Turkiet i EU?|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Turkiet i EU?
NBK
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 397
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 23, 2002 - 2:26 pm
sp_Permalink sp_Print

Öh, vill man verkligen ha med dom i EU?

Jag är väldigt tveksam, och jag antar att detta är den enda åsikt jag har gemensamt med rassar, dock av andra orsaker.

1) De är med i NATO, och är i själva verket USAs knähund. Det gäller nästan alla de nya medlemsstaterna i öst, som inte heller borde få vara med, då de kommer att rösta igenom den amerikanska säkerhetspolitiken (läs ekonomisk politik) i EU.

2) Deras demokrati är ju bara en front för militärdiktaturen (välkänt, iofs)

3) De bombar och dödar sina civila i samarbete med USA och England (se själv här):
----------------------------------
"I mars förra året protesterade RAF-piloter som patrullerar "flygförbudszonen" i kurdiska Irak för första gången mot sin påtvingade delaktighet i den turkiska kampanjen. Piloterna klagade över att de ofta beordrades att återvända till sin bas i Turkiet för att låta det turkiska flygvapnet bomba just de människor som det var meningen att de skulle "skydda".
Piloterna, som uttalade sig anonymt, sade att närhelst turkarna ville attackera kurderna i Irak så kallades RAF-patrullerna tillbaka till basen och markpersonalen blev tillsagd att stänga av radarsystemet - så att turkarnas bombmål inte skulle synas. En brittisk pilot rapporterade att han sett den förödelse som attackerna åstadkommit i kurdiska byar när han väl återgått till sin patrullering.""

Resten av artikeln finns HÄR
----------------------------------

Det var ju tur att våra såsiga EU-ministrar för en gångs skull stod emot President Buske när han försökte tvinga på EU Turkiet.

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 310
239517
December 23, 2002 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

Idag kan man nog inte ta med Turkiet i EU utan att kompromissa med samvetet. Men tror du inte att det är bättre att EU ger ett löfte åt Turkiet att när dom har lärt sig att respektera mänskliga rättigheter och beter sig någorlunda civilt så får dom också vara med i klubben?

Alternativet är ju att vi säger på en gång att ni får fan inte va med me oss och då lär det ju ta betydligt längre innan dom ger fan i att behandla sina medborgare som kreatur.

Jag tror knappast att Turkiet kommer in i EU dom närmsta 10 åren. Turkiet har ju gjort en massa förbättringar dom senaste 4-5 åren och det går ju åt rätt håll, men något mysigt land är det ju inte just nu.......

Sen det där med knähundar, vilket land i NATO är inte Usa:s knähund? Hela EU är ju Usa:s knähund, det ser man b.l.a i fallet med EU-medborgare som sitter på Guantanamo Bay i burar utan några som helst rättigheter. EU säger inte ett piss om det.

Vi får hoppas att Turkiet slutar med att tortera och mörda sina medborgare och sen kan vi börja förhandla med dom om medlemskap i EU.

squarepusher
Member
Medlem
Forum Posts: 2154
239526
December 23, 2002 - 3:22 pm
sp_Permalink sp_Print

är väldigt tveksam jag med, tycker dom verkar vara kvar på "grottstadiet" på väldigt många frågor(mänskilga rättigheter), kan citera en intervju som jag såg med en där liraren som vann valet "vi värnar om kvinnans rättigheter, för hon vill ju stå i köket..." sånt där får en å lacka ur totalt, men å andra sidan så antar jag att dom måste skärpa till sig på en hel del punkter om dom ska få en chans att komma med i EU?

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
239531
December 23, 2002 - 3:29 pm
sp_Permalink sp_Print

squarepusher wrote: kan citera en intervju som jag såg med en där liraren som vann valet "vi värnar om kvinnans rättigheter, för hon vill ju stå i köket..."

Hehehehe.....ja vad fan ska man säga. Turkiets kvinnor är kanske extremt husliga av sig...... 8)

Smirnoff
Member
Medlem
Forum Posts: 3881
239560
December 23, 2002 - 5:07 pm
sp_Permalink sp_Print

näää, turkiet får inte joina eu, ekonomin är i botten,kvinnorna nedtryckna.

