July 2, 2001
Du ansvarar för att din dator inte används i ont uppsåt. Precis som att du ansvarar för att dina polare inte ringer upp för mycket på din telefonräkning. Telia tvingar ingen att skaffa firewall/virusskydd. Dessutom lär du få en varning innan något abonnemang stängs av.
Hur ska du bevisa att det inte var du som skickade emailet som det stod om i Aftonbladet?
October 31, 2001
...telia...
vem fan bryr sig om hur de skriver i ett brev, om ngn skulle bryta sig in i din data och telia skulle stänga av dig och kräva dig på böter eller dyl. så kan man ju alltid hämmnas , inte för att man ska göra sådant men det är ju faktiskt möjligt.
en sak är dock säker TELIA SUGER!!
,bandbredd kostar pengar hahaha, eller inte.
eftersom det inte kostar telia mera pengar än att de skickar ngn och höjer hastigheten på ditt abonemang. och med tanke på månads avgiften så borde de ha höjt för länge sen.
^^mina åsikter^^
January 30, 2002
Ja, jag är inte direkt oroad för att de ska stänga av mig från mitt abonemang utan det är tonen i brevet jag stör mig på. Anser mig själv vara rätt så försiktig ute i "cyberrymden".
Stör mig bara på att man från telias sida ser sig som störst, bäst och vackrast bara för att man närainpå har monopol...
Sedan kan man behandla sina kunder lite hur som helst.
Visst finns det fördelar med dem också och det där med hastigheten bryr jag mig inte så mycket om. Går i alla fall tillräckligt snabbt för mina behov (just nu).
January 11, 2002
Jo precis alltså hela den här diskussionen är ju mer eller mindre principiell...
Alltså min kompis (som har telias ADSL) hade uppe en server med DC-hub i över en månad utan att Telia klagade, och jag menar, jag har haft mitt ADSL ungefär en månad nu, och jag har tankat några 10-tals gb, så alltså det ska ju mycket till innan man blir avstängd 😀
January 2, 2002
On 2002-03-15 19:38, jan-e wrote:
alldeles vid Ryds centrum. ska ev. flytta närmare stan till sommaren... kommer inte från skövde urspr. och då har man inte så många ställen att välja på när man flyttar hit.
Okay, men då ligger du ju iaf inom Bostreams täckningsområde (täcker hela ryd). Men sen är ju frågan om man vill punga ut med anslutningsavgiften...
January 30, 2002
On 2002-03-16 00:43, Tham wrote:
Okay, men då ligger du ju iaf inom Bostreams täckningsområde (täcker hela ryd). Men sen är ju frågan om man vill punga ut med anslutningsavgiften...
ok. var ju iof sig inte så bra bild/karta så det är mycket möjligt att jag har täckning.
fast som sagt så koster det ju en slant att ansluta sig och telia fungerar ju tillfredställande...
Men det känns ju bra att ha lite alternativ om man nu skulle vilja byta. Känns ju inte riktigt som om Comhem är något alternativ när man redan har telia LAN.
1 Guest(s)