August 28, 2004
Ja, som topic. Jag vet i alla fall att det existerar till 100%. Min far var en människa som rökte 2 paket om dagen och var högt beroende. Efter en hypnos hos någon nisse så har han inte rört en ciggaret på flera år.
Jag blev "hypnotiserad" av en vän. Det enda som egentligen hände var att när han sa att det kittlades där, så kändes det exakt där han sa att det skulle kännas. Jag låg i en sorts VÄLDIGT skön sömn, och kunde inte röra mig hur mycket jag än försökte. Fast jag var vid mina "fulla" sinnens bruk.
För att sedan vakna och vurpa nerför trappan och glida på ryggen, och inte ha någon balans överhuvudtaget.
Tror ni på hypnos? Varför? Varför inte?
Om en människa kan få 2 personligheter. Ett exempel, det är en film iofs, men skulle mycket väl kunna hända i verkligheten är "Hide and seek".
Så bör man kunna manipulera sinnet.
May 1, 2005
obelix wrote: [quote=Delph1]Nej, däremot kan nog veka människor som mycket kan tro de blir hypnostiserade eller hamnar i någon form av "trans".
//Andreas
Det är en myt att det bara är veka människor som kan bli hypnotisreade.
Det är faktiskt så att intelligenta är mer mottagliga i regel. Det handlar om föreställnings- och perceptionsförmåga.
Tyvärr så tvivlar ju folk på "riktig" hypnos och trans eftersom folk i regel inte vet vad det innebär. Anledningen till det är ju alla dessa förbannade skitprogram på TV som får folk att tro att de är höns och allt möjligt trams, vilket allt för många gånger är ren buffel och båg. Sann hypnos är gedigen manipulation av funktioner i hjärnans perception.
May 1, 2005
obelix wrote: [quote=Sardaukar]Endast psykiskt svaga isf...
Det är fakstiskt oftare lättare att hypnotisera folk som har denna åsikten.
Källa:
Discovery, ett prg om hypnos.
Sant, eftersom man har den åsikten påvisar man att man inte vet vad hypnos innebär och således inte vet vilka knappar hypnos trycker på. Alltså vet man inte hur man ska (snyggt) värja sig för att undgå påverkan.
(Jaja, man kan sitta och pusta och tänka på annat, då funkar inte hypnos. Men ni fattar nog vad jag menar.)
Näe..
Har aldrig sett eller varit med om något som tyder på att det fungerar..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
Vetenskapligt bevisat=Sanning tills ett tillräckligt stort gäng vetenskapare beslutar sej för att stödja en annan teori..Dvs, ej tidsbestämt bevis..Du vet inte hur länge det är "sant"..
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
December 15, 2003
dreamweaver wrote: [quote=obelix][quote=Delph1]Nej, däremot kan nog veka människor som mycket kan tro de blir hypnostiserade eller hamnar i någon form av "trans".
//Andreas
Det är en myt att det bara är veka människor som kan bli hypnotisreade.
Det är faktiskt så att intelligenta är mer mottagliga i regel. Det handlar om föreställnings- och perceptionsförmåga.
Tyvärr så tvivlar ju folk på "riktig" hypnos och trans eftersom folk i regel inte vet vad det innebär. Anledningen till det är ju alla dessa förbannade skitprogram på TV som får folk att tro att de är höns och allt möjligt trams, vilket allt för många gånger är ren buffel och båg. Sann hypnos är gedigen manipulation av funktioner i hjärnans perception.
Mja, hypnos går fint att göra (min egen käre moder kan det - använder det ibland i yrket som läkare) Dock så är det väldigt svårt att få en person till att utföra något som den inte vill och sen finns det en viss andel av befolkningen som inte alls blir påverkade av hypnos och det är av flera olika anledningar det inte går (täcker allt från korkade till envisa ateister).
Angående de olika programmen på tv där folk blir hypnotiskerade till att vara en anka i shower så talade min moder om att det går visst bra att göra dock så måste hypnotisören ha träffat de personerna innan och plockat ut de som är mest mottagliga för det och sen bearbetat ett par timmar innan showen. Hon sade med att showandet ses som ett ofog inom "riktiga" hypnotisörkretsar.
1 Guest(s)