January 15, 2004
Jag Googlade lite bara.. Orkar inte tänka så mycket, men det verkar vara uppdelat i lite olika lager och så.. Du verkar sakna chroma komponent tydligen.
"TEXT-TV
Är information på 24x40 tecken som sändningskanalerna tillhandahåller. Innehåller nyheter, TV-tablåer, spel och annonser m.m. Systemet har en kapacitet på 800 sidor eller mer. Informationen överförs under den tid som strålen är släckt, d.v.s mellan bildens nedre högra hörn till bildens övre vänstra hörn. Denna tid motsvarar 25 linjer av vilka 2 används för textöverföringen."
March 10, 2002
Gulzebra wrote: Jag Googlade lite bara.. Orkar inte tänka så mycket, men det verkar vara uppdelat i lite olika lager och så.. Du verkar sakna chroma komponent tydligen.
"TEXT-TV
Är information på 24x40 tecken som sändningskanalerna tillhandahåller. Innehåller nyheter, TV-tablåer, spel och annonser m.m. Systemet har en kapacitet på 800 sidor eller mer. Informationen överförs under den tid som strålen är släckt, d.v.s mellan bildens nedre högra hörn till bildens övre vänstra hörn. Denna tid motsvarar 25 linjer av vilka 2 används för textöverföringen."
OK, vet inte om det är ölen men förstår inte så mycket. =) Vill veta hur jag ska kunna åtgärda det på enklast möjligaste vis.
January 15, 2004
Dehman wrote: [quote=Gulzebra]Jag Googlade lite bara.. Orkar inte tänka så mycket, men det verkar vara uppdelat i lite olika lager och så.. Du verkar sakna chroma komponent tydligen.
"TEXT-TV
OK, vet inte om det är ölen men förstår inte så mycket. =) Vill veta hur jag ska kunna åtgärda det på enklast möjligaste vis.
Det är lugnt.. är nog whiskeyn som gjorde att jag inte hittade så bra resultat. 😛
Tror bara att det är en del som har lagt av, och att det alltså inte är så lätt att åtgärda, men jag ska inte säga så mycket. 😛
1 Guest(s)