March 19, 2003
Efter jobbet igår så träffa jag upp polaren så drog vi och tvättade bilen.
Efter de drog vi hem till mig och krubbade lite och tittade på en film och sen skulle jag skjutsa hem han.
Skulle ut på essingeleden först från västraskogen hållet och där var det avspärrat så jag fick brumma igenom hela stan för att komma till andra sidan stan.
Sen när jag var på väg in mot aspudden så korsan essingeleden över och så var det rödlyse precis någon meter efter man kört under bron.
Blev lagom förvånad när det kom som en riktig dusch med vatten fast det var svart.
"Hur man färgar om en vit bil på kortast tid"
Allt skit ifrån bron spolades ner och där stog jag vid ett rödlyse så jag slängde in backen för att undvika, men då var ju bilen redan täckt självfallet.
Fick dra in på shell macken och försökte det bästa jag kunde med att fylla hinkar och bara kasta på bilen och sen knugga rutorna så man kunde se vart man körde.
Skrev en skadeanmälan av en princip sak bara för att jag blev så jävla sne.
Heh får se om de svara 😀
October 22, 2002
Loggo wrote: Nej det har jag svårt att se att de skulle gå med på. Själv hade jag turen att köra in på en helt nyasfalterad väg en varm sommardag med en vit bil. Fick inget av vägverket när det hände.
Att man kör in på en nyasfalterad väg kan man ju inte klandra VV för. Du har ju valet att inte köra in på vägen. Om du bara var tvungen att köra på den vägen så blir det inte mkt spår av asfalt om farten inte är så hög.
Tycker du att man inte ska asfaltera vägarna utan att vi ska åka på enbart grusvägar?
Stannar ni folk som "skjuter" ett stenskott på eran framruta också?
December 24, 2002
fisken wrote: [quote=Loggo]Nej det har jag svårt att se att de skulle gå med på. Själv hade jag turen att köra in på en helt nyasfalterad väg en varm sommardag med en vit bil. Fick inget av vägverket när det hände.
Att man kör in på en nyasfalterad väg kan man ju inte klandra VV för. Du har ju valet att inte köra in på vägen. Om du bara var tvungen att köra på den vägen så blir det inte mkt spår av asfalt om farten inte är så hög.
Tycker du att man inte ska asfaltera vägarna utan att vi ska åka på enbart grusvägar?
Stannar ni folk som "skjuter" ett stenskott på eran framruta också?
Att lägga in backen och köra emot riktningen tyckte jag inte var ett lämpligt alternativ! Sedan brukar de spärra av vägen eller delar av vägen och sedan öppna filen när asfalten satt sig, de gjorde de inte denna gången. Hela nedre delen av bilen blev svartprickig!
1 Guest(s)