Usch neee de ska inte med!

Ruskis
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 201
239584
December 23, 2002 - 5:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: näää, turkiet får inte joina eu, ekonomin är i botten,kvinnorna nedtryckna.

Usch neee de ska inte med!

ja,å så har ju kvinnorna mustach! laugh

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
239594
December 23, 2002 - 5:42 pm
sp_Permalink sp_Print

turkiet är ingenting
vet ni hur mkt jordbruks bidrarg EU ska ge till Polen ????
Enormt mkt, har inga sifrot i huvet, men kollar ni upp det så tappar ni hakan.
(har polen kommigt in i eu än ? )

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
239620
December 23, 2002 - 6:40 pm
sp_Permalink sp_Print

det sägs ju att ekonomin kommer att bli bättre med fler medlemsländer 🙄 ( för de fattiga medlemsländerna ja.. sverige betalar ju mer än vad vi får tillbaka)

EMUmedlemskap e också bra för svensk ekonomi.. (om 10 år eller mer.. innan dess så spås ekonomin bli sämre, och arbetslösheten bli högre, men det talas det tyst om. + att vem vet hur det ser ut om 10 år? :2: )

hela EU/EMU gör det lättare för företag att flytta till :spy: "u-länder" som polen portugal etc där lönerna e sämmre & företagen får EU-bidrag & statlig subventionering för att de flyttar till en region inte e så ekonomiskt utvecklad.. :cy:

*phuu* det var mycket på en gång..

[Iceboy]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1035
239631
December 23, 2002 - 7:02 pm
sp_Permalink sp_Print

Vem har sagt att Turiket ska få vara med i EU? Dom uppfyller ju inte kommissionens krav om mänskliga rättigheter mot kurderna.

Smirnoff
Member
Medlem
239639
December 23, 2002 - 7:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Slår vad om att de kommer bildas VÄST/ÖST Eu..

hehe går ett par turkiska tjejer på min skola, fyfan vad det är håriga, fet mustasch,grov mörk hår på armarna, och rakar aldrig armhålorna laugh

Polen suger med, de kan forsätta och odla sin sketna potatis för att jag köper hellre svensk än polsk än kolsvart potatis wink

Och vad fan tjänar vi på om Turkiet går med eu? pirat Cola från dom?
eller på polen?

Mind
Member
Medlem
Forum Posts: 10550
239643
December 23, 2002 - 7:35 pm
sp_Permalink sp_Print

hur många rakar armarna då ?
under armarna vet jag , men inte på resten .
och en stor del av polens kolföroreningar kommer hit vilket fall som hellst. tyvär

ex-con
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 268
239697
December 23, 2002 - 8:36 pm
sp_Permalink sp_Print

problemet med Turkiet är att 5-10% av Turkiet tillhör Europa och folket som bor där e i det stora hela lika 'civiliserade' som oss andra.
men när vi tittar på resten av Turkiet så lever dom oxå under helt andra omständigheter som svår fattigdom etc och har en helt annan kultur.

Skillnaderna mellan 'stadsbor' och 'bönder' har alltid funnits och ibland mer utpräglade i vissa länder

Hauk
Member
Medlem
Forum Posts: 4055
239704
December 23, 2002 - 8:52 pm
sp_Permalink sp_Print

neee dom får allt modernisera sina ideologier lite, kanske sluta ta islam så seriöst och lägga ner förtryck av kvinnor.

dessutom är landet starkt influerat av iranska ayatoller (hur det nu stavas) som försöker ta över landet....

dom har väl inte ens erkänt dom mänskliga rättigheterna än??? (om jag nu inte minns fel....)

