Tror ni VV ger mig en biltvätt?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Tror ni VV ger mig en biltvätt?
BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 11, 2006 - 11:23 am
sp_Permalink sp_Print

Efter jobbet igår så träffa jag upp polaren så drog vi och tvättade bilen.
Efter de drog vi hem till mig och krubbade lite och tittade på en film och sen skulle jag skjutsa hem han.
Skulle ut på essingeleden först från västraskogen hållet och där var det avspärrat så jag fick brumma igenom hela stan för att komma till andra sidan stan.
Sen när jag var på väg in mot aspudden så korsan essingeleden över och så var det rödlyse precis någon meter efter man kört under bron.

Blev lagom förvånad när det kom som en riktig dusch med vatten fast det var svart.
"Hur man färgar om en vit bil på kortast tid"

Allt skit ifrån bron spolades ner och där stog jag vid ett rödlyse så jag slängde in backen för att undvika, men då var ju bilen redan täckt självfallet.

Fick dra in på shell macken och försökte det bästa jag kunde med att fylla hinkar och bara kasta på bilen och sen knugga rutorna så man kunde se vart man körde.

Skrev en skadeanmälan av en princip sak bara för att jag blev så jävla sne.

Heh får se om de svara 😀

[Image Can Not Be Found]

mattan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1457
1040417
May 11, 2006 - 11:40 am
sp_Permalink sp_Print

Det får vi verklilgen hoppas att dom gör!

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1040418
May 11, 2006 - 11:41 am
sp_Permalink sp_Print

That's life dude..

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
1040438
May 11, 2006 - 1:31 pm
sp_Permalink sp_Print

nä dom har väl ingen skyldighet att betala det tyvärr..

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
1040440
May 11, 2006 - 1:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Nej det har jag svårt att se att de skulle gå med på. Själv hade jag turen att köra in på en helt nyasfalterad väg en varm sommardag med en vit bil. Fick inget av vägverket när det hände.

alrik
Member
Medlem
Forum Posts: 2923
1040449
May 11, 2006 - 2:06 pm
sp_Permalink sp_Print

Loggo wrote: Nej det har jag svårt att se att de skulle gå med på. Själv hade jag turen att köra in på en helt nyasfalterad väg en varm sommardag med en vit bil. Fick inget av vägverket när det hände.

Att man kör in på en nyasfalterad väg kan man ju inte klandra VV för. Du har ju valet att inte köra in på vägen. Om du bara var tvungen att köra på den vägen så blir det inte mkt spår av asfalt om farten inte är så hög.

Tycker du att man inte ska asfaltera vägarna utan att vi ska åka på enbart grusvägar?

Stannar ni folk som "skjuter" ett stenskott på eran framruta också?

hawkie
Member
Medlem
Forum Posts: 2327
1040452
May 11, 2006 - 2:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Skicka ett brev till kommunen. Kan ju vara en kommunal väg, eller är du säker på att det är VVs?

Loggo
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 706
1040468
May 11, 2006 - 3:17 pm
sp_Permalink sp_Print

fisken wrote: [quote=Loggo]Nej det har jag svårt att se att de skulle gå med på. Själv hade jag turen att köra in på en helt nyasfalterad väg en varm sommardag med en vit bil. Fick inget av vägverket när det hände.

Att man kör in på en nyasfalterad väg kan man ju inte klandra VV för. Du har ju valet att inte köra in på vägen. Om du bara var tvungen att köra på den vägen så blir det inte mkt spår av asfalt om farten inte är så hög.

Tycker du att man inte ska asfaltera vägarna utan att vi ska åka på enbart grusvägar?

Stannar ni folk som "skjuter" ett stenskott på eran framruta också?

Att lägga in backen och köra emot riktningen tyckte jag inte var ett lämpligt alternativ! Sedan brukar de spärra av vägen eller delar av vägen och sedan öppna filen när asfalten satt sig, de gjorde de inte denna gången. Hela nedre delen av bilen blev svartprickig!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 96
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL