September 11, 2002
Ja, om det ska vara Beck, så ska det vara gamla hederliga Martin Beck med Gösta Ekman, Kjell Bergqvist och Rolf Lassgård.
Nya Beck känns mest som en tam efterapning av amerikansk dito-film med lägre budget och sämre story. (För att inte tala om att händelserna som utspelas på polisstationen är totalt verklighetsfrämmande...)
Medan gamla Beck lätt passerar pärleporten får den moderna varianten snällt vänta utanför eftersom den är totalt själlös 😕
Vad gäller tusenbröder såg jag mitt första avsnitt i går, och gråter krokodiltårar över att jag inte har upptäckt serien tidigare! Där har vi återigen några av Sveriges för närvarande bästa skådespelare samlade!
May 9, 2001
Första omgången handlade om 3 killar som startade en egen målarfirma.
Det gick väl lite halvtrögt att få in lite pengar så de började råna lite banker.
Tillslut åkte de fast. En av dem tog livet av sig och de 2 andra åkte in i fängelse.
Den andra omgången handlar om Hoffa (en av killarna) när han nu sitter i fängelse.
Det har ju hänt en del iallafall. Tänker inte berätta för mycket vad som hänt för er som tänkt se reprisen.
April 14, 2002
rsastin wrote: En av dem tog livet av sig och de 2 andra åkte in i fängelse.
Nej, Hoffa var den enda som hamnade i fängelset, den sista killen drog ju precis när den andra skjutit sej.
Jag är oxå ett fan av Beck. Men håller ingen med mej om att Rederiet var en jävligt bra serie? 🙂
BelGarath wrote:
Jag tyckte de i alla fall var ett hyffsat slut
Jo nu hoppas man ju på en Tusenbröder III. 😉
April 1, 2001
Marcan- wrote: [quote=rsastin] En av dem tog livet av sig och de 2 andra åkte in i fängelse.
Nej, Hoffa var den enda som hamnade i fängelset, den sista killen drog ju precis när den andra skjutit sej.
Jag är oxå ett fan av Beck. Men håller ingen med mej om att Rederiet var en jävligt bra serie? 🙂
Nej, både Hoffa och den andra killen (kommer inte på namnet nu) satt i fängelse, fast på olika anstalter. Men den andra killen rymde och stack utomlands.
Jag är också Beck fan, och håller med dig om att Rederiet var en bra serie. På nåt skumt sätt var den bra iaf, jag förstår att många inte tycker det, men har man sett i stort sett varje avsnitt så blir det som ett beroende.
Btw, det var ett schysst slut på Tusenbröder, smilet reste sig en aning när hoffa ringde o sa att han levde 🙂 Hoppas det kommer en tredje säsong också.
Jaja, jag har hört att Dark Angel II börjar om ett tag, det blir grejer det 🙂
July 27, 2002
Iceman wrote: [quote=Marcan-][quote=rsastin] En av dem tog livet av sig och de 2 andra åkte in i fängelse.
Nej, både Hoffa och den andra killen (kommer inte på namnet nu) satt i fängelse, fast på olika anstalter. Men den andra killen rymde och stack utomlands.
Jag är också Beck fan, och håller med dig om att Rederiet var en bra serie. På nåt skumt sätt var den bra iaf, jag förstår att många inte tycker det, men har man sett i stort sett varje avsnitt så blir det som ett beroende.
Btw, det var ett schysst slut på Tusenbröder, smilet reste sig en aning när hoffa ringde o sa att han levde 🙂 Hoppas det kommer en tredje säsong också.
Jaja, jag har hört att Dark Angel II börjar om ett tag, det blir grejer det 🙂
Beck äger totalt alltså. Det finns inget bättre.
Nåt som är lika bra är jönssonligan. Men fyfan vad beck äger. :bgrin:
Slutet var bra, jag tror dock det finns hopp om en tredje säsong..
May 9, 2001
Marcan- wrote: [quote=rsastin] En av dem tog livet av sig och de 2 andra åkte in i fängelse.
BelGarath wrote:
Men den andra killen satt ju på en annan anstalt.
Hoffa frågade ju den kvinnliga läkaren på fängelset om hur det var med honom.
Sedan fick han ju ett vykort från honom när han hade "rymt" utomlands.
Tror att det var i det första eller andra avsnittet.
July 27, 2002
rsastin wrote: [quote=Marcan-][quote=rsastin] En av dem tog livet av sig och de 2 andra åkte in i fängelse.
BelGarath wrote:
Men den andra killen satt ju på en annan anstalt.
Hoffa frågade ju den kvinnliga läkaren på fängelset om hur det var med honom.
Sedan fick han ju ett vykort från honom när han hade "rymt" utomlands.
Tror att det var i det första eller andra avsnittet.
precis
det var i andra avsnittet
August 22, 2005
Callister wrote: [quote=rsastin]Jupp. Såg första omgången också. Tusenbröder II är också bra.
Äntligen en bra svensk serie. Tusenbröder och Beck filmerna är det enda svenskt jag tycker är bra.
Och jönsson ligan. 🙁
Jönssonligan!
Callister, detta är i högsta grad ett personligt påhopp, dina särskrivningar ploppar upp överallt! 😛
2 Guest(s)