara på Chalmers område...
February 21, 2003
Jerry wrote: Det kanske handlar om intresse om det är svårt eller inte; hur främmande man uppfattar det man lär sig, eller rättare sagt: hur svårt man tror det vara. Själv har jag en femma i matematisk analys, men en trea(!) i digital- och datorteknik. Det är inte så det ska vara om man går efter vad som anses svårt och vad som anses lätt; det är bara beroende av vad jag ogillar och vad jag ogillar lite mindre.
Nästa termin ska jag jag prova på att studera 40 p. Jag får se hur det går (förmodligen illa), men jag är illa tvungen när det är så mycket jag vill läsa. En fil. kand. eller fil. mag. i engelska ska jag ha, sedan tänker jag läsa någon kurs i konstvetenskap, franska och ev. företagsekonomi och statsvetenskap. Psykologi som du nämner vore också intressant. Egentligen vill jag läsa allt! Förbannad vare CSN och dess 6 års-regel. 🙂
Jag är mer humanist/samhällsvetare än jag är teknolog, men vad gör man inte om man vill ha ett jobb? (Juridik? för nationellt bundet...tror jag)
Nej, någon Petra Jansson känner jag tyvärr inte. Vad läser hon för kul?
Ligger mycket i det du säger. Petra läser nån slags engelskalinje.
October 7, 2002
Vi ska kanske döpa om tråden till "Träffpunkt för Chalmerister"? Själv går jag Z.
Newbie2K: Angående fester så är ryktet mycket större än vad festlivet är... Visst, det är pubrundor med alla 14 pubarna, och det är nollningen som är en månads fest för alla nollor, och så är det cortégen med en veckas fest för alla byggare. Men däremellan så är det så gott som totaldött bland gemene teknolog förutom något enstaka tentaraj. De enda som festar mellan de större grejerna är de som är med i någon teknologförening...
2 Guest(s)