July 8, 2001
The Whistler wrote: Vad hände egentligen med Teenage Mutant Ninja Turtles?
försöker du vara rolig eller är du seriöst intresserad av Turtles ? :wide:
alla seriefigurer kommer ju och går. bara starka klassiker som överlever. själv har jag inga problem att erkänna att jag läser lite gamla kalle anka tidningar ibland 8)
July 17, 2002
gillbert wrote: [quote=The Whistler]Vad hände egentligen med Teenage Mutant Ninja Turtles?
försöker du vara rolig eller är du seriöst intresserad av Turtles ? :wide:
alla seriefigurer kommer ju och går. bara starka klassiker som överlever. själv har jag inga problem att erkänna att jag läser lite gamla kalle anka tidningar ibland 8)
Jag har försökt med Kalle Anka & CO, men det enda som egentligen duger där är "Joakim von Ankas liv", alltså de historier och äventyr han hade innan han blev ziljonär.
I övrigt så är ju Marvels serier helt stabila (dock inte de senaste årens, med multipla universum och massa framtids-tjafs) och den numera nerlagda Magic Fantasy från förlaget Crossgen Comics är nog det bästa jag läst. Fattar inte hur en så underbar serie kan läggas ner på grund av för få läsare!!! *snyft*
En annan serie som lider lite av samma problem (för få läsare, så det kommer inte ut regelbundna nummer) är ju Nemi. Där snackar vi riktigt bra strippar. Älskar den där Lise, hon är verkligen ett geni!
Som sagt, jag är lite halvt insnöad på seriefigurer, och jag gillade verkligen hela Turtles-kulturen när den fanns.
June 20, 2002
Det som hände med alla småtidningar var att Bonnier runt 1990 effektivt började strypa alla småförlag i sverige och börja bygga det monopol de har idag...
De blev friade i domstol och idag finns bara ett litet förlag kvar, nämligen Epix, och det är helt bekostat av Horst Schröders privata tillgångar...
Bonnier kontrollerar ungefär 95% av serietidningsflödet i sverige och de resterande 5% kontrolleras av Norges motsvarighet till Bonnier....
Bonnier mördade Turtles, iallafall i serietidningsform...
1 Guest(s)