March 17, 2002
Låg och vila på balkongen ett tag, skulle sen gå in.
Så jag reste mig upp och la mobilen på kudden som jag hade med mig, går in ett tag, och kommer sen på att jag glömt ta in kudden.
Så jag går ut på balkonen och slänger upp kudden med väldig fart, och glömde att mobilen låg på den, så självklart så flyger mobilen ner för balkongen, och sur som man är så svär och härjar man på balkongen, sur som fan.
Jaha, nu måste jag gå och hämta min mobil som antaglingen ser ut som ett pussel när jag kommer ner.
Tog hissen ner och gick ur porten, ser att mobilen har landat på en persons uteplats.
Jaha, går in och ringer på personens dörr och ber om att få hämta min mobil som trilla ner för balkongen, dom svarar skrattande: Jasså, det var din mobil som damp ner?
Dom släppte in mig.
Jag tänkte att mobilen lär se ut som ett pussel, och när jag kom fram till mobilen så hittade jag batteriet 3 meter från mobilen, och skalet hade delat sig, och själva innehållet fick inte en enda repa, men detta betyder ju inte att den fungerar, så jag gick upp och satte i batteriet, tryckte på power knappen, och det poppar upp : Enter pin code.
Så jag slår in min kod och det står att det är rätt kod.
Allt funkar bra, bra mottagning hela tiden, jag kan ringa från mobilen, och folk kan ringa till min mobil.
Detta är alltså en 3310 som flög ner för 4:de våningen.
Just ja, mobilen landa på stenplattor.
Var detta ren tur att den funkar utmärkt fortfarande eller är det ett bevis på att NOKIA gör bra telefoner?
30 GB hårddisk
[ Detta Inlägg ändrades av: MegaGeekBoy den 2002-07-11 12:51 ]
Oldschool member since 2002.
November 22, 2001
On 2002-07-11 13:37, Kloppe wrote:
Min 3210:a har bla överlevt ett fall på tre meter ner på ett betonggolv
Nokia gör väl slagtåliga telefoner helt enkelt, men de slår inte Siemens M35, den klarar det mesta.
M35 e överlägsen, den överlevar allt utöm stöld 🙁
Slängde polarns 3310 i backen från 3:e våningen, den höll (asfalt). Tappade min i golvet på jobbet från stolshöjd, pajja direkt. Skiljer rätt mycket från exemplar till exemplar tror jag. Har även en teori om att de bara klarar ett visst antal fall, har hört många som de gått sönder för efter 10-15 gånger, oavsett höjder.
April 5, 2002
ha har haft en 3310 värdens skit mobil nr1 tålinte ett fall på 15 centimeter satt i soffan och mobilen gled ner på golvet visligen funkade den men den skramlade som en j*vla marakas. fick den fstskruvad av nokia. min nokia 8850 tappade jag ner i asfalten från 2 meters höjd den höll. så skrota era kassa 3310 och köp en riktig mobil istället.
February 1, 2002
Jag fick saltsyra på mitt batteri till 6210;an, stora hål rakt ner o på metaller i grejjer.. men den funkar likabra nu som förr sen känner jag en kompis som la sin mobil (3210) på taket på bilen, den ramlade ner o han backade över den... den blev ju repig och platt på en kant men den funkar med... har även stött på fall där dom pajjat men det hoppar vi över 😀
May 1, 2002
November 16, 2002
Nån som har badat med sin mobil då?? en polare till mig gjorde det med sin Eriksson 868 efter att en viss idiot hade satt eld på sitt lårben och va tvungen att hoppa i plurret
den funka inte sen 😀
Men visst håller nokia bra nuförtiden det ända som e lite dåligt e att skärmen kan gå sönder lätt 🙁
December 25, 2000
MegaGeekBoy wrote: Låg och vila på balkongen ett tag, skulle sen gå in.
Så jag reste mig upp och la mobilen på kudden som jag hade med mig, går in ett tag, och kommer sen på att jag glömt ta in kudden.
Så jag går ut på balkonen och slänger upp kudden med väldig fart, och glömde att mobilen låg på den, så självklart så flyger mobilen ner för balkongen, och sur som man är så svär och härjar man på balkongen, sur som fan.
Jaha, nu måste jag gå och hämta min mobil som antaglingen ser ut som ett pussel när jag kommer ner.
Tog hissen ner och gick ur porten, ser att mobilen har landat på en persons uteplats.
Jaha, går in och ringer på personens dörr och ber om att få hämta min mobil som trilla ner för balkongen, dom svarar skrattande: Jasså, det var din mobil som damp ner?
Dom släppte in mig.
Jag tänkte att mobilen lär se ut som ett pussel, och när jag kom fram till mobilen så hittade jag batteriet 3 meter från mobilen, och skalet hade delat sig, och själva innehållet fick inte en enda repa, men detta betyder ju inte att den fungerar, så jag gick upp och satte i batteriet, tryckte på power knappen, och det poppar upp : Enter pin code.
Så jag slår in min kod och det står att det är rätt kod.
Allt funkar bra, bra mottagning hela tiden, jag kan ringa från mobilen, och folk kan ringa till min mobil.
Detta är alltså en 3310 som flög ner för 4:de våningen.
Just ja, mobilen landa på stenplattor.
Var detta ren tur att den funkar utmärkt fortfarande eller är det ett bevis på att NOKIA gör bra telefoner?_________________
Amd Åskpippi @ 1100 MHz
GeForce 2 GTS 32 MB ddr-ram
128 MB sdram
30 GB hårddisk[ Detta Inlägg ändrades av: MegaGeekBoy den 2002-07-11 12:51 ]
Finsk sisu seddu..
1 Guest(s)