November 27, 2003
Skallighet ärvs från modern och inte från fadern är jag rädd och så vitt jag vet finns det inte så mycket man kan göra för att förhindra det. Det finns många påstådda medel som ska hjälpa, men det enda som verkar vettigt i mitt tycke är väl kanske massage av hårbotten eftersom det går igång blodflödet, men det är knappast någon garanti för att det ska fungera.
EDIT:
Glömde säg att skallighet ofta är ett tecken på god potens så var glad för det om inget annat 😉
//Andreas
October 11, 2006
Babrakbarbar wrote: Kanske kan vara strålningen från datorn, många datornördar får ju dålig hy och försämrad syn av stråling från datorn men det är bara min teori, vet inte riktigt hur mycket stråling som kommer från en dator iofs är det ju olika från dator till dator...
nja det trorjag inte riktigt på en 25-årig dataexpert som råkar vara min kusin har inga vikar alls och jag sitter inte så "extremt" mycket framför burken.
January 15, 2004
Holetaker wrote: Samma hände mig vid dom övre tonåren. Dock stannade det vid att vara vikar. Resten av håret är lika bra som vanligt.
Samma med mig. Jag fick panik för att det gick så snabbt men nu är jag rätt nöjd. Har alltid haft tjockt hår och har det fortfarande. Det går ju säkert framåt (eller bakåt) men inte så att jag kan se någon förändring på flera år.
January 12, 2004
blurg wrote: [quote=obelix]har ärligt talat aldrig fattat vitsen med att bli rädd för att man blir tunnhårig eller gråhårig... 😮
men det är så att jag fortfarande är i tonåren och det har gått fort.
blev själv tunnhårig och fick en synlig gråhårighet innan jag blev 20
May 17, 2004
raka skallen.
vad jag vet så finns det bara ett sätt att bli av med skalligheten.
tydligen (enligt discovery channel) så finns det några munkar i nepal eller något annat mystiskt ställe som tydligen, märkte man, inte tappade håret när de blev gammla!
det visade sig att de drack något som, enligt oss, var ett livsfarligt gift...
fast... du tappar inte hår i alla fall 🙂
November 27, 2003
Jag har en grå fläck på sidan av huvudet, men det är till följd av ett hårt element och inte ålder och det är bara sexigt 😉
Det är inte så mycket att oroa sig för även om jag förstår din oro. Idag är knappast skallighet något folk reagerar på så länge man inte försöker göra desperata försök att dölja det.
//Andreas
Här sitter man, snart 41 och med långt tjockt hår och svär över att det är så dyrt att gå till frisören..
:cy:
ASUS M5A97 - AMD FX-6300 6-core - 12 GB Corsair DDR3 - Gigabyte 7790 2GB GDDR5 - Några TB HDD
Inte så flitig besökare på forum numera, intresset för hårdvara och datorer har minskat rejält. Mer om mej på min SD-kritiska blogg på: http://www.christer.gunnarsson.biz
February 17, 2004
Ja det här med hår på kroppen har jag aldrig förstått. Varför kan det inte vara en jämn fördelning av hår på kroppen. Jag har massor med hår på benen och på rumpan :-?. Knappt nåt hår på bröstet :(. Hår på huvet har jag, dock inte så tjockt längre men det täcker skallen iaf.
Egentligen ska man ta och göra en helrenovering hos barberaren, på rumpa och ben.
/Dani
November 27, 2003
Dani wrote: Ja det här med hår på kroppen har jag aldrig förstått. Varför kan det inte vara en jämn fördelning av hår på kroppen. Jag har massor med hår på benen och på rumpan :-?. Knappt nåt hår på bröstet :(. Hår på huvet har jag, dock inte så tjockt längre men det täcker skallen iaf.
Egentligen ska man ta och göra en helrenovering hos barberaren, på rumpa och ben./Dani
Prova vaxning. Det är en upplevelse 😉
//Andreas
3 Guest(s)