November 27, 2002
jag tycker inte dom borde få komma in i eu.
*det är värsta knarktillverkningen där
*som sagt ockuperar dom halva cypern.
*de skulle bara kosta massa pengar.
sverige är ju redan det land som betalar mest eubidrag i hela europa om man räkner per invånare. jag tycker vi ska ta hand om våra egna ekonomiska problem innan vi fixar turkiets budget.
*så borde de skärpa sig med mänskliga rättigheter.
*det är inte särkilt stor del av turkiet som ligger i europa... som om ryssland skulle gå med i eu. hemska tanke... :cy:
ett blankt nej från min sida.
September 13, 2002
ja tycker att eus medborgare borde få rösta om vilka som ska få va med i unionen.. det e ju ändå vi i slutändan som får pröjsa skiten.. men då kanske de gör som det gjordes i irland(?) att när de röstade nej till utvidgning (som var fel enligt EUs planer) så gjordes en ny röstning där resultatet blev rätt..
samma kommer att hända i sverige ang EMU, iaf enligt G. Persson själv..
EDIT:
så därför anser jag att ett nej i EMU omröstningen e på sin plats...
att låta ngn annan sköta vår penningpolitik e ju galenskap, för de skiter ju i lilla sverige, sålänge tyskland england å frankrike har det bra så e allt frid & fröjd..
November 26, 2002
Smirnoff wrote: Vad tjänar vi på om turkiet går med Eu? inget!
jag vill fan inte betala ett öre till dom så att de kan sitta på deras feta arslen och äta kebap
Det kanske inte är helt fel att tänka på andra än sig själv nån gång?
Vad förlorar du på att Turkiet går med i EU?
Om vi kan hjälpa ett annat land på ett så enkelt sätt som att låta dem vara med i klubben och ge dem lite pengar, och de därefter klarar sig själva, kan sänka sin brottslighet och får en fungerande demokratisk styrning i landet, så tycker jag att det är ett tillräckligt bra skäl för att göra det.
July 11, 2002
Öwall wrote: [quote=Smirnoff]Vad tjänar vi på om turkiet går med Eu? inget!
jag vill fan inte betala ett öre till dom så att de kan sitta på deras feta arslen och äta kebap
Det kanske inte är helt fel att tänka på andra än sig själv nån gång?
Vad förlorar du på att Turkiet går med i EU?
Om vi kan hjälpa ett annat land på ett så enkelt sätt som att låta dem vara med i klubben och ge dem lite pengar, och de därefter klarar sig själva, kan sänka sin brottslighet och får en fungerande demokratisk styrning i landet, så tycker jag att det är ett tillräckligt bra skäl för att göra det.
VI betalar så himla mycket pengar till eu, och jag har upplevt att jag har fått de bättre förutom att jag kan resa fritt i Eu länderna, och någon grönsak har blivit billigare .
Vi i sverige måste slicka igen våra egna sår innan vi tar och hjälper andra!! Titta på alla sjukskrivningarna, ett stort problem för statens budget och nu är vi tvugna att låna pengar igen för att hålla budgettaket.
November 26, 2002
Smirnoff wrote: Vi i sverige måste slicka igen våra egna sår innan vi tar och hjälper andra!! Titta på alla sjukskrivningarna, ett stort problem för statens budget och nu är vi tvugna att låna pengar igen för att hålla budgettaket.
Det är precis vad jag säger. Varför sjukskriver folk sig? För att de inte ids gå till jobbet (jag lånar vad jag tror är ett skånskt ord här, tycker att det passar bättre än 'orkar'). Hade folk tänkt lite mer på andra, så hade det vart färre sjukskrivningar.
Och hur hade det gått om ingen hade lånat oss de pengarna? Då hade inte vi klarat oss (lika bra).
Dessutom tycker jag att det är fel att tänka på olika länder som just olika länder. Det är ändå samma planet vi lever på. Nästa steg är väl att vi väljer ut vissa landskap, län eller kommuner i Sverige som ska få mindre pengar, för att de andra har inte har det så bra som de önskar.
Du behöver inte offra så mycket om hela Sverige skickar bistånd till Turkiet, men nog hjälper det en hel del där nere.
Du betalar lite mer i skatt, de får tak över huvudet, de får mat så de klarar sig, de slipper bli förtryckta. Jag kanske överdriver lite här, men poängen bör vara tillräckligt tydlig för att du ska förstå.
1 Guest(s)