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
239711
December 23, 2002 - 8:57 pm
sp_Permalink sp_Print

ex-con wrote:
Skillnaderna mellan 'stadsbor' och 'bönder' har alltid funnits och ibland mer utpräglade i vissa länder

Jepp ser ju bara här i Sverige hur de där fjollorna i Stockholm, Göteborg och Malmö är 🙂
Niss Olsson - Sparklåten tycker jag att ni ska lyssna på :rollsmile:
(Nu lär jag väl få 80% av forumet efter mig)

heimdal
Member
Medlem
Forum Posts: 2779
239735
December 23, 2002 - 9:27 pm
sp_Permalink sp_Print

mooaahhahahahaaaa...
snart ska väla israel med i eu &så.. de har ju nästlat sig in i eurovision song
contest redan..
de yppar ngt om koncentrationsläger för över 50 år sedan & gråter en skvätt, så får de som de vill.. eller så ber de USA om hjälp..
Läste att det finns en judisk lobby-organisation som spenderar miljontals $ varje år för att påverka AM senaten att rösta ja i pro judiska frågor.. det ni..

Smirnoff
Member
Medlem
239784
December 23, 2002 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

heimdal wrote: mooaahhahahahaaaa...
snart ska väla israel med i eu &så.. de har ju nästlat sig in i eurovision song
contest redan..
de yppar ngt om koncentrationsläger för över 50 år sedan & gråter en skvätt, så får de som de vill.. eller så ber de USA om hjälp..
Läste att det finns en judisk lobby-organisation som spenderar miljontals $ varje år för att påverka AM senaten att rösta ja i pro judiska frågor.. det ni..

du läser mina tankar, satt o tänkte om israel skulle också bli eu medlem

Alex aka NH|WiggeR
Member
Medlem
Forum Posts: 2067
239840
December 23, 2002 - 11:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Smirnoff wrote: Slår vad om att de kommer bildas VÄST/ÖST Eu..

hehe går ett par turkiska tjejer på min skola, fyfan vad det är håriga, fet mustasch,grov mörk hår på armarna, och rakar aldrig armhålorna laugh

Polen suger med, de kan forsätta och odla sin sketna potatis för att jag köper hellre svensk än polsk än kolsvart potatis wink

1. Knappast...

2. Tycker du att brudar som har hår under armarna är mindre värda?
Må hända att det är ganska mycket fräschare om det är rakat, men värderingen ska fortfarande vara den samma. Du har ju säkert hår under dina armar.

3. Har du överhuvudtaget sett en polsk potatis? (Jag tvivlar starkt)

/FD. Crew ffs
"A computer let's you make more mistake's faster than any invention in human history - with the possible exceptions of handgun's and tequila"

skiroy
Member
Medlem
Forum Posts: 7809
239851
December 24, 2002 - 12:46 am
sp_Permalink sp_Print

Å andra sidan...

Personligen så kan jag aldrig acceptera att Turkiet kommer med i EU så länge dom inte respekterar dom mänskliga rättigheterna...vad som är det mest horribla i sammanhanget är att vi västerlänningar åker till Turkiet på solsemester!

Har ni ens tänkt på att era "solresor" finansierar militären och polisen i en så stor grad att ni bidrar ännu mer till kurdernas förtryck ju fler "solresor" ni gör!

Bojkotta Turkiet som resemål!

LousyLamer
Kommer du hit ofta?
Medlem
239878
December 24, 2002 - 1:36 am
sp_Permalink sp_Print

[NH wrote: WIGGER][quote=Smirnoff]Slår vad om att de kommer bildas VÄST/ÖST Eu..

1. Knappast...

2. Tycker du att brudar som har hår under armarna är mindre värda?
Må hända att det är ganska mycket fräschare om det är rakat, men värderingen ska fortfarande vara den samma. Du har ju säkert hår under dina armar.

3. Har du överhuvudtaget sett en polsk potatis? (Jag tvivlar starkt)

Skönt att det finns lite sansat folk på NH........

WIGGER...........puss...

tom491
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
239909
December 24, 2002 - 7:40 am
sp_Permalink sp_Print

sedan är det ju faktiskt också så att Turkiet ockuperar halva Cypern .. ..

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 316
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL